Gå til innhold

Klokke eller mobil til syvåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er en del på besøk hos venner hvor foreldre ikke er hjemme hele tiden, og hvor barna er fri til å stikke mye ut på småturer. Hun er også ganske sosial og treig på skoleveien hjem og jeg merker oftere behovet for å kunne nå tak i henne for å finne ut hvor hun er, gi beskjeder om å komme hjem osv. 

Hun har en mobil uten sim kort som hun har arvet etter meg for å bruke til spill og apper. Men ved å sende med mobil til skolen og på besøk frykter jeg at den kommer til å bli brukt for mye. Er det tryggere med klokke? Da får vi jo GPS også? Hva tenker dere? 

Anonymkode: 99a0e...520

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Normal klokke uten GPS. Lær henne klokka og lær ho å lage og følge avtaler. Før ho klarer det er ho heller ikke klar for mobil.

gi ho tid når ho senest må komme hjem fra skolen ig lær ho å følge med på klokka

Anonymkode: ea92d...6cf

Skrevet

Tenker du burde begynne med å ha mye klarere avtaler med 7 åringen!

Anonymkode: cc5b5...81d

Skrevet

Jeg ville startet på et helt annet sted enn klokke eller mobil. Dere trenger å sette dere ned og ha klare avtaler.

Mobil og klokke med GPS er jo bare falsk trygghet. Jenta trenger klare avtaler å forholde seg til.

Skrevet

Klokke og jobbe med avtaler samtidig. 

Skrevet

Vanlig klokke og faste klokkeslett for når hun skal være hjemme.

De gps-klokkene synes jeg er helt forferdelig, mange av dem kan du avlytte rommet rundt ungene med også, budre vært forbudt.

Her får ikke ungene lov til å ha på slike klokker på skolen, foreldre skulle følge med på alt, og plutselig ringte ungene hjem istedenfor å kontakte en lærer når noe skjedde i skolegården e.l. Så nå er reglene som med telefoner, de må ligge avlått i sekken til de er ferdig på skole/sfo.

Anonymkode: b120c...0b8

Skrevet

Jeg ville kjøpt en enkel mobil med mulighet for å ringe og sende SMS, men ikke apper. 

Anonymkode: ee683...f92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...