Anonym bruker Skrevet 18. november 2019 #1 Skrevet 18. november 2019 Men jeg spør likevel... Har sett med egne øyne, både gjennom arbeid, men også i nærmiljøet, at barnevernet har tatt en del merkelige, men også feilaktige avgjørelser mot ulike familier. Jeg er rystet over hvor mye rart som er gjort av barnevernet, og har vært vitne til at de har ødelagt flere familier. Når man i tillegg leser alle de ulike historiene om barnevernet i media, har jeg nok utviklet en redsel og frykt for dem. Er fullt oppegående og forstår selvsagt at ikke alle som jobber for dem, er ute etter å "ta" noen, men jeg vil våge å påstå at det er noe feil med systemet, og at noen enkeltpersoner er mer aggressiv i sin tilnærming. Forstår også at det kan være gode grunner (som vi ikke ser), for at barn blir fjernet fra familien. Synes likevel det har vært utrolig mange saker de siste årene, der barnevernet har ødelagt mer enn vernet barn. Uansett, jeg har selv barn. Eldste er 13. Fungerer godt som mor og er også i full jobb, og har et godt og solid forhold til min mann (far til barna). Så fikk jeg en tanke jeg ikke liker... Jeg har hatt en del perioder med depresjon i mitt voksne liv. Har lurt på om jeg kanskje er bipolar. Er ikke utredet for det. Har fra tid til annen fått antidepressiva. Det har aldri påvirket barna mine, da jeg er veldig bevisst på det, og jeg tviler på venner og familie noensinne ville trodd det. Utad er jeg sosial og har det veldig fint. Det blir mer mine egne, indre demoner jeg kjemper mot. Mannen vet om det fordi jeg forteller han om alt. Jeg ble likevel litt bekymret. Hvis jeg skulle få en diagnose, f.eks bipolar, ville det i seg selv være grunn til at barnevernet ble involvert? Har legen opplysningsplikt til dem om slike diagnoser? Anonymkode: f4dde...a73
Anonym bruker Skrevet 18. november 2019 #2 Skrevet 18. november 2019 BV forhører seg til ulike instanser ja så dersom de vil ha rapport fra lege så kommer det på bordet deres. Da jeg ble meldt fikk de en utrolig lang og detaljert rapport fra dps. Det rare er at de la ikke så mye vekt på det. Jeg fikk det lest opp og fikk vondere og vondere i magen og trodde nå var alt over. Men neida, var visst positivt at jeg fikk hjelp. Og det er jo et godt poeng hi, ved å bli utredet og få behandling så teller det positivt. Anonymkode: b7389...2f5
Anonym bruker Skrevet 18. november 2019 #3 Skrevet 18. november 2019 Takk for svar! Du har faktisk et godt poeng. Har ikke tenkt på det på den måten før. Hi Anonymkode: f4dde...a73
Anonym bruker Skrevet 18. november 2019 #4 Skrevet 18. november 2019 Så lenge barna har en oppegående pappa så kommer ikke BV til å ta fra dere barna kun pga den diagnosen. Anonymkode: 83d0b...03a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå