Gå til innhold

En venninne mener at type humor baseres på intelligens...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 38 år. Syntes at f.eks Fleksnes er utrolig morsom. Dette er noe av det gøyeste jeg kan se på når det ikke er noe annet å se på. Men min venninne syntes ikke Fleksnes er morsom, og at de som ler av Fleksnes har lav intelligens... Vel, i følge henne er visst jeg dum fordi jeg ler av Fleksnes. Hun sa det ikke slik, men inderekte er det det hun mener. Hva mener dere om en slik mening?

Anonymkode: 96ed4...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel heller omvendt. Intelligente mennesker søker humor med kvalitet. For eks Fleksnes. 

 

De andre ler av Vegard Harm og hans bæsjehistorier. 

Anonymkode: 76fba...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes sikkert en type humor folk med høy intelligens har større mulighet til å forstå, det betyr ikke at intelligente folk ikke liker "enkel" humor, det betyr vel bare at dumme folk ikke liker "intelligent" humor. Hun venninna di er nok ikke så smart som hun ønsker å tro

Anonymkode: 72d49...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes sikkert en type humor folk med høy intelligens har større mulighet til å forstå, det betyr ikke at intelligente folk ikke liker "enkel" humor, det betyr vel bare at dumme folk ikke liker "intelligent" humor. Hun venninna di er nok ikke så smart som hun ønsker å tro

Anonymkode: 72d49...633

Humor er høyst kulturelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 38 år. Syntes at f.eks Fleksnes er utrolig morsom. Dette er noe av det gøyeste jeg kan se på når det ikke er noe annet å se på. Men min venninne syntes ikke Fleksnes er morsom, og at de som ler av Fleksnes har lav intelligens... Vel, i følge henne er visst jeg dum fordi jeg ler av Fleksnes. Hun sa det ikke slik, men inderekte er det det hun mener. Hva mener dere om en slik mening?

Anonymkode: 96ed4...ddb

Hva ler hun av da?

Anonymkode: 1b93e...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes sikkert en type humor folk med høy intelligens har større mulighet til å forstå, det betyr ikke at intelligente folk ikke liker "enkel" humor, det betyr vel bare at dumme folk ikke liker "intelligent" humor.

Anonymkode: 72d49...633

Dette. En del humor forutsetter kontekstkunnskap som de enklest møblerte ikke har.

Anonymkode: 59ff0...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette. En del humor forutsetter kontekstkunnskap som de enklest møblerte ikke har.

Anonymkode: 59ff0...819

Det kommer fortsatt an på kulturen man er oppvokst i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, hun har jo et poeng, om ikke helt rett. Det er jo ikke noe rett eller galt her, men enkel humor som Fleksnes, mot i brøstet etc krever ikke så høy intelligens, og dermed er det noe som kan treffe de fleste, også de som er enklest "møblert". 
 

Mørk, litt syk humor, krever gjerne høyere intelligens, fordi det krever noe å faktisk se humoren i det uten å bli f.eks krenket. 

Anonymkode: 5f939...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste et sted at humor er korrelert med høy intelligens. Uten at jeg ble så mye klokere (eller morsommere...!) av den grunn. Det ble nemlig ikke spesifisert h v a slags humor. Men det er ikke urimelig å tenke seg at hva vi ler av, er knyttet til vårt sosiale og kulturelle miljø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kommet helt ut av trassalderen, så jeg kunne fint endt opp med å tagge henne i alle mulige Fleksnesrelaterte innlegg jeg kom over på Facebook. 

Anonymkode: 446a3...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke Fleksnes kan sammenliknes med Mot i Brøstet faktisk. Førstnevnte har mye mer avansert humor.

Jeg dør inni meg hvis jeg må se serier som 2 and half men, og dets like.

Da jeg var barn synes vi filmen "Gudene må være gale" var skikkelig morsom. Så morsom at vi så den flere ganger med leid moviebox. Dette var en film som handlet om afrikansk stamme som aldri hadde sett en cola flaske. I dagens øyne er den skikkelig rasistisk 

Anonymkode: 4f77d...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes ikke Fleksnes kan sammenliknes med Mot i Brøstet faktisk. Førstnevnte har mye mer avansert humor.

Jeg dør inni meg hvis jeg må se serier som 2 and half men, og dets like.

Da jeg var barn synes vi filmen "Gudene må være gale" var skikkelig morsom. Så morsom at vi så den flere ganger med leid moviebox. Dette var en film som handlet om afrikansk stamme som aldri hadde sett en cola flaske. I dagens øyne er den skikkelig rasistisk 

Anonymkode: 4f77d...a2f

Enig. 

Anonymkode: 13ef3...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Fleksnes er elendig humor. Samme med Mr. Bean. De er så dumme at jeg blir irritert og orker ikke se på det. Om det har noe med intelligens å gjøre er usikkert. Jeg er oppvokst med begge, og hater begge. Synes det var morsomt da jeg var 13-14 år, men nå blir jeg så sint, for det burde ikke vært mulig å være så dum

Anonymkode: ae1a3...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en kollega som sa rett ut til meg at barn født sent på året var dumme, og siden jeg hadde termin i slutten av oktober kom det ikke til å bli mye ut av barnet mitt. Et par år senere fikk hun barn i desember. Lurer på om tanke gangen har endret seg. 

Noen folk, slik som henne og din venninne viser mindre intelligens i mine øyne når de er så snevre og unyanserte

Anonymkode: 05d6e...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleksnes er avansert humor, uten tvil. De som ikke ler av han skjønner ikke humoren, ergo er de dumme. De ler sikkert av Youtube-videoer, hvor ungdommer snubler i skolissene mens de bærer et brett med egg osv.

Anonymkode: 14df5...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan ikke huske sist jeg lo ordentlig av noe. Tror ikke jeg har humor.. 

Anonymkode: 40ea1...af3

Seriøst? Oi, jeg ler masse hver dag. Ler så jeg griner flere ganger i uken. 

Anonymkode: c23ca...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...