Gå til innhold

Du som er kristen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du vokst opp i en kristen familie og alltid vært det eller har du blitt det etter du ble eldre?

Anonymkode: 49c39...30d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vokst opp i en kristen familie, og har hatt troen i mitt hjerte hele min barndom, ungdomstid og inn i voksenlivet. Er nå 39 år. Jesus er en svært viktig del av meg. ❤️

Hva med deg HI? 😊

Anonymkode: 6736f...4ba

Skrevet

Jeg vokste opp med en ateistisk mor og en ekstremt ateistisk, kristenhatende, far.

Likevel ble jeg kristen. Likevel har jeg et nært forhold både til Jesus og Gud.

Jeg har "alltid" vært kristen. Siden jeg var en 6-7 år gammel.

Anonymkode: 6726b...5a8

Skrevet

Er dere godt gift da?

Anonymkode: e2f95...068

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er dere godt gift da?

Jeg er.

Anonymkode: a84cc...8e4

Skrevet

Jeg har vokst opp med kristne tradisjoner, men pappa vet jeg er ateist. Mamma er jeg usikker på. Men søsknene mine er ateister (og ikke redde for å ytre det! ;) Særlig i jula!). 

Med kristne tradisjoner mener jeg ikke at vi dro i kirken hver søndag, men vi feira jul. 

Skrevet

Jeg er et Jehovas vitne og er godt gift

Anonymkode: 851b9...f5f

Skrevet

Har dere lykkelige ekteskap med velfungerende sexliv?

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har dere lykkelige ekteskap med velfungerende sexliv?

Er du syk i hodet eller hva? 

Skrevet

Halleluja!! Jeg har blitt frelst i ungdomsåra. Jesus er veien, sannheten og livet. Halleluja! Amen!

Anonymkode: 8f4a4...181

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vokst opp med kristne tradisjoner, men pappa vet jeg er ateist. Mamma er jeg usikker på. Men søsknene mine er ateister (og ikke redde for å ytre det! ;) Særlig i jula!). 

Med kristne tradisjoner mener jeg ikke at vi dro i kirken hver søndag, men vi feira jul. 

Hedensk tradisjon mener du. 

Anonymkode: 68644...ea6

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Jula er kristen. Det er en myte at den er hedensk...

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den hedenske jól ble feiret rundt 12-20. januar, ikke desember. Jul i desember har blitt feiret av de kristne i 1000 år og har man gjort det mer enn 10 år på rad, så er det en tradisjon. Det er vel heller ingen hedensk tradisjon å feire en kristen jul.

Anonymkode: 09ea4...49c

Skrevet

De kristne har få, om noen, egne «tradisjoner». Det meste har de overtatt til sin fordel. Den «kristne» jul ble heller ikke feiret før i januar. Historieløst. 

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Jula er kristen. Det er en myte at den er hedensk...

Gud er en myte ;) 

Skrevet

«Omgjøringen av julen til en kristen høytid i Norge skjedde først og fremst gjennom de nye lovene som fulgte etter rikssamlingen og ved at den katolske kirken vokste seg sterk i middelalderen.»

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gud er en myte ;) 

Nei :) Gud finnes og du er i alle øyeblikk av ditt liv 100% avhengig av Gud. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De kristne har få, om noen, egne «tradisjoner». Det meste har de overtatt til sin fordel. Den «kristne» jul ble heller ikke feiret før i januar. Historieløst. 

Det er en myte.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei :) Gud finnes og du er i alle øyeblikk av ditt liv 100% avhengig av Gud. 

Så absolutt ikke. At noen kan sette all sin lit og tro på et sånt jævelskap er for meg helt sprøtt. En som torturerer og dreper spedbarn og mennesker er intet annet enn ondskap. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så absolutt ikke. At noen kan sette all sin lit og tro på et sånt jævelskap er for meg helt sprøtt. En som torturerer og dreper spedbarn og mennesker er intet annet enn ondskap. 

Hvem, sa du?

Det er blasfemi å skrive sånt. Skam deg. Du vet ikke hva du skriver om engang.

Mennesker dreper mennesker. Og millioner av barn blir drept hvert år, av ateister. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvem, sa du?

Mennesker dreper mennesker. Og millioner av barn blir drept hvert år, av ateister. 

Så hvorfor skaper Gud grusomme mennesker da?

Anonymkode: b36d8...842

Skrevet

Det er fint med en gud som følger med på om du onanerer, mens han lar barn få kreft, voldtas og omskjæres. 

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem, sa du?

Våkn opp! Vi lever i det 21.århundre. Jeg misunner kreativiteten til de som fant opp denne historien. Og skulle noen ganger ønske vi visste hva de hadde røykt. Hvis din «Gud» er virkelig, er han eller hun ond. Tvers igjennom. Ref. innlegg over.

Skrevet

«Religion easily has the greatest bullshit story ever told. Think about it: religion has actually convinced people that there's an invisible man living in the sky who watches everything you do, every minute of every day. And the invisible man has a special list of ten things he does not want you to do. And if you do any of these ten things, he has a special place, full of fire and smoke and burning and torture and anguish, where he will send you to live and suffer and burn and choke and scream and cry forever and ever 'til the end of time... But He loves you!»

Her er en klok mann, George Carlin. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...