Gå til innhold

Baby 5 mnd, ammer men mindre melk nå. Gi mer mme eller grøt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han får to flasker mme om dagen og resten pupp, nå ga jeg pupp og han virket ikke mett. Ga han flaske og han drakk ca 40ml.Vi startet med fast føde ved 4 mnd alder og har spiser litt grøt morgen og kveld i tillegg til litt middag. 

Bør jeg fortsette å fylle på med flaske eller burde jeg heller gitt middag for å slippe å gi flaske. Vil jo gjerne at jeg skal klare å amme mest mulig. Råd ønskes:) 

Anonymkode: d3d5f...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg legger han til ofte, men han bare tuller og slipper puppen. Jeg pumper meg ekstra på kvelden når han sover for natten. 

Anonymkode: d3d5f...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker å fortsette å amme, så gjør du det. Da gir du ikke mer mme, får for hver ml mme han får, jo mindre melk produserer du. Trapp langsomt opp ammingen igjen og langsomt ned på mme. Forsøk å amme i et mørkt og stille rom, eller vent litt hvis han tuller. Når han blir sulten, vil han die.

Dersom du ønsker å slutte å amme, så gjør du det. Da trapper du langsomt opp på mme, og langsomt ned på ammingen.

Så skal du samtidig trappe langsomt opp på fast føde, men melken er viktig hele første leveår (enten morsmelk eller mme).

Snakk gjerne med helsesykepleier om dette. :) 

Anonymkode: c1548...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...