Gå til innhold

Tynn livmorslimhinne, hva kan gjøres?


Prøver89-

Anbefalte innlegg

Jeg går nå igjennom min andre SA på 3mnd. Begge uke 5.

Før jeg ble gravid denne gangen var jeg hos gyn som påpekte at jeg hadde tynn livmorhalsslimhinne, 3,4mm. Hun sa det tilsvarte dag 4 i syklus, men jeg var på dag 10. Dermed mente hun at jeg ikke kom til å bli gravid den mnd. Ca 5-6 dager senere hadde jeg antageligvis eggløsningen som jeg ble gravid av. Jeg forstår at livmorslimhinnen antageligvis har bygget seg litt mer opp frem til jeg fikk eggløsningen, men jeg mistenker at den fortsatt er for tynn og dermed årsaken til at jeg mister så kort tid etter. Og spesielt siden jeg mister på samme tid i graviditeten.


Jeg har ellers alltid hatt veldig korte menstruasjoner når jeg ikke har gått på p-piller, på ca 2-3 dager, hvor to dager er mye blødning og siste dag lite. Ellers kommer det stort sett en mellomblødning etter fire dager uten mens. Sykluslengde ca 31 dager. Har dette noe med tykkelsen på slimhinnen å gjøre? 
 

Er det noen som har fått hjelp i lignende situasjoner og har forslag til hva som kan gjøres for å få tykkere livmorshalsslimhinne? Finnes det noen medisiner, naturpreparater som kan hjelpe? Progresteronstøtte, vil det ha noe effekt? 

Jeg føler jeg må gjøre noe med dette før jeg prøver å bli gravid på nytt, er så slitsomt å miste. Jeg har ingen barn fra før, men har hatt en utskrapning for 3 år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Østrogen bygger opp endometriet. Be om et hormonspeil (blodprøve), kanskje har du lavt østrogen. Er du veldig slank, trener mye, hatt spiseforstyrrelser før etc? Hvis det ikke løser seg, går du til en privat gyn og ber denne følge deg en syklus og se om slimhinnen er forenelig med graviditet. Om ikke finnes det hjelp, det fikk jeg. Både litt hormoner under eggmodning og eggløsningssprøyte pluss progesteron. Mest sannsynlig ordner slimhinnetykkelden din seg da du har gode og stabile sykluser. 

Lite blødning under mens er absolutt sammenhengende med tynn livmorsslimhinne. Mindre å blø ut, ganske enkelt. 

Spis fett i form av avokado, nøtter, helmelk etc. Viktig for eggmodning og østrogen 🙂

Anonymkode: dfbc7...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...