Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #1 Skrevet 19. november 2019 Dere med irritabel tarm: Hva slags symptomer har du og hvor hardt rammet er du? Har det blitt bedre eller verre med årene? Hva tåler du selv og hva har du måttet kutte ut? Anonymkode: 58dd5...ea0
Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #2 Skrevet 19. november 2019 Er litt av og på. I perioder kan jeg ikke spise kjøtt i det hele tatt. Andre perioder er det brød jeg ikke kan spise. Får mye smerter og diare. Hatt det fra jeg var liten og nå er det blitt oftere og oftere perioder hvor jeg er dårlig. Anonymkode: cc4ed...191
Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #3 Skrevet 19. november 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er litt av og på. I perioder kan jeg ikke spise kjøtt i det hele tatt. Andre perioder er det brød jeg ikke kan spise. Får mye smerter og diare. Hatt det fra jeg var liten og nå er det blitt oftere og oftere perioder hvor jeg er dårlig. Anonymkode: cc4ed...191 Hva med grønnsaker? Anonymkode: 58dd5...ea0
Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #4 Skrevet 19. november 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva med grønnsaker? Anonymkode: 58dd5...ea0 Det kan jeg alltid spise. Har noen ganger reagert på kål, men overraskende sjelden. Kan ikke spise banan Anonymkode: cc4ed...191
Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #5 Skrevet 19. november 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kan jeg alltid spise. Har noen ganger reagert på kål, men overraskende sjelden. Kan ikke spise banan Anonymkode: cc4ed...191 Så rart. Har du fått undersøkt om det er IBS eller noe annet du har? Og du har altså ikke prøvd FODMAP- dietten? Anonymkode: 58dd5...ea0
Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #6 Skrevet 19. november 2019 Har en datter som har ibs og spiser low fodmap. Dvs hun gikk i 6 mnd på strikt lf før vi begynte å reintodusere. Hun kan nå spise det meste i små doser uten å bli dårlig når livet er på det jevne bra. Er det mye stress i livet hennes, reagerer hun heftig på fodmap. Det hun ikke kan få i seg uansett uten å bli dårlig er epler, pærer, løk, hvitløk, hvetemel og laktose. Hun reagerer med å bli oppblåst, få diaré og kaster opp. En naturlig konsekvens av dette, er at hun også får ekstremt dårlig matlyst og sliter med å spise Anonymkode: ad236...f80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå