Gå til innhold

11 år og tv på rommet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sønnen vår på 11 ønsker seg tv på rommet. Primært for å spille Nintendo på. Vi har ikke vanlig tv, men bruker Chromecast til NRK Netflix osv. Har deres barn tv på rommet?

Anonymkode: 4ff99...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta vår på 11 har TV på rommet og fikk det da vi byttet ut tv’en på stua.

Det er praktisk i forhold til vennebesøk og overnattinger, men den brukes ikke uten at det er skjermtid, og ikke etter sengetid. 

Anonymkode: 00cd6...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre på 10,12 og 13 har ikke egen TV på rommet, men vi har en TV i kjellerstua der ps4 og wii er tilkoblet. Våre får ikke det, men har tilgang på iPad, PC og telefon fram til leggetid. 

Anonymkode: d3c82...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge våre (14 og 15 år) har tv på rommet, både hjemme og på hytta. De er lite brukt. De har egne kanalpakker, men ingen har forklart dem at de kan bytte ut eksisterende kanaler med andre, så hva de kan se, har vi kontroll på. 

Anonymkode: dd00b...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kanskje mer vanlig enn jeg trodde. Vi har loftstue også med tv, men det er sjelden han får fred fra småsøsken der. 

Anonymkode: 4ff99...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine på 12 og 14 har det ikke. De spiller ikke og vi har tv på stua. Mye hyggeligere at de har venner her enn at de forsvinner på rommet. Jeg kan heller ta med meg telefonen på rommet om det blir for mye.

Anonymkode: edba2...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn har ikke, og eldste er 18 år ;)

De har kjellerstue da, og der står det to stykker, brukes til playstation og til å se film med venner. Er wifi der, men ikke tv-kanaler.

Mine har egentlig aldri spurt etter det, og da har ikke vi løpt etter de med det heller. Men ser ingen grunn til at barn som ønsker det ikke skal få det. Regner med dere uansett har kontroll på skjermbruken så han ikke sitter oppe og ser skrekkfilm midt på natta eller gamer døgnet rundt.

Anonymkode: 11d72...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge her har TV på rommet. De er 6 og 8 år. Er sååå utrolig deilig å slippe å ha barna i stua når en selv vil se TV. 

Anonymkode: 4daf6...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Begge her har TV på rommet. De er 6 og 8 år. Er sååå utrolig deilig å slippe å ha barna i stua når en selv vil se TV. 

Anonymkode: 4daf6...572

Seriøst? De legger seg vel såpass tidlig at du kan se alene på tv etter at de har lagt seg? Høres stusselig ut. 

Anonymkode: e0ec8...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle ungene har hver sin TV på rommet. Vi har og TV på rommet. Det er deilig at de kan se noe der når de feks har besøk eller noe. 12 åringen gamer mye med venner. 6 åringen bruker sin sjeldent, men hender han ser en episode med noe før han skal legge seg. 

Anonymkode: a2b4d...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn på 11 og 13 år har ikke TV på rommet og ikke skal de få det heller. Har egen TV stue nede som kan brukes hvis de vil være i fred. Ellers ønsker jeg å ha de her i stua med meg/oss. Soverom er skjermfritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...