Gå til innhold

Dette med ny kjæreste med barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke veldig aktuelt nå, men etter 7 år alene med barn er jo tanken om en kjæreste mer og mer tilstede. 
jeg tenker at et forhold skal være stabilt før barna får møte kjæresten, men barna må jo også få tid til å venne seg til tanken på at forelderen har kjæreste. Altså bør man fortelle dette til barna i god tid før de møter kjæresten. Men når? Jeg aner ikke hvordan barna mine vil reagere etter at det har vært bare oss så lenge. Og far til barna bør kanskje vite det før barna? Og mine foreldre? Bør de vite det før barna? 

Vil gjerne vite hvordan andre har gjort dette. Kjenner at tanken på alt dette holder meg unna dating akkurat nå, selv om jeg skulle ønske at jeg hadde en i livet mitt.

Anonymkode: 728f7...71c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter 7 år så trenger ikke il barna å vite en dritt egentlig, med mindre dere har et intenst forhold hvor begge vet alt om den andre. D

Anonymkode: c5f43...967

Skrevet

Du legger for mye i dette. Jeg tenker at hvis man møter noen så vil det komme naturlig. Jeg tenker at rekkefølgen du forteller det ikke er viktig bortsett fra at eksen er den siste som trenger å vite noe. Synes barna skal få høre det fra deg og ikke han i så tilfelle. Senk skuldrene litt. 

Anonymkode: f86b5...3d1

Skrevet

Ikke fortell barna noe før du ser at det er et varig forhold. Barna trenger ikke flere måneder på å venne seg til tanken. Når du tenker det er aktuelt at de treffer kjæresten, kan du fortelle. Og så kan det gå en uke eller to før de møtes. Ikke langtidsplanlegg. De kommer uansett til å a) være nysgjerrige på denne nye personen b) forestille seg alt mulig. Så lang ventetid fra du forteller til de treffer ham er ikke bare enkelt det heller.

Rekkefølgen på å fortelle er: Barna, øvrige familie, eksen. 

Anonymkode: 497b3...316

Skrevet

Er litt uenig ift prioritering av ex. Det er tross alt en avgjørelse som vil påvirke barna hans. Noe som igjen vil muligens kunne føre til endret adferd ved dem når de er hos han. Så personlig tenker jeg ex først, deretter barn (men, mer eller mindre samtidig). Resten av familien er mindre viktig. De kan få vite når anledningen byr seg. 

Anonymkode: 6f5d0...7f7

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er litt uenig ift prioritering av ex. Det er tross alt en avgjørelse som vil påvirke barna hans. Noe som igjen vil muligens kunne føre til endret adferd ved dem når de er hos han. Så personlig tenker jeg ex først, deretter barn (men, mer eller mindre samtidig). Resten av familien er mindre viktig. De kan få vite når anledningen byr seg. 

Og i forhold til nå kommer helt an på alder på barna. Begynner man å bevege seg ut i det offentlige rom, altså man blir observert på date eller i annen kjærlige øyeblikk tenker jeg at store barn som farter rundt bør få vite før de hører det på «bygda». Men, det er dermed ikke sagt de må treffes og involveres på lang tid enda. 

Små barn treng ikke og bør kanskje heller vite noe før man er helt sikker på at dette er noe man ønsker å satse på. Da er det nok mer naturlig å ha en kortere tid før de treffes. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...