Gå til innhold

Snart 6 mnd og har ikke tid til å ammes på dagen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han vil ikke ligge så lenge til puppen om dagen, slipper den hele tiden og skal følge med på alt som skjer. Føler ikke ha blir ordentlig mett og om jeg ammer igjen etter 5 min får jeg ikke i gang utrivingsrefleksen selv med nesespray som skal få den igang. Andre som sliter med at babyen ikke klarer å falle til ro med puppen på dagtid? Hvordan gjør dere det? 

Anonymkode: 4b344...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ammer før soving. 

En trøtt unge suger fint i dobbeltsenga. 

Så vi legger oss ned og ammer før barnet skal sove 

Anonymkode: 49d8d...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en kort periode men da måtte jeg gå et sted som var kjedelig. Var jeg ute så gikk jeg på do og slo av lyset. Fra rundt ti måneder kunne jeg bare amme på kvelden. På morgenen var hun så full av energi at hun ikke hadde tid. Dagtid hadde hun ikke tid men kvelden koset hun seg og slappet av. Du kan jo forsøke ammesmykke, eller bare henge noe veldig spennende rundt halsen slik at det er mest spennende å plukke på det. 

Anonymkode: 13a95...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør man når de ikke vil ha puppen på dagen? Pumpet dere for å ikke miste melken? Har fått mye mindre melk. Jeg prøver å gå inn å legge meg på soverommet, noen ganger fungerer det men ofte ikke på dagen. 

Takk for tips, skal sjekke ut smykke. Det var et smart tips, hvor kjøper jeg et sånt smykke? 

Anonymkode: 4b344...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ene ungen måtte jeg gå på soverommet, slå av lyset for å amme på dagtid. Andre ungen fikk vann på flaske og annen mat på dagtid, morgen og kveld ble hun ammet. Hun måtte få med seg hva som skjedde rundt seg og det hjalp ikke å gå på sovrommet med lyset av. Hun drakk ikke noe annet enn vann av flaske, prøvde med mme og morsmelk, men det var helt uaktuelt. Jeg slet med brystspreng i en ukes tid frem til kroppen ble vant til mye rutiner, da gikk det helt fint. Ungen ammet til hu var to år, selv om jeg tror hun kun ammet for kosens skyld den siste tiden for jeg tror ikke jeg hadde mye melk igjen da. 

Anonymkode: b695e...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva gjør man når de ikke vil ha puppen på dagen? Pumpet dere for å ikke miste melken? Har fått mye mindre melk. Jeg prøver å gå inn å legge meg på soverommet, noen ganger fungerer det men ofte ikke på dagen. 

Takk for tips, skal sjekke ut smykke. Det var et smart tips, hvor kjøper jeg et sånt smykke? 

Anonymkode: 4b344...1a6

Jeg pumpet ikke, og ga aldri mme. Jeg ga heller ikke mer grøt og annen mat enn planlagt. Hvis du venter noen timer, så dier hun igjen. En sulten baby dier, altså. Du har antakeligvis ikke "mye mindre melk", med mindre du allerede har begynt å gi masse mme, grøt og fast føde.

Anonymkode: a51d6...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ene ungen måtte jeg gå på soverommet, slå av lyset for å amme på dagtid. Andre ungen fikk vann på flaske og annen mat på dagtid, morgen og kveld ble hun ammet. Hun måtte få med seg hva som skjedde rundt seg og det hjalp ikke å gå på sovrommet med lyset av. Hun drakk ikke noe annet enn vann av flaske, prøvde med mme og morsmelk, men det var helt uaktuelt. Jeg slet med brystspreng i en ukes tid frem til kroppen ble vant til mye rutiner, da gikk det helt fint. Ungen ammet til hu var to år, selv om jeg tror hun kun ammet for kosens skyld den siste tiden for jeg tror ikke jeg hadde mye melk igjen da. 

Anonymkode: b695e...729

Barnet dier, moren ammer. 

Anonymkode: 00667...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...