Gå til innhold

Hvis dere arvet 2.4 millioner kroner..

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg arvet 2 mill i april. Dette gjør jeg:

1. Betalt ned en del av boliglånet

2. Satt penger i fond til begge barna mine

3. Pusser opp kjøkkenet mitt

4. Har en solid buffer

5. Tok 10.000 og koste meg en helg i Oslo med god mat, shopping, Sound of Music og hotell

Anonymkode: 5c519...8b4

Hvilket fond valgte du?

Anonymkode: 4d70c...444

Videoannonse
Annonse
Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Herregud. Tror folk fortsatt at det lønner seg å ha lån? På hvilken måte lønner det seg å låne penger kontra å være gjeldsfri? Forklar.

Anonymkode: 9b1cb...5ee

Det lønner seg ikke å ha lån hvis man har sparepengene på konto. Men hvis man investerer i aksjefond som jo gjerne har høyere forventet avkastning enn hva renten på lånet er, så lønner det seg jo heller å ha litt lån + investere pengene. Jeg for min del hadde nok dessverre også brukt opp pengene jeg slapp å betale i lån underveis.... 

Anonymkode: 4d70c...444

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da er det du som er et særfenomen, ikke noe som er vanlig

Anonymkode: 6d15a...ff6

Mannen betaler nok rentene og hun får rentefradraget på seg... Ergo for henne aleine stemmer det nok. Men, for de fleste hjem stemmer ikke dette...

Anonymkode: 9e4e0...112

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Herregud. Tror folk fortsatt at det lønner seg å ha lån? På hvilken måte lønner det seg å låne penger kontra å være gjeldsfri? Forklar.

Anonymkode: 9b1cb...5ee

Nå er ikke jeg anonym over her, men vil nok kanskje lønne seg hvis du låner en viss sum, setter de pengene i et hus med verdiøkning på 5-10 % i året. Mao en bolig til 3 mill, som er verdt 3,3 året etter, vil gjøre det du har betalt i reelle renter det året, til småpenger å regne i forhold til verdistigningen på huset. 

Skrevet
1 time siden, prekæs skrev:

Nå er ikke jeg anonym over her, men vil nok kanskje lønne seg hvis du låner en viss sum, setter de pengene i et hus med verdiøkning på 5-10 % i året. Mao en bolig til 3 mill, som er verdt 3,3 året etter, vil gjøre det du har betalt i reelle renter det året, til småpenger å regne i forhold til verdistigningen på huset. 

Men, sitter du med 3 mil på bok, så lønner det seg ikke å ta opp lånet for å kjøpe huset. 

Anonymkode: 9e4e0...112

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...