Gå til innhold

er dett vanlig blant 1 klassinger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

mitt barn går i 1 klasse nå og har vert vanskelig og legge siden mai, barnet trives godt på skolen og har mange venner og trives på sfo.

Ting jeg har prøvd

sittet på rommet

lest og snakket

følg han bare inn uten  og snakke

latt han sovne på fanget mitt.

Barnet legger seg kl 19, men kan holde på og tulle til kl 20-2030, 19 har vert leggetiden siden barnet var 2,5 år, kanskje jeg skal ha barnet oppe til 20 nå? eller er dette dumt? trenger jo en del søvn når det går på skolen

 

Anonymkode: 117a5...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 er hakket for tidlig for min førsteklassing. Rundt 19.30-20 fungerer bra (opp 7.15-7.30). Hun har alltid vært en elendig sover, men det som fungerer er helt mørkt rom og ligge inntil henne. Da sovner hun på fem minutter, med mindre det er noe som må prates gjennom. Eneste tiden på dagen hun er rolig nok til det også.

Anonymkode: ee027...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å legge ligg senere hadde vel vært mitt første forsøk. 

Her skal han være i seng til 19.30 og så leser og koser vi ca en halvtime. Stille kl 20, og da våkner han av seg selv rundt kl 7. 

Anonymkode: c32e3...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

mitt barn går i 1 klasse nå og har vert vanskelig og legge siden mai, barnet trives godt på skolen og har mange venner og trives på sfo.

Ting jeg har prøvd

sittet på rommet

lest og snakket

følg han bare inn uten  og snakke

latt han sovne på fanget mitt.

Barnet legger seg kl 19, men kan holde på og tulle til kl 20-2030, 19 har vert leggetiden siden barnet var 2,5 år, kanskje jeg skal ha barnet oppe til 20 nå? eller er dette dumt? trenger jo en del søvn når det går på skolen

 

Anonymkode: 117a5...612

Jenta vår legger seg kl 20- 20.30. Da tar det 10 min å sovne. Jeg ligger ved siden av. Barna mine har aldri sovnet kl 19. Ikke som babyer engang. 

Anonymkode: cfea6...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

det går ikke an og ligge 2 i senga hans. og han må opp 6 hver dag pga min jobb,men jeg skal prøve meg litt frem,er bare litt redd for han får for lite søvn hvis han legger seg 20 :)

Anonymkode: 117a5...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar.

det går ikke an og ligge 2 i senga hans. og han må opp 6 hver dag pga min jobb,men jeg skal prøve meg litt frem,er bare litt redd for han får for lite søvn hvis han legger seg 20 :)

Anonymkode: 117a5...612

Men nå har han vel ikke sovnet kl. 19 siden i mai, ergo vil han vel ikke få mindre søvn om han må legges kl. 20 i stedet for å legges kl. 19 og tulle og fjase til 20-20.30? Han har jo kommet seg opp med den mengden søvn i et halvt år nå? 

Anonymkode: 70aef...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, Anonym bruker said:

Men nå har han vel ikke sovnet kl. 19 siden i mai, ergo vil han vel ikke få mindre søvn om han må legges kl. 20 i stedet for å legges kl. 19 og tulle og fjase til 20-20.30? Han har jo kommet seg opp med den mengden søvn i et halvt år nå? 

Anonymkode: 70aef...ceb

det stemmer nok, han skal få være oppe til 20 nå

Anonymkode: 117a5...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jenta vår legger seg kl 20- 20.30. Da tar det 10 min å sovne. Jeg ligger ved siden av. Barna mine har aldri sovnet kl 19. Ikke som babyer engang. 

Anonymkode: cfea6...6c5

Ikke mine heller. Ikke noe i nørheten av. Helt off-topic, men jeg kjenner jeg blir sykt misunnelig på folk som har barn som sovner lett og sover mye hver gang jeg leser om det. Bare nyt det hvis de sovner 20 uten problemer!

Anonymkode: caa6f...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...