Gå til innhold

Hvem bør arrangere babyshower? Fam eller venner?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen bør arrangere babyshowers! Ikke venner og ikke familie. 

Anonymkode: 3d2a1...398

Fordi?

Anonymkode: 7e999...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen bør arrangere babyshowers! Ikke venner og ikke familie. 

Anonymkode: 3d2a1...398

Enig!

Ei jeg kjenner fikk overraskelses-babyshower, hun ønsket det ikke i utgangspunktet. Mistet barnet på overtid.

Men hele greia er bare nok et stunt for å øke kjøpepresset. Vet flere som ikke har ønsket å ha det fordi de ikke har vært i form, eller bare ikke har ønsket det, så har "gode venner" likevel ordnet med det. Ikke greit i det hele tatt. Vet flere som er imot enn for.

Anonymkode: 8fb0b...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt imot det, blir bare for dumt. Som noen her skriver, er ingen garantert at det går bra m barnet. Kan vær de heller ikke vil ha dette, men blir påtvinget! Jeg har vært invitert i 2, men liker ikke slikt, så kom ikke. Vil heller komme etterpå med en valgfri gave til barn/mor å treffe barnet 👍🏻

Anonymkode: c4fff...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke glad i det, men hvis noen skal arrangere det, må der være de som kjenner personen godt nok til å vite at de vil ha babyshower.

Det er naturlig å invitere de som er nærme nok til at de uansett ville kommet med gave etter fødselen. 

Anonymkode: c5443...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen.

Vi trenger ikke å tilbe kjøpepresset mer enn vi allerede gjør. Ikke trenger vi å amerikanerne dette landet enda mer heller. 

Det er mye bedre at folk kommer med en liten gave når barnet er født. 

Anonymkode: 6475b...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyshower er noe av det dummeste jeg kan tenke meg! Jeg hadde et selv - med førstemann for mange år siden, og gremmes fortsatt over at jeg omtrent tvang venninna mi til å holde et for meg. Det var rett og slett kleint, og jeg følte på at gjestene syntes det samme. Ikke ålreit. 
Amerikanisering med baby showers (med DYRE gaver) og gender reveal parties kan de ha for seg selv. 

Anonymkode: f3757...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også må man huske å minne på de gravide om at de ikke må kjøpe utstyr og gjøre klart til babyen kommer. Alt dette kan far ordne mens mor og barn ligger på føden. Da vet de jo babyen har overlevd fødeselen. Ikke snakk om graviditeten mens de er gravid, det var vanlig før. Sånn i tilfelle det ikke går bra, veldig lurt å ikke snakke om noe som kan dø. 

Hva med de 3 første månedene til babyen da? Da er er jo størst mulighet for krybbedød, best å ikke fortelle at den er født og hold utstyr til det minimumme. Kan jo hende at babyen dør. Best at ikke så mange vet om den.

Å holde bayshower er jo like teit som et utdrikkningslag, jeg vet nemlig om ei som fikk det, også ble bryllupet AVLYST. Herregud det måtte vært så vondt for bruden, tenk å få utdrikningslag av venninnene, men så ble det ikke bryllup. Huff og huff. Verden er et trist sted. 

 

Å for de som ikke skjønnte det, så var dette ironi. Babyshower er blitt veldig vanlig og passer egentlig veldig bra. Særlig siden så og si ingen vil ha besøk etter at babyen er født. "Alle" sier jo folk må vente og vente, "vi vil ha første uken alene", "vi sier i fra når vi er klare for besøk", "var så plagsomt/slitsomt med alle de som vil komme å se babyen etter at den kom" osv. Så ikke skal man kunne gjøre noe mens mor er gravid og ikke besøke etterpå? Jippi, bare å kutte gravide venner ut da. O, joy. 

Her har både venninner og familie ordnet babyshower. Jeg ordnet til svigerinnen min, men kun fordi bestevenninnen bor så langt unna. Ellers hadde hun gjort det.  Bestevenninnen min ordnet til meg. Vi var 3 venner som gikk sammen og ordnet til henne osv. 

Anonymkode: dbd4c...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen. Jeg synes tradisjonen med barselgaver/besøk er mye bedre enn å drive med adoptering av amerikanske overdådige fester.

Anonymkode: dfcff...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen bør arrangere babyshowers! Ikke venner og ikke familie. 

Anonymkode: 3d2a1...398

Enig...!!

Babyshomwer er noe av der dummeste som finnes.. 

Anonymkode: 44f4c...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INGEN! Jeg fikk det selvom jeg spesifikt sa jeg IKKE ville ha det. Bleiekake, gaver og hele sulamitten. Jeg er jo takknemlig for å ha folk i livet mitt som bryr seg om meg, men hater babyshower. 

Anonymkode: b1b90...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Også må man huske å minne på de gravide om at de ikke må kjøpe utstyr og gjøre klart til babyen kommer. Alt dette kan far ordne mens mor og barn ligger på føden. Da vet de jo babyen har overlevd fødeselen. Ikke snakk om graviditeten mens de er gravid, det var vanlig før. Sånn i tilfelle det ikke går bra, veldig lurt å ikke snakke om noe som kan dø. 

Hva med de 3 første månedene til babyen da? Da er er jo størst mulighet for krybbedød, best å ikke fortelle at den er født og hold utstyr til det minimumme. Kan jo hende at babyen dør. Best at ikke så mange vet om den.

Å holde bayshower er jo like teit som et utdrikkningslag, jeg vet nemlig om ei som fikk det, også ble bryllupet AVLYST. Herregud det måtte vært så vondt for bruden, tenk å få utdrikningslag av venninnene, men så ble det ikke bryllup. Huff og huff. Verden er et trist sted. 

 

Å for de som ikke skjønnte det, så var dette ironi. Babyshower er blitt veldig vanlig og passer egentlig veldig bra. Særlig siden så og si ingen vil ha besøk etter at babyen er født. "Alle" sier jo folk må vente og vente, "vi vil ha første uken alene", "vi sier i fra når vi er klare for besøk", "var så plagsomt/slitsomt med alle de som vil komme å se babyen etter at den kom" osv. Så ikke skal man kunne gjøre noe mens mor er gravid og ikke besøke etterpå? Jippi, bare å kutte gravide venner ut da. O, joy. 

Her har både venninner og familie ordnet babyshower. Jeg ordnet til svigerinnen min, men kun fordi bestevenninnen bor så langt unna. Ellers hadde hun gjort det.  Bestevenninnen min ordnet til meg. Vi var 3 venner som gikk sammen og ordnet til henne osv. 

Anonymkode: dbd4c...8e6

Jeg har aldri kuttet ut gravide venninner. Vi har truffet hverandre både hjemme og ute. Da jeg fikk nr. 2 var jeg på kino med en god venninne da riene startet. Man kan fint sosialisere med gravide uten å arrangere babyshower. 

Jeg liker barselbesøk. Om jeg må vente lenge er det helt greit. Det er jo ikke bare foreldrene jeg vil treffe, men også barnet.

Babyshower er kleint. Jeg har vært på én og det gjør jeg aldri igjen.

Anonymkode: 3d2a1...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen bør holde babyshower.

 

her går man heldigvis ennå på barselbesøk. Man tar med seg gave til baby og også noe å spise (rundstykker, kake) så den nybakte mor slipper å ordne til noe. I tillegg tar man ofte med en middagsrett til frysa.

 

jeg var nettopp på barselbesøk der mor gikk å la seg. Ho hadde ikke sovet på flere døgn. Jeg koste med babyen noen timer! 

Anonymkode: 205f5...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og hvem bør være invitert? Kun aller nærmeste, eller bekjente også?

Anonymkode: 7e999...576

Ingen, på begge spørsmål. Gaver kan mor og barn få etter fødselen.

Anonymkode: 2c65b...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så ikke skal man kunne gjøre noe mens mor er gravid og ikke besøke etterpå? Jippi, bare å kutte gravide venner ut da. O, joy. 

Haha, ja for det eksisterer jo KUN to muligheter? Enten har man babyshower for gravide venninner, eller så nekter man å se dem i ni måneder? Man kan ikke bare fortsette å omgås på vanlig vis som man har gjort hele livet? 

Anonymkode: 2c65b...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen.

Vi trenger ikke å tilbe kjøpepresset mer enn vi allerede gjør. Ikke trenger vi å amerikanerne dette landet enda mer heller. 

Det er mye bedre at folk kommer med en liten gave når barnet er født. 

Anonymkode: 6475b...645

Hva skal man ta tilbe, mener du ;) ?

Anonymkode: 4abe0...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i flere, og det har alltid vært en venninne som har arrangert det. De nærmeste 5-6 venninnene har vært invitert. Koselige venninnekvelder med god mat, hyggelige samtaler og en bleiekake samt noen enkle gaver til baby/mor. 

Anonymkode: 22acf...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen bør arrangere babyshowers! Ikke venner og ikke familie. 

Anonymkode: 3d2a1...398

 

1 time siden, sug lut skrev:

Ingen. Ingen bør noen sinne arrangere dette. Eller forvente at andre gjør det.

Hvorfor det, egentlig?

Anonymkode: 4abe0...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...