Gå til innhold

Noen som har en dampvasker/steamer her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om vi skal kjøpe oss en kombinert dampvasker/steamer og vil gjerne høre litt erfaringer fra dere som har det. Tenker å bruke den til å vaske badet og til å "stryke" klær med. Kanskje andre bruksområder også som jeg ikke vet om?

Hvordan brukes den når man vasker badet? Damper man og vasker så over med klut eller er det rent når man har dampet? Hvordan gjør du det? Fungerer den bra til "stryking" av klær?

Hvilket merke har du og hva bruker du den til? Fornøyd? 

Anonymkode: ccd2d...f08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har den største til kärcher. Vasker badet med den. Jeg bruker det lille børstehodet og skrubber mellom flisene, så går jeg over hele flisene med den litt større børsten, alt samtidig som jeg damper. Det blir skinnende rent, uten kjemikalier. Man må lufte samtidig da og ha på vifta for det blir fullt av damp og veldig varmt. Første gangen jeg brukte den lille børsten med damp rant det gult vann ned langs flisene, selv om de så rene ut. Badet luktet som nytt etterpå.
Har ikke prøvd stryking med den. 

Skrevet

Det er rent av damping.

Anonymkode: 47f6f...54d

Skrevet
8 minutter siden, tante grusom master of law skrev:

Vi har den største til kärcher. Vasker badet med den. Jeg bruker det lille børstehodet og skrubber mellom flisene, så går jeg over hele flisene med den litt større børsten, alt samtidig som jeg damper. Det blir skinnende rent, uten kjemikalier. Man må lufte samtidig da og ha på vifta for det blir fullt av damp og veldig varmt. Første gangen jeg brukte den lille børsten med damp rant det gult vann ned langs flisene, selv om de så rene ut. Badet luktet som nytt etterpå.
Har ikke prøvd stryking med den. 

Takk for svar! Høres helt topp ut! Er det mye lettere/mindre slitsomt enn å skrubbe badet uten damp? Sparer du tid på det i forhold til før du fikk dampvaskeren, tror du?

Skrevet

Vi har Karcher Sc 4.

Den er kjempegod til å vaske bad! Fliser/fuger, kriker og kroker på dusjkabinettet, rundt servantbatteri osv. Det blir på en måte blåst rent av dampen, eventuelt har jeg på skrubbehodet og skrubber litt i tillegg. Må gå over å tørke vekk alt det skitne vannet underveis. Tar litt tid, men jeg bruker ikke så grundig vask hver uke. Obs! Blir veldig varmt, kan nesten bli ubehagelig å puste om du ikke lufter godt. 

Har ikke prøvd til stryking, visste ikke den kan brukes til det. Må nok kjøpe et spesielt munnstykke til det (?). 

Anonymkode: 0605b...c99

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har Karcher Sc 4.

Den er kjempegod til å vaske bad! Fliser/fuger, kriker og kroker på dusjkabinettet, rundt servantbatteri osv. Det blir på en måte blåst rent av dampen, eventuelt har jeg på skrubbehodet og skrubber litt i tillegg. Må gå over å tørke vekk alt det skitne vannet underveis. Tar litt tid, men jeg bruker ikke så grundig vask hver uke. Obs! Blir veldig varmt, kan nesten bli ubehagelig å puste om du ikke lufter godt. 

Har ikke prøvd til stryking, visste ikke den kan brukes til det. Må nok kjøpe et spesielt munnstykke til det (?). 

Takk for svar! Går det raskere enn å vaske uten damp, synes du? Er det slik at du damper med den ene hånden og så tørker med den andre med en gang etterpå eller damper du et større område og tørker av det etterpå? Må du gni mye eller holder det bare å tørke av (hvis du bruker den jevnlig).

Skrevet

Dusjkabinettet går nok raskere med damp, i alle kriker og kroker. Må skrubbe litt der det er kalkbelegg. På vegger og gulv går jeg bare over en gang, og så tørker av (underveis, blir vått). Så på en måte tar det jo dobbel tid der da, enn å bare dra over gulvet med en våtmopp. Men godt å vite at det blir hygienisk rent liksom☺️

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dusjkabinettet går nok raskere med damp, i alle kriker og kroker. Må skrubbe litt der det er kalkbelegg. På vegger og gulv går jeg bare over en gang, og så tørker av (underveis, blir vått). Så på en måte tar det jo dobbel tid der da, enn å bare dra over gulvet med en våtmopp. Men godt å vite at det blir hygienisk rent liksom☺️

Ja, er det jeg tenker også, for med en mopp blir det jo ikke vasket ordentlig i fuger og å vaske dusjkabinettet helt rent er jo egentlig umulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...