Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #51 Skrevet 19. november 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg arvet 2 mill i april. Dette gjør jeg: 1. Betalt ned en del av boliglånet 2. Satt penger i fond til begge barna mine 3. Pusser opp kjøkkenet mitt 4. Har en solid buffer 5. Tok 10.000 og koste meg en helg i Oslo med god mat, shopping, Sound of Music og hotell Anonymkode: 5c519...8b4 Hvilket fond valgte du? Anonymkode: 4d70c...444
Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #52 Skrevet 19. november 2019 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Herregud. Tror folk fortsatt at det lønner seg å ha lån? På hvilken måte lønner det seg å låne penger kontra å være gjeldsfri? Forklar. Anonymkode: 9b1cb...5ee Det lønner seg ikke å ha lån hvis man har sparepengene på konto. Men hvis man investerer i aksjefond som jo gjerne har høyere forventet avkastning enn hva renten på lånet er, så lønner det seg jo heller å ha litt lån + investere pengene. Jeg for min del hadde nok dessverre også brukt opp pengene jeg slapp å betale i lån underveis.... Anonymkode: 4d70c...444
Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #53 Skrevet 19. november 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Da er det du som er et særfenomen, ikke noe som er vanlig Anonymkode: 6d15a...ff6 Mannen betaler nok rentene og hun får rentefradraget på seg... Ergo for henne aleine stemmer det nok. Men, for de fleste hjem stemmer ikke dette... Anonymkode: 9e4e0...112
prekæs Skrevet 19. november 2019 #54 Skrevet 19. november 2019 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Herregud. Tror folk fortsatt at det lønner seg å ha lån? På hvilken måte lønner det seg å låne penger kontra å være gjeldsfri? Forklar. Anonymkode: 9b1cb...5ee Nå er ikke jeg anonym over her, men vil nok kanskje lønne seg hvis du låner en viss sum, setter de pengene i et hus med verdiøkning på 5-10 % i året. Mao en bolig til 3 mill, som er verdt 3,3 året etter, vil gjøre det du har betalt i reelle renter det året, til småpenger å regne i forhold til verdistigningen på huset.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #55 Skrevet 19. november 2019 1 time siden, prekæs skrev: Nå er ikke jeg anonym over her, men vil nok kanskje lønne seg hvis du låner en viss sum, setter de pengene i et hus med verdiøkning på 5-10 % i året. Mao en bolig til 3 mill, som er verdt 3,3 året etter, vil gjøre det du har betalt i reelle renter det året, til småpenger å regne i forhold til verdistigningen på huset. Men, sitter du med 3 mil på bok, så lønner det seg ikke å ta opp lånet for å kjøpe huset. Anonymkode: 9e4e0...112
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå