Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #1 Skrevet 21. november 2019 Jeg jobber på et lager som vikar, er innleid fra et vikarbyrå. Vikarbyrået har gi meg bukse, genser og verne sko. når jeg begynte på jobb som vikar i bedriften, så kunne jeg ikke bruke uniform buksen (arbeidsbukse) fordi den bare sklei ned pga mye vektnedgang siste periode. Med tre barn så har jeg bare ikke fått tid til å stikke innom vikarbyrået å hente ett par nye. Så har jobbet i vanlig strech Jeans bukse. Brukt ei nøytral svart og ei blå. De er noge lunde trange. Kollegaene mine sa ingen bryr seg ta jeg tok opp med dette. Har endelig vært å kjøpt meg ei arbeidsbukse fra min egen lomme, da buksa til vikarbyrået er ikke strech heller og ikke noe behagelig å gå i. så den skal jeg bruke i morgen. Men har ANGST for at jeg ikke skal bli booka mer i bedriften, fordi kanskje jeg har sendt ut feil signaler ved å gå med vanlig jeans. Mange andre som jobber der, går også med vanlig overdel. Hette genser eller ull genser, t skjorte osv. Sjefen på avdelingen jeg jobber har egentlig vært veldig hyggelig mot meg, fram til de siste dagene. Han er litt kort og avvisende. I tillegg fikk jeg beskjed i går om at jeg ikke er satt opp til neste uke. Jeg har angst for at dette med arbeidsbuksene har kanskje gått over styr. Og at jeg sendt ut feil signaler. Bør jeg ta opp dette med sjefen min i morgen? I så fall hva bør jeg si og hvordan starte samtalen? Jeg trives veldig godt i jobben og ønsker å forsette. Har angst for at i morgen er muligens min siste dag. Ingen har forsåvidt sagt noe men i hodet mitt tenker jeg slik og føler det slik. Anonymkode: a7fb3...a9d
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #2 Skrevet 21. november 2019 Sannsynligheten er vesentlig større for at lederen er litt trøtt av at du overtenker og overproblematiserer ting. Eller at lederen ikke har vært kort i det hele tatt, men du tror det fordi du overtenker og overproblematiserer ting. Angst er ikke rasjonelt, problemstillingen din er ikke rasjonell. Gå i den nye buksa, du. Anonymkode: 9a7cb...daa
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #3 Skrevet 21. november 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sannsynligheten er vesentlig større for at lederen er litt trøtt av at du overtenker og overproblematiserer ting. Eller at lederen ikke har vært kort i det hele tatt, men du tror det fordi du overtenker og overproblematiserer ting. Angst er ikke rasjonelt, problemstillingen din er ikke rasjonell. Gå i den nye buksa, du. Anonymkode: 9a7cb...daa Jeg håper at det er bare hodet mitt som er noe galt med. Fordi jeg blir jo stresset, jeg trenger jobb og pengene. Det er også veldig ustabilt og slitsomt å få vite hver onsdag om man skal jobbe neste uke eller ikke. Jeg har jo fått masse skryt om jobben jeg gjør er kjempe bra osv. Og jeg gjør en veldig bra jobb. Men får angst allikevel og overrekker om dette med buksa kunne ha vært med på å ødelegge for meg. Anonymkode: a7fb3...a9d
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #4 Skrevet 21. november 2019 Jeg har aldri tatt opp slike samtaler med sjefen heller. Bare så det er sagt. Jeg spurte her inne om råd om jeg BØR ta opp denne samtalen eller om det er kleint og unødvendig? Anonymkode: a7fb3...a9d
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #5 Skrevet 21. november 2019 Du mister ikke jobb pga arbeidsbuksene dine. Hadde det vært et problem hadde sjefen tatt det opp med deg på en helt annen måte enn å bli kort mot deg. Senk skuldrene du, dette trenger du ikke å bekymre deg over. Anonymkode: b6bd4...e1a
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #6 Skrevet 21. november 2019 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du mister ikke jobb pga arbeidsbuksene dine. Hadde det vært et problem hadde sjefen tatt det opp med deg på en helt annen måte enn å bli kort mot deg. Senk skuldrene du, dette trenger du ikke å bekymre deg over. Anonymkode: b6bd4...e1a Jeg håper ikke det. Grunnen fordi jeg sier han har vært kort, er fordi vi har egentlig små flørtet litt. Vet ikke om jeg skal kalle flørting eller at vi bare har vært veldige hyggelig med hverandre. Men nå de siste dagene så har han så vidt hilst på meg. Anonymkode: a7fb3...a9d
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #7 Skrevet 21. november 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg håper ikke det. Grunnen fordi jeg sier han har vært kort, er fordi vi har egentlig små flørtet litt. Vet ikke om jeg skal kalle flørting eller at vi bare har vært veldige hyggelig med hverandre. Men nå de siste dagene så har han så vidt hilst på meg. Anonymkode: a7fb3...a9d Derfor jeg har angst fordi jeg lurer på om han prøver å finne på noe for å ikke booke mer. Eller at han har mye å gjøre, eller at han har bestemt at denne «flørten» eller hyggelige kommunikasjonen skal ta slutt. Føler meg i alle fall utilpass. Jeg har egentlig ikke «flørtet» med han, men vært veldig hyggelig fordi han er hyggelig mot meg. Om han har tolket det på en annen måte eller innbilt seg noe annet kan godt være mulig Anonymkode: a7fb3...a9d
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #8 Skrevet 21. november 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg håper at det er bare hodet mitt som er noe galt med. Fordi jeg blir jo stresset, jeg trenger jobb og pengene. Det er også veldig ustabilt og slitsomt å få vite hver onsdag om man skal jobbe neste uke eller ikke. Jeg har jo fått masse skryt om jobben jeg gjør er kjempe bra osv. Og jeg gjør en veldig bra jobb. Men får angst allikevel og overrekker om dette med buksa kunne ha vært med på å ødelegge for meg. Anonymkode: a7fb3...a9d Altså, hun som skrev at angst ikke er rasjonelt var litt hard, men hun har helt rett. Det vet du sikkert også, men likevel, angsten griper jo tak i en selv om en vet. Som igjen er det der irrasjonelle. Var det rasjonelt så ville det jo ikke vært angst. Når du ser et lite barn gripe tak i en kasserolle fullt med kokende vann så er det jo ikke angst du føler for at barnet skal få vannet over seg. Det er frykt. For det er en rasjonell tanke. Derfor heter det ikke angst. Legg fra deg de tankene som gnager. Enten spør du sjefen hvorfor du ikke er satt opp neste uke, eller så aksepterer du det bare og slår fra deg de tankene om hva som kan være galt. Det er bare selvskading å la de tankene få gnage. De gjør deg ikke noe godt. Jeg vet de kommer, de tankene. Men de problemene, de vet du ikke hva er, ikke ta de på forskudd heller. Da går du bare med hevede skuldre hele tiden, redd for alt mulig som skal gå galt. Da får du aldri gjort annet enn å tenke på det. Du får ikke gledet deg over her og nuet, hvis du lar de tankene få styre deg hele tiden. Se deg selv utenfra. Hva ser du? Ei kvinne som går i feil bukser? Tenker du på det om andre? "Oi, hun der burde fått sparken, hun går jo i jeans!"? Nei, du kanskje får med deg at vedkommende går i jeans. Men du tenker jo ikke stort mer enn det. Ingen tenker stort mer over det når det gjelder deg heller. Prøv å legge fra deg de tankene når de kommer. De gjør deg bare vondt. Anonymkode: df88c...f7b
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #9 Skrevet 21. november 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Altså, hun som skrev at angst ikke er rasjonelt var litt hard, men hun har helt rett. Det vet du sikkert også, men likevel, angsten griper jo tak i en selv om en vet. Som igjen er det der irrasjonelle. Var det rasjonelt så ville det jo ikke vært angst. Når du ser et lite barn gripe tak i en kasserolle fullt med kokende vann så er det jo ikke angst du føler for at barnet skal få vannet over seg. Det er frykt. For det er en rasjonell tanke. Derfor heter det ikke angst. Legg fra deg de tankene som gnager. Enten spør du sjefen hvorfor du ikke er satt opp neste uke, eller så aksepterer du det bare og slår fra deg de tankene om hva som kan være galt. Det er bare selvskading å la de tankene få gnage. De gjør deg ikke noe godt. Jeg vet de kommer, de tankene. Men de problemene, de vet du ikke hva er, ikke ta de på forskudd heller. Da går du bare med hevede skuldre hele tiden, redd for alt mulig som skal gå galt. Da får du aldri gjort annet enn å tenke på det. Du får ikke gledet deg over her og nuet, hvis du lar de tankene få styre deg hele tiden. Se deg selv utenfra. Hva ser du? Ei kvinne som går i feil bukser? Tenker du på det om andre? "Oi, hun der burde fått sparken, hun går jo i jeans!"? Nei, du kanskje får med deg at vedkommende går i jeans. Men du tenker jo ikke stort mer enn det. Ingen tenker stort mer over det når det gjelder deg heller. Prøv å legge fra deg de tankene når de kommer. De gjør deg bare vondt. Anonymkode: df88c...f7b ja, alt det du skriver er sant. Takk for at du fikk meg på andre tanker. Men igjen, kanskje jeg er usikker på meg selv? Det som fikk meg på disse tankene og angsten er jo rett og slett at sjefen har vært utrolig rar og kort. Vanligvis tar han seg en runde og en prat med meg (og de andre) kollegane når han tar runden på morgen. Typ hei går det bla bla. Jobb relaterte snakk eller bare vanlig prat. Han står ikke det i 30 min liksom, men ett par minutter. Men denne uken har han på en måte unngått meg. Det nærmeste han kom i snakk med meg denne uken var at jeg ikke ble sett opp til neste uke, jeg ga jo uttrykk så klart at det var trist. Sa også det til han, kjipt sa jeg. Han sa ikke ta sorgen på forskudd. Og pekte på en av plassen til kollegaene som var syk. For det er jo alltid noen som er syk der. Og det er der jeg og en annen vikar kommer inn å hjelper til. Med en gang han fortalte meg at jeg ikke har blitt satt opp så begynte angsten å komme snikende, fikk vondt i magen og brystet og ble direkte uvel. Begynte å tenke «hva om han har innbilt seg at jeg har flørtet med han? Hva om fordi jeg ikke gikk med arbeidsbukse? Hva om hva om? Jeg ser helt klart at de mange av mennene der har snudd seg etter meg eller ser på meg. Men jeg er jo ny? De er jo så klart nyskjerrig. Men er redd for at andre på jobb har fått feil signaler fra meg ut fra hvordan jeg ser ut. ? Aner ikke hvordan jeg skal forklare i tillegg så ser jeg ikke ut som en typisk dame som skal jobbe på et lager. Ved første øyekast så kan jeg se ut som jeg jobber i bank eller eiendomsmegler eller lignende. ( ut fra utseende eller klesstil) jeg går ikke med dress jakke på et lager da men sånn generelt) Kanskje det blir mye skryt her om meg, men ja jeg ser bra ut. Sier ikke at det er stygge damer som kun jobber på lager men at jeg er ikke en jente du kunne trodd jobbet på et lager liksom. Eller typisk dame å forvente og se på et lager. jeg er bare så utrolig redd for at de skal mene at ikke fokuset har vært på jobb men å se bra ut ved å gå i jeans f.eks. jeg bruker ikke mye sminke heller, tar meg på litt mascara noe jeg alltid gjør uansett hva, og foaundtion for å dekke arr og kviser. Setter håret opp en strikk thats it. Har ikke vært der lenge heller, 2 mnd snart. Men jeg trives så utrolig godt i jobben og med kollegene. at jeg faktisk går å tenker hele tiden hva om hva om. I dag når han tok runden å sa god morgen til alle, når han kom til min plass så drev jeg på med skriveren som var ute av drift så hadde ryggen til. Så var bare hei får du til? Jeg bare hei god morgen, jada sa jeg. Når jeg snudde meg så var han borte. Kanskje bare jeg innbiller meg at han er rar? Eller at han faktisk tenkte nå må jeg slutte å flørte med denne vikaren, og da kan han heller ikke stå å henge og små prate med meg... men jeg kjenner jeg gruer meg til i morgen, føler at noe er galt men ikke hva. Og føler at i morgen er siste dagen min på jobb. Jeg har så lyst til å ta en prat med han for å prøve og finne ut av ting men vet ikke hva elelr hvordan jeg skal starte samtalen Anonymkode: a7fb3...a9d
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #10 Skrevet 21. november 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg håper ikke det. Grunnen fordi jeg sier han har vært kort, er fordi vi har egentlig små flørtet litt. Vet ikke om jeg skal kalle flørting eller at vi bare har vært veldige hyggelig med hverandre. Men nå de siste dagene så har han så vidt hilst på meg. Anonymkode: a7fb3...a9d Kanskje han synes at flørtingen ble litt mye, og distanserer seg litt Anonymkode: bad4c...35b
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #11 Skrevet 21. november 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Kanskje han synes at flørtingen ble litt mye, og distanserer seg litt Anonymkode: bad4c...35b Jeg håper jo det, men håper ikke det går ut over min jobb. Altså fra min side så har det aldri vært noe flørt. I så fall uskyldig flørt. (Mener mer heller at jeg har vært hyggelig tilbake så kan det ha tolkes som flørt) i så fall så er det jo hans problem. Jeg er egentlig litt sjenert person, og åpner meg ikke så mye med en sjef på en ny arbeidsplass. I alle fall ikke når jeg ikke er fast ansatt. Men ja du har vel rett.... kanskje han distanserer seg, for å få slutt på «flørtingen» eller for og se om jeg reagerer på det. I så fall så skal jeg være ekstra hyggelig mot han i morgen for å vise at jeg faktisk ikke bryr meg. Er her for å jobbe ikke finne meg en mann. Mann har jeg og barn..... det samme har han Anonymkode: a7fb3...a9d
Bruker3 Skrevet 21. november 2019 #12 Skrevet 21. november 2019 Ikke tenk på buksene...men slutt å flørte med sjefen! Det er arbeidanessig selvmord, hvor du garantert blir taperen
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #13 Skrevet 21. november 2019 3 minutter siden, Bruker3 skrev: Ikke tenk på buksene...men slutt å flørte med sjefen! Det er arbeidanessig selvmord, hvor du garantert blir taperen Det kan du ikke garantere. Giftet meg med sjefen min for 15 år siden, og er fremdeles gift med henne. Anonymkode: c19fc...39c
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #14 Skrevet 21. november 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kan du ikke garantere. Giftet meg med sjefen min for 15 år siden, og er fremdeles gift med henne. Anonymkode: c19fc...39c Men nå er jo både hi og sjefen allerede gift da Anonymkode: bad4c...35b
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #15 Skrevet 21. november 2019 4 minutter siden, Bruker3 skrev: Ikke tenk på buksene...men slutt å flørte med sjefen! Det er arbeidanessig selvmord, hvor du garantert blir taperen Jeg skal slutte å være hyggelig da? Jeg er ikke en type som er sur. Er en glad og tøff jente med bein i nesa. Men sjenert for nye mennesker. Men kan samtidig være hyggelig selv om jeg blir sjenert. Kanskje han ble sjarmert av kombinasjonen? Grunnen for at jeg er redd med buksa, er jo fordi kanskje det er det eneste han kan ta meg på. Også sier han « beklager med vi vil ikke booke deg mer» hva faen skal jeg si da? Anonymkode: a7fb3...a9d
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #16 Skrevet 21. november 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men nå er jo både hi og sjefen allerede gift da Anonymkode: bad4c...35b Det var hun jeg er gift med og jeg også da vi møttes! Anonymkode: c19fc...39c
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #17 Skrevet 21. november 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kan du ikke garantere. Giftet meg med sjefen min for 15 år siden, og er fremdeles gift med henne. Anonymkode: c19fc...39c Var dette på et lager eller🤣? I følge andre på jobb så er det mange som finner hverandre på et lager, eller at de har med seg 🙄 for min del kos dere, men det er spesielt om du er gift men går å har deg med en annen på jobb Anonymkode: a7fb3...a9d
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #18 Skrevet 21. november 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det var hun jeg er gift med og jeg også da vi møttes! Anonymkode: c19fc...39c Hæ? Anonymkode: a7fb3...a9d
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #19 Skrevet 21. november 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg skal slutte å være hyggelig da? Jeg er ikke en type som er sur. Er en glad og tøff jente med bein i nesa. Men sjenert for nye mennesker. Men kan samtidig være hyggelig selv om jeg blir sjenert. Kanskje han ble sjarmert av kombinasjonen? Grunnen for at jeg er redd med buksa, er jo fordi kanskje det er det eneste han kan ta meg på. Også sier han « beklager med vi vil ikke booke deg mer» hva faen skal jeg si da? Anonymkode: a7fb3...a9d Kunne du ikke bare tatt et belte på buksa da, eller spurt om du kunne fått en ny siden den du fikk ikke passet? Anonymkode: bad4c...35b
Bruker3 Skrevet 21. november 2019 #20 Skrevet 21. november 2019 19 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg skal slutte å være hyggelig da? Jeg er ikke en type som er sur. Er en glad og tøff jente med bein i nesa. Men sjenert for nye mennesker. Men kan samtidig være hyggelig selv om jeg blir sjenert. Kanskje han ble sjarmert av kombinasjonen? Grunnen for at jeg er redd med buksa, er jo fordi kanskje det er det eneste han kan ta meg på. Også sier han « beklager med vi vil ikke booke deg mer» hva faen skal jeg si da? Anonymkode: a7fb3...a9d Klarer du ikke å være hyggelig uten å flørte...? Som sagt, tenk mer på profesjonalitet enn bukser.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #21 Skrevet 21. november 2019 32 minutter siden, Bruker3 skrev: Klarer du ikke å være hyggelig uten å flørte...? Som sagt, tenk mer på profesjonalitet enn bukser. Altså jeg har bare vært vennlig og hyggelig? Anonymkode: a7fb3...a9d
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #22 Skrevet 21. november 2019 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kunne du ikke bare tatt et belte på buksa da, eller spurt om du kunne fått en ny siden den du fikk ikke passet? Anonymkode: bad4c...35b Nei fordi den var aldri for står, over skoene liksom Anonymkode: a7fb3...a9d
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #23 Skrevet 21. november 2019 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hæ? Anonymkode: a7fb3...a9d Var det vanskelig å forstå? Sjefen min var gift. Jeg var gift. Vi skilte oss og giftet oss med hverandre, og er fremdeles gift. Anonymkode: c19fc...39c
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #24 Skrevet 21. november 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Var det vanskelig å forstå? Sjefen min var gift. Jeg var gift. Vi skilte oss og giftet oss med hverandre, og er fremdeles gift. Anonymkode: c19fc...39c Har dere samme arbeidsplass?🤣 Anonymkode: a7fb3...a9d
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #25 Skrevet 21. november 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har dere samme arbeidsplass?🤣 Anonymkode: a7fb3...a9d Javisst. Synes du det er morsomt? Kan jo komplettere det med å understreke at jeg er mann, hun er kvinne, og hun er fremdeles sjefen min! Anonymkode: c19fc...39c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå