Gå til innhold

Dere voksne damer som har ny partner:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør man egentlig dette med ubeskyttet sex? Altså, ikke hvordan man gjør det, men hvordan bestemmer man seg for å ha det? Sender man mannen til legen og ber ham komme tilbake med attest? 

Jeg var i samme forhold fra jeg var 15 til 36. Har aldri hatt noen annen partner. Nå er jeg 38 og kunne tenke meg å begynne å date, men jeg aner jo ikke noe om det!

Anonymkode: 45069...b31

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan gjør man egentlig dette med ubeskyttet sex? Altså, ikke hvordan man gjør det, men hvordan bestemmer man seg for å ha det? Sender man mannen til legen og ber ham komme tilbake med attest? 

Jeg var i samme forhold fra jeg var 15 til 36. Har aldri hatt noen annen partner. Nå er jeg 38 og kunne tenke meg å begynne å date, men jeg aner jo ikke noe om det!

På et eller annet tidspunkt blir man jo enige om å være kjærester, og jeg tenker at det da er naturlig å stole på hverandre nok til at man ikke sender hverandre til lege for å få attest, hehe. Det er helt innafor å spørre direkte! 

Anonymkode: 4d233...d31

Skrevet

Tja. Jeg er lesbisk, har aldri benyttet noen form for beskyttelse. Vi er jo veldig lavrisiko.

Men dere andre begynner vel med kondom og så tar man en prat om risikoen før man slutter med det? Det er jo som hun over her sier; man krever ikke legeerklæring, det må jo være en viss tillit for et forhold.

Anonymkode: 18532...5a1

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tja. Jeg er lesbisk, har aldri benyttet noen form for beskyttelse. Vi er jo veldig lavrisiko.

Men dere andre begynner vel med kondom og så tar man en prat om risikoen før man slutter med det? Det er jo som hun over her sier; man krever ikke legeerklæring, det må jo være en viss tillit for et forhold.

Du lurer deg selv. Med en slik holdning du har er du jo høy risiko! Håpe du ser det selv.

Til HI. Først kondom, når det blir mer seriøst bør jo tema om å sjekke seg komme opp.

Anonymkode: c2a1d...4ce

Skrevet

Her var det først kondom, og så sa jeg bare at vi for min del kan droppe kondom når vi begge har sjekket oss. (Jeg hadde allerede sjekket meg på det tidspunktet, og det visste han). Var uerfaren på det området jeg også etter å ha vært i et forhold omtrent like lenge som deg, men vi hadde en veldig god relasjon, så var ikke så veldig ubehagelig å snakke om det.

Anonymkode: 69fc6...2d7

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du lurer deg selv. Med en slik holdning du har er du jo høy risiko! Håpe du ser det selv.

Til HI. Først kondom, når det blir mer seriøst bør jo tema om å sjekke seg komme opp.

Anonymkode: c2a1d...4ce

Nei, det har jeg ikke. Lesbiske har generelt vesentlig lavere risiko for STD-er enn heterofile. Om man har sex med kvinner som har sex med menn, øker den noe - men er fremdeles lav.

For min del har jeg hatt én partner etter skilsmissen, og er godt kjent med hennes historikk. Det er absolutt ekstremt lav risiko for seksuelt overførbare sykdommer. For ikke å snakke om graviditet.

Hvilken holdning tenker du man burde ha? Hvilken form for beskyttelse eventuelt benytte?

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan bruke kondomer da?

Jeg har partnere og ubeskyttet sex, men jeg tester meg selv jevnlig.

Anonymkode: ac5d1...db5

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan bruke kondomer da?

Wow, at du tør å ta sjansen!!!

Anonymkode: eec64...bc4

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan bruke kondomer da?

Ja, selvsagt kan man bruke kondom. Det jeg spør om, er hvordan man bestemmer seg for å slutte å bruke det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...