Gå til innhold

Høy bmi og slankeopperasjon


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg er nå blitt henvist til overvektsklinikken. Jeg har en bmi på 37.4.  Veier 100kg Jeg har en del tilleggsdiagnoser som gjør at det å være så stor som nå er fysisk tungt. 

Jeg er så redd for å bli avvist for kirurgisk inngrep. Jeg ønsker å utføre sleeve. Jeg har tenkt på dette nå i 3år. Lest meg opp og ned om dette. Snakket mye med venner som har utført gbp. Men de var også mye større enn meg. 

Jeg har barn meg 13år med overvekt. Jojo slanking og trening er vanskelig da kroppen ikke fungerer. Kroppen vil ikke bli med meg på dette. Jeg klarer å utføre turene med hunden og noe husarbeid. 

Har fibromyalgi og slitasje i nakken. 

Flere som har vært denne veien som kan fortelle meg hvordan første møtet var på overvektsklinikken. Hva de spurte om osv. 

Er så redd da jeg ikke vet hva jeg har i vente. 

Anonymkode: d8ecf...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter å ha sett hva denne operasjonen gjorde med min venninne. Ville jeg heller lagt om kosten.

Hun sliter med å få i seg nok vann, blodtrykksfall, besvimer så og si hver dag. 

 

 

Anonymkode: be352...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bmi på 46, ble henvist til oppfølgingsenheten frisk. Det funker kjempe bra. Da legger hele familien om kosten også. Å man får aha opplevelser gjennom hele oppholdet(5år). 

Operasjon er det aller aller siste de ønsker. Siste utvei var det de sa til meg

Anonymkode: a0109...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har bmi på 46, ble henvist til oppfølgingsenheten frisk. Det funker kjempe bra. Da legger hele familien om kosten også. Å man får aha opplevelser gjennom hele oppholdet(5år). 

Operasjon er det aller aller siste de ønsker. Siste utvei var det de sa til meg

Anonymkode: a0109...0c5

Nå hr både medisinsk pol. Gynekolog og fastlegen sendt anbefaling vedrørende dette. Har gått igjenom alle mulige forsøk utenom. Og mislykkes. Veldig bra om du har fått din oppfølgning via frisk. Og nå er d siste mulighet. Og håper selvsagt det blir som ønsket. Har ansvaret for flere barn også. 

Anonymkode: d8ecf...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Etter å ha sett hva denne operasjonen gjorde med min venninne. Ville jeg heller lagt om kosten.

Hun sliter med å få i seg nok vann, blodtrykksfall, besvimer så og si hver dag. 

 

 

Anonymkode: be352...713

Det er veldig viktig å vite at det er ett livslangt valg. Her må jeg tenke på min livskvalitet. Ikke hva du mener i forhold til din erfaring med venninne.  Ikke vondt ment. Desverre får flere problemer i ettertid. Desverre. Men det er derfor vi må veie for og imot. 

Anonymkode: d8ecf...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...