Gå til innhold

13 år og hodepine


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

I det siste har 13 åringen slitt med hodepine gjerne på morgenen. Det bedrer seg utover dagen. Han får da være hjemme til det har gitt seg og drar til skolen når han kjenner at hodepinen begynner å lette. Det jeg lurer på er om dere som har barn med ADHD har opplevde problemer med hodepine og ADHD . Ved hvilken alder oppstod problemene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dette er noe som skjer regelmessig ville jeg vel ha undersøkt det og ikke tenkt at det hørte sammen m diagnosen. Eller tenker du bivirkning av medisin?

Anonymkode: cac64...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis dette er noe som skjer regelmessig ville jeg vel ha undersøkt det og ikke tenkt at det hørte sammen m diagnosen. Eller tenker du bivirkning av medisin?

Anonymkode: cac64...652

Nå er dette rimelig nytt dette med hodepinen så jeg lurer i grunn på om folk her inne har opplevd dette i forbindelse med ADHD . Mye kan jo endre seg når barna blir ungdommer . Vedvarer det så går vi selvsagt videre med saken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

I det siste har 13 åringen slitt med hodepine gjerne på morgenen. Det bedrer seg utover dagen. Han får da være hjemme til det har gitt seg og drar til skolen når han kjenner at hodepinen begynner å lette. Det jeg lurer på er om dere som har barn med ADHD har opplevde problemer med hodepine og ADHD . Ved hvilken alder oppstod problemene? 

Hvis jeg ikke husker helt feil, så er det vel en kjent link mellom ADHD og migrene. Har migrene selv, og ser stadig det i kommentarer med ADHD

Anonymkode: 2b2f0...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i forbindelse med adhd, men min fikk også hodepine på den alderen.

Det har hjulpet mye å sørge for at hun bestandig legger seg tidlig nok om kvelden slik at hun er utsovet og har god tid om morgenen. Vi har minst en time fra hun står opp til hun må gå. De gangene hun har vondt ibhodet om morgenen får en Paracet tid til å virke slik at hun ikke trenger å droppe timer.

Anonymkode: 0aaf2...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange endringer i kroppen i forbindelse med puberteten, så litt hodepine kan lett følge med på lasset.

Migrene kommer ofte med puberteten, men hodepine hver morgen hører ikke ut som migrene.

Ungen kan få for lite søvn og ha vondt i hodet pga det.

Kostholdet må også ses på, drikker han nok vann osv. Man kan få hodepine av alt fra jernmangel til D-vitaminmangel.

Det kan skje endringer i synet i forbindelse med puberteten, så jeg ville bestilt time hos optiker for å sjekke det. Enkelt å sjekke så får man enten bekretet eller utelukket at det er et behov for briller.

Anonymkode: a8667...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mange endringer i kroppen i forbindelse med puberteten, så litt hodepine kan lett følge med på lasset.

Migrene kommer ofte med puberteten, men hodepine hver morgen hører ikke ut som migrene.

Ungen kan få for lite søvn og ha vondt i hodet pga det.

Kostholdet må også ses på, drikker han nok vann osv. Man kan få hodepine av alt fra jernmangel til D-vitaminmangel.

Det kan skje endringer i synet i forbindelse med puberteten, så jeg ville bestilt time hos optiker for å sjekke det. Enkelt å sjekke så får man enten bekretet eller utelukket at det er et behov for briller.

Anonymkode: a8667...02c

Kostholdet er helt fint og han drikker nok. Vi har sjekket syn og hørsel også. Han sover også nok. Vi håper at dette er kun en periode og at det snart går over 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

I det siste har 13 åringen slitt med hodepine gjerne på morgenen. Det bedrer seg utover dagen. Han får da være hjemme til det har gitt seg og drar til skolen når han kjenner at hodepinen begynner å lette. Det jeg lurer på er om dere som har barn med ADHD har opplevde problemer med hodepine og ADHD . Ved hvilken alder oppstod problemene? 

Kan det være tanngnissing om nettene?

Anonymkode: c9435...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan det være tanngnissing om nettene?

Anonymkode: c9435...4cc

Hm... det tror jeg ikke da vi har nettopp vært hos tannlegen og hun så ikke noe tegn til noe slikt. Sover godt og lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...