Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #1 Skrevet 21. november 2019 Svigermor har alltid vært raus sånn sett. Det skal hun ha. Hun kan spandere på sønnen sin brus, mat, kan stikke til ham penger når vi er der. Sender alltid med en pose godteri eller tre. Hun er uføre (og gift), ikke rik akkurat. Mine foreldre derimot tjener vel nærmere halvannen million i året, og er helt motsatte av svigermor. Hvordan er dine foreldre/svigerforeldre? Anonymkode: 7a101...13d
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #2 Skrevet 21. november 2019 Mine foreldre og svigerforeldre gjør som nevnt over. Svigermor mest, hun insisterer på å betale når hun er på besøk, vi får penger hist og pist (relativt store summer). Mine foreldre bor i nærheten av oss - så da blir det andre ting vi får: barnevakt, middag, hjelp hjemme, hjemmelaga/fanga mat (fiskekaker, kjøttkaker, bakverk, sjømat osv). Når det gjelder penger, klarer vi oss veldig fint selv. Og det har vi sagt også, men det blir bare dårlig stemning, så nå tar vi i mot og takker pent. Jeg syns det er kleint, men svigermor har råd og det har mine foreldre også. Heldigvis er mine foreldre og svigermor rause mennesker på flere områder 😃 Anonymkode: 8e4fc...a24
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #3 Skrevet 21. november 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mine foreldre og svigerforeldre gjør som nevnt over. Svigermor mest, hun insisterer på å betale når hun er på besøk, vi får penger hist og pist (relativt store summer). Mine foreldre bor i nærheten av oss - så da blir det andre ting vi får: barnevakt, middag, hjelp hjemme, hjemmelaga/fanga mat (fiskekaker, kjøttkaker, bakverk, sjømat osv). Når det gjelder penger, klarer vi oss veldig fint selv. Og det har vi sagt også, men det blir bare dårlig stemning, så nå tar vi i mot og takker pent. Jeg syns det er kleint, men svigermor har råd og det har mine foreldre også. Heldigvis er mine foreldre og svigermor rause mennesker på flere områder 😃 Anonymkode: 8e4fc...a24 Så bra Tilbyr seg å passe barna og sånt? Jeg kunne trengt mer barnepass. Anonymkode: 7a101...13d
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #4 Skrevet 21. november 2019 Ja vi får endel. Svigerfar gir oss penger innimellom. Svigermor spanderer på restaurant, kjøper ting til oss etc. Moren min gir oss relativt kostbare bursdags og julegaver. Anonymkode: 75558...43a
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #5 Skrevet 21. november 2019 Svigers er raus med penger. Vi trengte å låne en litt større sum, men vi fikk det. Svigermor har gitt både mannen og meg her vår bunad. De gir oss 10.000 kr hver gang vi skal ha barn. Sender noen tusen til jul og sommer for «kos». De liker å gjøre andre glade. De har helt grei inntekt, men ikke overflod. mamma tjener knapt noe, og bruker det hun har på seg selv. Ungene får gave når hun er på ferie, en symbolsk en. pappa er god for mange millioner, og de få gangene jeg ser han hender det han stikker til meg en 500lapp Anonymkode: 2476b...1ed
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #6 Skrevet 21. november 2019 Vi har fått hotellturer og ganske mye penger i julegave av svigermor. Av mine foreldre har vi ikke fått noe, men de stiller alltid opp som barnevakt når vi trenger det. Vi forventer ikke å få noe heller ettersom vår inntekt er flere ganger høyere enn både svigermors og mine foreldres inntekt. Anonymkode: acc06...770
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #7 Skrevet 21. november 2019 Svigers har veldig god råd. Vi får alltid fine gaver til jul/bursdag (vi voksne bruker å få 2000 kr hver, barna 1500 kr). Vi får en liten gave hvis de har vært på ferie (konfekt til oss, godteri til barna). Et par ganger i året kanskje, får barna noe hvis svigermor har gjort kupp på salg (f. eks ullundertøy). De har ved noen anledninger tatt med alle barn/svigerbarn og barnebarn på utenlandsferie, utrolig raust og snilt. Mine foreldre har ikke spesielt god råd, men de har det helt ok. De gir fine gaver, men ikke for så mye som svigers naturlig nok. Sjelden vi får noe utenom. Anonymkode: 5950e...d54
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #8 Skrevet 21. november 2019 Både jeg og broren min tjener mer enn mamma, som nå er minstepensjonist. Så det trenger vi ikke. Likevel spanderer hun middag på restaurant innimellom, kommer med små gaver, ofte matgaver og strikkede sokker og sånne koselige ting. Svigermor er alkoholiker og har aldri gitt hverken julegave eller noe annet til hverken barn eller barnebarn. Hun er likevel snill som dagen er lang, vi er glad i henne uansett. Bare synd hun er så syk. Anonymkode: aefac...1bc
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #9 Skrevet 21. november 2019 Jeg har fått hjelp til store ting som ved huskjøp. Da jeg studerte og pappa kom på besøk fikk jeg handle på hans regning i matbutikken. Nå tjener både jeg og min mann godt. Så det er like gjerne vi som spanderer om vi spiser ute. De er rause med barnepass og hjelper alltid om de har anledning. Vi hjelper dem med data, mobiltelefoner og vedlikehold på hytten. Anonymkode: 9055c...736
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #10 Skrevet 21. november 2019 Ja, veldig spandable foreldre 😊 Anonymkode: 2cb5b...a1d
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #11 Skrevet 21. november 2019 Mine svigerforeldre er gavmilde, mens pappaen min er motsatt. Og det er pappaen min som har mer penger enn mine svigerforeldre. Jeg snakket med han her om dagen, og da skulle han være litt sparsom i år med gaver.... Trenger ikke pengene hans jeg... Det jeg aller helst skulle ønske meg, er at han kunne prioritere tiden med familien. Han har et barnebarn Anonymkode: 0086a...f53
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #12 Skrevet 21. november 2019 Mine foreldre spanderer gladelig på oss når de har mulighet. (Pensjonister men ikke så god råd) Svigers gjør ikke det i lange perioder, men så kan de plutselig invitere oss ut eller betale noe dyrt for oss. Uten forvarsel. Og så går det igjen lang tid uten noe. Vi forsøker å gjøre gjengjeld når vi kan. Anonymkode: 67854...4d4
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #13 Skrevet 21. november 2019 Mine foreldre liker å spandere når vi er på kafe eller ute og spiser, men det går andre veien også. De sender stadig litt penger til barnebarna som nå er studenter, eller stikker til dem noen penger til 17.mai eller jul. Svigermor har aldri tilbudt seg å spandere en kaffe eller en is på ungene. Dama har 7-8 millioner på bok, men forventer alltid at det er vi som skal spandere alt på henne når vi er noe sted sammen, eller at vi skal ha spleiselag om vi er invitert til henne. Anonymkode: f99ee...4e9
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #14 Skrevet 21. november 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Så bra Tilbyr seg å passe barna og sånt? Jeg kunne trengt mer barnepass. Anonymkode: 7a101...13d Ja, de kan komme innom og bare ta barna med. Og tilby overnatting og ymse aktiviteter uten av vi spør. Så sier de vel ja 95% av gangene vi spør. Hjelper til med henting/levering i bhg/skole osv. Dørene er stortsett åpne, så barna kan ta gåturen på 5-10min til de når som helst egentlig. Vi også. Vi er selvstendig næringsdrivende og pappa hjelper mye til - helt gratis. Som er gull. Vi har onkler og tanter på min side som også alltid er på tilbudssiden. Får mye støtte fra familie. Nå er vi nok en usedvanlig familieorientert familie 🙈 På godt og vondt. Det går selvsagt begge veier, vi hjelper til vi også. 😃 Anonymkode: 8e4fc...a24
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #15 Skrevet 21. november 2019 Nei. Pleier aldri å spandere noe. Har alltid måtte klare meg selv. Anonymkode: d2ab6...16b
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #16 Skrevet 21. november 2019 Begge spanderer mye! Har til og med fått ferieturer. Mamma er ufør og har ikke all verden, så jeg synes det blir litt ubehagelig, men hun insisterer. Nå som jeg selv tjener godt, har jeg begynt å spandere på henne også. Tror hun synes det er litt rart også 😂 Anonymkode: 268c3...d18
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #17 Skrevet 21. november 2019 Nei, jeg trener veldig mye mer enn dem, så jeg spanderer heller på dem. Svigerfar er gjerrig, spanderer ikke. Anonymkode: 69cbf...c7d
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #18 Skrevet 21. november 2019 Svigers spanderer stadig småting på oss. De bor et annet sted i landet, ungene får f.eks ofte et klesplagg de trenger når vi treffes. Hvis vi har handlet inn maten når de er her på besøk, så stikker hun til oss penger når de reiser, og de spanderer alltid på alle om vi er ute og spiser. De har god økonomi med 1-2 millioner i banken etter arv, men jeg og mannen tjener en god del mer enn dem hvis man bare ser på lønn (vi har også flere faste utgifter enn dem). Min mor gir oss ikke så mange ting/penger direkte, men vi er ofte hos henne og spiser middag. Hun passe også ofte barna. Hun er alene og tjener ikke så godt, så det hadde føltes rart å ta i mot penger av henne utenom bursdager/jul. Barnebarna får dog noen penger til 17.mai, når vi reiser på ferie osv av både svigers og min mor. Når det gjelder min far som bor med sin samboer, så får vi kun gaver til bursdager/jul og ingwnting utenom, ikke barnepass heller. Kun en sjelden gang er vi der på middag. Anonymkode: c8bd1...cb8
Twintipp Skrevet 21. november 2019 #19 Skrevet 21. november 2019 Vi får ikke penger som i kontanter, det ville føltes helt merkelig som voksne. Men, vi får små gaver, flotte samtaler, barnevakt, strikkaklær til ungene m.m. Barna får påskeegg, feriegaver, penger når det er turnering, 17. Mai, sommerferiepenger osv. De er rause og gode. Vi gir tilbake også. Lager pakkekalender med ting jeg vet de liker stort sett hvert år🥰
Leverpostei Skrevet 21. november 2019 #20 Skrevet 21. november 2019 Svigermor vil gjerne gi oss dyre ting, men da er det alltid en hake. Vi prøver å unngå slik «hjelp». Min mor spanderer gjerne på kafé e.l., men det går også andre veien. Jeg vet også at jeg kan få hjelp av henne hvis jeg virkelig trenger det.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #21 Skrevet 21. november 2019 Vi får fine gaver til jul og bursdager fra begge sine foreldre. Min mann sine foreldre og besteforeldre gir han store pengesummer iblant, som vi har brukt på huset eller han bruker det på feks sportsutstyr til seg selv. Mine foreldre spanderer gjerne på kafé, restaurant og sånn, men gir ikke bort uventede pengesummer i hytt og gevær. Anonymkode: 5a17a...74f
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #22 Skrevet 21. november 2019 Foreldrene mine er veldig generøse mot barna og kjøper dyre (og heldigvis nyttige) gaver til dem. De kjøpte barnevogn til oss og har spandert ferieturer. I tillegg spanderer de ting på oss innimellom, små (og litt større) gaver. De er også veldig generøse med oss voksne til jul og bursdag (både meg og mannen). De har svært god råd. Svigerforeldrene mine er like generøse, men har dårlig råd. Så det blir på en måte det samme, men i en annen prisklasse. Begge stiller også opp en del med barnepass osv. Vi er heldige! Anonymkode: 3a64d...070
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #23 Skrevet 21. november 2019 Ja, i form av middager, barnevakt, de kjøper masse til barna, er rause med gaver til oss, og gir oss penger når det trengs. Vi er forsåvidt økonomisk greit stilte, men de betaler gjerne en vaskemaskin ol. Vi er heldige. Anonymkode: fb78c...829
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #24 Skrevet 21. november 2019 Ja, av foreldrene mine. De lager middag og henter barna to ganger i uka. Hvis vi er ute og spiser, så spanderer de alltid. De har også betalt dyre flybilletter fordi de ville ha oss med til syden. Foreldrene mine vippser meg stadig 5000 kr. Til bursdagen fikk jeg en gave til 30000 kr. Fått mye mer etter at jeg ble alene. Anonymkode: 99e86...a3c
Anonym bruker Skrevet 21. november 2019 #25 Skrevet 21. november 2019 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Svigermor har alltid vært raus sånn sett. Det skal hun ha. Hun kan spandere på sønnen sin brus, mat, kan stikke til ham penger når vi er der. Sender alltid med en pose godteri eller tre. Hun er uføre (og gift), ikke rik akkurat. Mine foreldre derimot tjener vel nærmere halvannen million i året, og er helt motsatte av svigermor. Hvordan er dine foreldre/svigerforeldre? Anonymkode: 7a101...13d Mine foreldre spandere aldri noe. Har ikke fått bursdagsgave siden jeg var 18 år. Mine svigerforeldre derimot. De er så rause, og nekter å la oss betale for mat når vi spiser ute, kjøper inn utstyr til barna og hjelper oss om det skulle være noe. Jeg tar ikke det for gitt. Jeg er ikke vant med en slik raushet og setter umåtelig stor pris på dem. Anonymkode: 439b5...69e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå