Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #1 Skrevet 19. november 2019 Jeg har to spørsmål vedrørende ekteskap og nav 1. Får man engangsstønad fra NAV når man er gift? 2. Har man rett på kontantstøtte når man er gift? 2. Mottar man fortsatt AAP når man er gift? Det er ikke vits å komme med kommentarer om å skaffe meg jobb. Jeg er kronisk syk. Ei heller noe nødvendighet med kommentarer om å revurdere å få barn. Jeg fungerer som en optimal og ressurssterk mor. Anonymkode: 9ec94...96c
Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #2 Skrevet 19. november 2019 3. Ja, du får AAP selv om du er gift Anonymkode: e091d...d08
Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #3 Skrevet 19. november 2019 Ingen av de stønadene endres av sivilstatus, men aap gir grunnlag for foreldrepenger og da får du jo ikke engangsstønad. Anonymkode: 1c8f3...eb4
Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #4 Skrevet 19. november 2019 Takk for svar Anonymkode: 9ec94...96c
Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #5 Skrevet 19. november 2019 Kontantstøtte kan gjøre at evt sosialstønad blir redusert, stopp i aap om man ikke vil gjennomfør avklaring/tiltak fordi man vil være hjemme med barn. Engangsstønad kan man få som gift, da mister far fedrekvoten. Aap gir rett på foreldrepenger og permisjon. Ved engangsstønad er permisjon over 6 uker etter fødsel og man må møte de krav nav evt setter. Anonymkode: 6c0db...2a0
Anonym bruker Skrevet 20. november 2019 #6 Skrevet 20. november 2019 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har to spørsmål vedrørende ekteskap og nav 1. Får man engangsstønad fra NAV når man er gift? 2. Har man rett på kontantstøtte når man er gift? 2. Mottar man fortsatt AAP når man er gift? Det er ikke vits å komme med kommentarer om å skaffe meg jobb. Jeg er kronisk syk. Ei heller noe nødvendighet med kommentarer om å revurdere å få barn. Jeg fungerer som en optimal og ressurssterk mor. Anonymkode: 9ec94...96c Ingenting av dette endrer seg ved sivilstatus Anonymkode: 2e1a1...bbd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå