Gå til innhold

Botox mot migrene, Helfo


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har erfaring med botox mot migrene? Har nå prøvd alt mulig medisiner og nevrologen har søkt om jeg får dette dekket fra Helfo. 
Får man dekket hele beløpet eller må man betale noe selv og så eventuelt få refusjon?

Anonymkode: 331ac...292

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger 

Anonymkode: 626fa...e5b

Skrevet

Du får dekket det som er utenom egenandel, den er på 520 kr hvis jeg ikke husker helt feil. Har du frikort, så får du dekket alt. Men må regne med å betale for utstyret som brukes

Anonymkode: f723d...887

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du får dekket det som er utenom egenandel, den er på 520 kr hvis jeg ikke husker helt feil. Har du frikort, så får du dekket alt. Men må regne med å betale for utstyret som brukes

Anonymkode: f723d...887

Har du gjort dette selv? Og hadde det effekt?

Leste litt rundt om på nett og ble ikke klokere. Der sa noen at man må betale selv, og hvis det har effekt så får man det dekket, det hørtes rart ut. 

Anonymkode: 331ac...292

Skrevet

Jeg fikk ikke noe dekket. Fordi jeg ikke hadde forsøkt høye nok doser med betablokkere.

Anonymkode: 44424...61b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har du gjort dette selv? Og hadde det effekt?

Leste litt rundt om på nett og ble ikke klokere. Der sa noen at man må betale selv, og hvis det har effekt så får man det dekket, det hørtes rart ut. 

Anonymkode: 331ac...292

Det har jeg aldri hørt om, jeg har aldri betalt noe annet enn egenandel og evt utstyr. Ja, jeg har brukt det ganske lenge, men liten effekt desverre, så nå er det mulig at jeg kutter den helt ut igjen.

Anonymkode: f723d...887

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk ikke noe dekket. Fordi jeg ikke hadde forsøkt høye nok doser med betablokkere.

Anonymkode: 44424...61b

Hvor høye doser måtte du prøve da? Men det burde jo nevrologen visst om når han søkte for deg

Anonymkode: f723d...887

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvor høye doser måtte du prøve da? Men det burde jo nevrologen visst om når han søkte for deg

Anonymkode: f723d...887

Nevrologen mente dosen har det høyeste jeg kunne ta, sykehuset mente det ikke stemte og dermed måtte jeg øke dosen og evt søke på nytt etter å ha forsøkt det. Dosen er nå 300 hver dag. Men uten effekt

Anonymkode: 44424...61b

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nevrologen mente dosen har det høyeste jeg kunne ta, sykehuset mente det ikke stemte og dermed måtte jeg øke dosen og evt søke på nytt etter å ha forsøkt det. Dosen er nå 300 hver dag. Men uten effekt

Anonymkode: 44424...61b

Så det finnes en nedre grense for styrke man må ha prøvd, det visste jeg ikke

Anonymkode: f723d...887

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så det finnes en nedre grense for styrke man må ha prøvd, det visste jeg ikke

Anonymkode: f723d...887

Men jeg sliter med for lavt blodtrykk og har prøvd betablokkere, ved høyere dose har jeg blitt dårlig, kvalm og svimmel. Skjønner ikke hvordan det skal gå om jeg mer en doble styrken.

Anonymkode: 331ac...292

Skrevet

Jeg har det. 31 sprøytestikk i panne, bakhodet, tinninger, nakke og skuldre. 

Får alt dekket. Jeg har prøvd det meste. Jeg har også oksygentank og maske i hjemmet til de verste anfallene 

Anonymkode: 5be33...82c

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har det. 31 sprøytestikk i panne, bakhodet, tinninger, nakke og skuldre. 

Får alt dekket. Jeg har prøvd det meste. Jeg har også oksygentank og maske i hjemmet til de verste anfallene 

Anonymkode: 5be33...82c

Glemte å nevne at det godt kan gi ekstra hodepiner den første uken. 

Anonymkode: 5be33...82c

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har det. 31 sprøytestikk i panne, bakhodet, tinninger, nakke og skuldre. 

Får alt dekket. Jeg har prøvd det meste. Jeg har også oksygentank og maske i hjemmet til de verste anfallene 

Anonymkode: 5be33...82c

Hjelper det? Hvem fikk du det av, nevrolog? Jeg trodde det var mest brukt ved cluster

Anonymkode: f723d...887

Skrevet

Når det først innvilges på blåresept, får du alt over frikortgrensen dekket. Jeg betaler etparogseksti kroner for utstyr hver gang jeg setter hos nevrolog.

Det er ganske tydelige kriterier for når det kan innvilges. Man skal ha forsøkt en serie tiltak - bl.a betablokkere og Topimax eller Orfaril, om jeg husker riktig, samt ha en viss mengde og styrke på anfall. Det er et par år siden jeg fikk innvilget, så husker ikke detaljene, men man kan google frem veilederen for dette.

Anonymkode: dcd70...dc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...