Gå til innhold

Miste menstruasjonen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig mistet menstruasjonen, dvs ikke fullstendig, men så godt som. Jeg er 40 år og hatt regelmessig menstruasjon bestandig. Hadde en konisering for 1 år siden og vært fulgt opp etter det, alt har vært bra da. Men for 3 mnd siden hadde jeg en voldsom menstruasjon, masse pms symptomer i 14 dager før og blødde utrolig masse. Etter dette har jeg hatt 3 så minimale menstruasjoner at det knapt er noen blødning eller symptomer i det hele tatt. Er dette tegn på overgangsalder? Ingen andre symptomer som hetetokter eller noe og trodde at det var litt brått og tidlig. Vil helst slippe flere gynekologbesøk nå da det vært mange av de siste 1,5 året og jeg opplevd det som vanskelig. Men må kanskje sjekke hva dette skyldes hvis det ikke høres normalt ut for de som har kommet i overgangsalder.

Anonymkode: b01b4...f07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 43 og mistet menstruasjonen omtrent over natten for 1 siden, og prøver viser antageligvis tidlig overgangsalder. Det var glidende overgang, det var plutselig slutt

Anonymkode: 22825...636

Skrevet

Ting endrer seg. Selve menstruasjonen kan det godt hende du fortsatt har, men at den har endret karakter.

Anonymkode: adfc0...675

Skrevet

Det kan være endringer i hormonene, det kan være tidlig overgangsalder, men du kan også være gravid...

En kollega av sønnen min trodde hun var i overgangsalderen, men hun var gravid, og de fant det ikke ut før hun var nesten 20 uker på vei (siden hun ikke gikk til lege og ikke sjekket det opp), 46 år gammel. De fikk litt sjokk kan du si, og det var for sent for abort så foreldre ble de.

Anonymkode: cd808...9ae

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan være endringer i hormonene, det kan være tidlig overgangsalder, men du kan også være gravid...

En kollega av sønnen min trodde hun var i overgangsalderen, men hun var gravid, og de fant det ikke ut før hun var nesten 20 uker på vei (siden hun ikke gikk til lege og ikke sjekket det opp), 46 år gammel. De fikk litt sjokk kan du si, og det var for sent for abort så foreldre ble de.

Anonymkode: cd808...9ae

Det må være en av de andre, jeg er helt sikkert ikke gravid. Men innser at jeg nok bør ta en legesjekk og undersøke hormoner blant annet. 

Anonymkode: b01b4...f07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...