Gå til innhold

‘Desember-aktiviteter’ med 1,5-2åring


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ønsker tips til koselige aktiviteter å gjøre sammen med den lille i førjulstiden. Vi skal bake pepperkaker, på julegrantenning, julemarked, ha juleverksted hvor vi kan lage litt julegaver, høre på julemusikk...

Hva mer kan vi fylle disse fine dagene før jul med? Jeg er fortsatt hjemme sammen med barnet, så vi har hele dagen ❤️❄️

Anonymkode: af540...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spar det til neste år, da vil den lille ha forutsetning for å forstå noe av det. Du får mange nok år med krav om førjulsaktiviteter, som regel såpass mange at du nok blir temmelig fornøyd. 

Anonymkode: 7ae86...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jul er magisk med små ♥️ For dem er det jo ofte fint å være hjemme eller ute i nærmiljøet. Lys, lukter, smaker er nye og spennende. De trenger ikke så mange aktiviteter. Kanskje det er en åpen gård der dere bor?

Anonymkode: dfbb3...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn var veldig glad i filmen Santa Buddies i den alderen, så den såg vi på som en kosestund før middagshvilen. Hvis du vil introdusere julefilm, er denne fengende med mange hvalper. Og så har vi brukt å leke til På låven sitter nissen (sitter og synger til "så løper alle rottene", og da løp ungene og jeg skulle liksom fange dem). Vi har mange julebøker, så vi har lest julebøker med mye bilder og lite tekst. Det å gå i bygatene eller på kjøpesenter og se på juletrær og nisseutstillinger er koselig og spennende. Og så har vi juleleker, f.eks bamse med nissedrakt og liten nisse med reinsdyr og slede, som vi bruker i desember. Og nissefat og -kopp.

Anonymkode: 18bbf...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ønsker tips til koselige aktiviteter å gjøre sammen med den lille i førjulstiden. Vi skal bake pepperkaker, på julegrantenning, julemarked, ha juleverksted hvor vi kan lage litt julegaver, høre på julemusikk...

Hva mer kan vi fylle disse fine dagene før jul med? Jeg er fortsatt hjemme sammen med barnet, så vi har hele dagen ❤️❄️

Anonymkode: af540...c90

Hvis barnet liker å bade så kan du kjøpe badebomber eller badskum å ha en koselig badestund 🙂, 3 åringen her elsker det 🙂, jeg kjøper badebomber på Bodyshop og Normal 🙂

Anonymkode: 2a07f...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spar det til neste år, da vil den lille ha forutsetning for å forstå noe av det. Du får mange nok år med krav om førjulsaktiviteter, som regel såpass mange at du nok blir temmelig fornøyd. 

Anonymkode: 7ae86...fee

Det slår deg ikke at noen faktisk liker sånne ting...? Er det en ting jeg ikke ser på som et strev så er det aktiviteter i førjulstiden med barnet.

Anonymkode: 6a77c...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Spar det til neste år, da vil den lille ha forutsetning for å forstå noe av det. Du får mange nok år med krav om førjulsaktiviteter, som regel såpass mange at du nok blir temmelig fornøyd. 

Anonymkode: 7ae86...fee

Spare? Jeg elsker jul 😂 Og ønsker å gjøre litt ekstra ut av det (for oss begge) siden vi fortsatt er hjemme sammen dagen lang. Forutsetningene ligger til rette. Neste år jobber jeg jo, og da blir jula litt mer stress...

I år vil jeg nyte den maksimalt ❤️ Og gjøre så mange hyggelige ting vi bare kan!!

Anonymkode: af540...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode tips! Ja - vi skal på åpen gård i desember 😍 Det blir veldig stas!! Ellers blir det vel å gå på julemarkeder, bake, lese julefortellinger.. Og kose oss ute i snøen ❄️🥳

Anonymkode: af540...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde ikke noe spesielt, men involverte ungene i  våre aktiviteter, noe tilpasset, fra de var temmelig små. Vi har vår- / tidlig-sommer-barn, så de har vært sånn ca 1 1/2 år første jula de var gamle nok til å få noe med seg, bortsett fra å se på julepynten. 

Da hadde vi adventskalender med leker som vi koste oss med. Eldste fikk ei lita dokke første dagen, og så fikk hun noe nytt tilbehør hver dag. Det kunne være et klesplagg, et teppe, skje til å "mate" med osv, og så hadde vi en liten lekestund. Det var sikkert like mye for vår del som for de små, men de koste seg mens det stod på. Vi sang julesanger (og danset litt også), bakte pepperkaker, så på julegatene, spiste julegrøt, kikket på julenissen på kjøpesenteret - på trygg avstand. Så på NRK's adventserie, som sikkert var artigst for oss voksne, men sånne gjentakende ting med samme "figurer" og samme kjenningsmelodi, slår jo alltid an hos de små. Herlig tid det der!

 

Anonymkode: 24f2b...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lage fuglemat

Henge ut selvlaget fuglemat/kjøpt fuglemat eller epler til fuglene

Drikke kakao og bake

Gå på biblioteket

Male (min1, 5 åring ble introdusert for fingermaling her om dagen, og maser nå om å få male heeele tiden etter det 😅) kan rammes inn og gis som julegaver. 

Anonymkode: cbff7...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...