Gå til innhold

Hva tar dere vare på/samler på

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har barn, kanskje større barn.

Blir gal av alt mulig som hoper seg opp i et hus.

Har ungdommer i hus og fant ut jeg skulle sortere kasser på loftet og der har jeg tatt vare på bursdagskort, skolebøker legejournaler og prøvesvar, tegninger skolesaker , ja alt som egentlig samler seg når man har barn.

Det blir jo fort noen kasser  når man man har flere unger. Lekene og klærene er en ting, der har jeg vært flinkere, men så var det det der med å kaste bursdagskort, diplomer, tegninger, symaskinbevis osv, gjør man det, eller? Det blir jo sykt mye papir til slutt..

Anonymkode: 66e2d...639

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på det samme!!

Anonymkode: 1de3e...4ab

Skrevet

Behold det som betyr noe, kast alt annet. Ikke behold alle tegninger, f eks, men behold de som var gjennomarbeidet og som markerte et slags stadium. Fra min største har jeg spart på èn fra den tiden han var opptatt av pirater, et flott skip for fulle segl. Og én fra den tiden han var opptatt av bakterier, en helt annen tegnestil et helt annet år. Fra min nr 2 har jeg spart på en tegning fra den tiden da han hadde begynt å leke med bokstaver, slik at alle pinnefigurene har snakkebobler med replikker i. Han kunne ikke egentlig skrive, så replikkene er bare "HHNBLMTD" og sånt, men vi syntes det var kult å se at han hadde en intensjon. 

Symaskinbevis osv ville jeg aldri ha samlet på.

Anonymkode: 91eb9...fd9

Skrevet

Ja dette lurer jeg på også. Vurderer å kjøpe større hus med mange boder fordi jeg ikke klarer å kaste noe😀

Skrevet

Ting som kan i album har fått plass der. Tegninger, diplomer, første hårklipp osv. Bursdagskort ble satt inn de første åra, så valget ungene noen de ville ha, resten sparte de til neste storrydding av rommet. Frem til ungene startet med barnebursdager så var det ikke så mange kort de fikk, dermed fylte det ikke opp hele albumet. Lager album med løse ark som jeg setter inn i perm, kan også sette inn plastlommer om det r ting som ikke kan limes på ark. Lager en blanding mellom gammeldags album og scrapbooking. Så en god blanding med bilder, kort, tegninger og annet som skal spares på. 

På denne måten har jeg blitt flink til å sortere vekk ting som ikke trenger å spares på, ungene har blitt flinkere til å vite hva de vil spare på og ikke, for nå som jeg ikke har laget album på noen år så legger de ting som skal i album i en mappe slik at det er klart til vi får lysta igjen. Vi merker med dato og navn bakpå slik at vi ikke sitter der og klør oss i hodet. Jeg burde ha engasjert meg igjen, for nå er begge tenåringer og syns det er så koselig å se i albumene. 

Jeg prøver å kvitte meg meg skolebøker og slikt de sparer på, men ungene er ikke like enige i. Så vi har en haug med gamle skolebøker. Jeg mener det holder å spare på skolebøker som er litt mer spessielle. Lesebøker, eller engelske oppgave bøker der det bare er skrevet noen ord er ikke noe å spare på mener jeg. Bøker der ungene har skrevet mye, tegnet, laget presentasjoner og annet er noe å spare på syns jeg. 

Anonymkode: 216cc...23c

Skrevet

Nesten ingenting. 

Ingen skolebøker (jeg bryr meg ikke om mine gamle bøker). Enkelte tegninger. Ingen «perleinger». Ingen bursdagskort.

Anonymkode: 842d8...79a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...