Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #1 Skrevet 19. november 2019 Hun er en del på besøk hos venner hvor foreldre ikke er hjemme hele tiden, og hvor barna er fri til å stikke mye ut på småturer. Hun er også ganske sosial og treig på skoleveien hjem og jeg merker oftere behovet for å kunne nå tak i henne for å finne ut hvor hun er, gi beskjeder om å komme hjem osv. Hun har en mobil uten sim kort som hun har arvet etter meg for å bruke til spill og apper. Men ved å sende med mobil til skolen og på besøk frykter jeg at den kommer til å bli brukt for mye. Er det tryggere med klokke? Da får vi jo GPS også? Hva tenker dere? Anonymkode: 99a0e...520
Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #2 Skrevet 19. november 2019 Normal klokke uten GPS. Lær henne klokka og lær ho å lage og følge avtaler. Før ho klarer det er ho heller ikke klar for mobil. gi ho tid når ho senest må komme hjem fra skolen ig lær ho å følge med på klokka Anonymkode: ea92d...6cf
Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #3 Skrevet 19. november 2019 Tenker du burde begynne med å ha mye klarere avtaler med 7 åringen! Anonymkode: cc5b5...81d
TinaK 1990 Skrevet 19. november 2019 #4 Skrevet 19. november 2019 Jeg ville startet på et helt annet sted enn klokke eller mobil. Dere trenger å sette dere ned og ha klare avtaler. Mobil og klokke med GPS er jo bare falsk trygghet. Jenta trenger klare avtaler å forholde seg til.
Lille krøll Skrevet 19. november 2019 #5 Skrevet 19. november 2019 Klokke og jobbe med avtaler samtidig.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #6 Skrevet 19. november 2019 Vanlig klokke og faste klokkeslett for når hun skal være hjemme. De gps-klokkene synes jeg er helt forferdelig, mange av dem kan du avlytte rommet rundt ungene med også, budre vært forbudt. Her får ikke ungene lov til å ha på slike klokker på skolen, foreldre skulle følge med på alt, og plutselig ringte ungene hjem istedenfor å kontakte en lærer når noe skjedde i skolegården e.l. Så nå er reglene som med telefoner, de må ligge avlått i sekken til de er ferdig på skole/sfo. Anonymkode: b120c...0b8
Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #7 Skrevet 19. november 2019 Jeg ville kjøpt en enkel mobil med mulighet for å ringe og sende SMS, men ikke apper. Anonymkode: ee683...f92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå