Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #1 Skrevet 16. november 2019 Hvorfor står damen bare og ser på? Hvorfor griper hun ikke inn, løper mot lyden hun hører? Blir skremt av folks ignoranse og tafatthet. Hun kunne ha reddet kvinnen som skriker, men står bare og ser..... 😡😥 https://www.tv2.no/v/1517473/ Anonymkode: f49e3...7aa
Anonym bruker Skrevet 17. november 2019 #2 Skrevet 17. november 2019 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor står damen bare og ser på? Hvorfor griper hun ikke inn, løper mot lyden hun hører? Blir skremt av folks ignoranse og tafatthet. Hun kunne ha reddet kvinnen som skriker, men står bare og ser..... 😡😥 https://www.tv2.no/v/1517473/ Anonymkode: f49e3...7aa Dette er USA. Tenk om det var en mann med pistol eller kniv? Nei egen sikkerhet først dessverre ♥️😥 Anonymkode: ef96b...34d
Anonym bruker Skrevet 17. november 2019 #3 Skrevet 17. november 2019 Les dere opp om hvordan hjernen fungerer , før dere dømmer. Anonymkode: f83ff...59a
Anonym bruker Skrevet 17. november 2019 #4 Skrevet 17. november 2019 Vel, det er ikke bedre her i Norge, jeg snakker av egen erfaring. Folk står heller og filmer eller ser på, fremfor å hjelpe, selv om det står om liv. Verden blir galere enn den noensinne har vært. Anonymkode: f95f7...461
Anonym bruker Skrevet 17. november 2019 #5 Skrevet 17. november 2019 Fordi hun er redd hun skal lide samme skjebne. Hun vet ikke hvorfor kvinnen skriker. Anonymkode: 732b7...225
Anonym bruker Skrevet 17. november 2019 #6 Skrevet 17. november 2019 Jeg har barn og hadde aldri grepet inn. Ville ringt politiet, men hadde aldri risikert at barna mine i verste fall skulle bli foreldreløse. Mulig jeg er ond og kald, men slik er det. Anonymkode: 68be9...2ae
Anonym bruker Skrevet 17. november 2019 #7 Skrevet 17. november 2019 Hun kunne jo ha løpt og ringt politiet umiddelbart. Eller prøvd å sjekke ut situasjonen uten å sette eget liv i fare. Mennesker er rare skapninger. Selv dyr hjelper hverandre i nød. Anonymkode: f49e3...7aa
Anonym bruker Skrevet 17. november 2019 #8 Skrevet 17. november 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun kunne jo ha løpt og ringt politiet umiddelbart. Eller prøvd å sjekke ut situasjonen uten å sette eget liv i fare. Mennesker er rare skapninger. Selv dyr hjelper hverandre i nød. Anonymkode: f49e3...7aa Mennesker hjelper også hverandre i nød. Anonymkode: 86e89...6c0
Anonym bruker Skrevet 17. november 2019 #9 Skrevet 17. november 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Les dere opp om hvordan hjernen fungerer , før dere dømmer. Anonymkode: f83ff...59a Jeg vet hvordan hjernen fungerer, jeg har studert hjernens biologi og kognitiv psykologi. Men hjernen fungerer ikke uavhengig av tidligere læring, oppdragelse og evne til resonnering. Vi har også noe som heter instinkt, empati og evne til å agere. Ser man noen falle på gaten, ligger det i manges natur å gripe inn, hjelpe de opp, men ikke alle gjør dette. Noen går bare rett forbi uten å bry seg. I mitt hode er det mangel på empati. Noen vil ikke agere, de bryr seg rett og slett ikke. Da jeg var 12 år, kjørte jeg og mamma i bilen langs trafikkerte E6 i Nord- Norge (i en liten by). Langs veien ser vi en 1- åring løpe alene langs veien. I body og strømpebukse. Mange biler passerte uten å stoppe. Min mor stoppet selvfølgelig og plukket opp babyen og fant ut av hvor han bodde. Han kunne blitt påkjørt og i verste fall drept. Det var 60- sone langs veien og han nærmet seg en bro over en dyp elv. Jeg lærte tidlig at man skal bry seg. Men selvfølgelig må man vurderer egen risiko samtidig. Folk som bare står der som nek i vinden blir jeg rett og slett skremt av. Det betyr at man rett og slett aldri kan satse på at andre kommer til å gripe inn om man blir overfalt og roper om hjelp. En trist verden. Anonymkode: f49e3...7aa
Anonym bruker Skrevet 17. november 2019 #10 Skrevet 17. november 2019 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet hvordan hjernen fungerer, jeg har studert hjernens biologi og kognitiv psykologi. Men hjernen fungerer ikke uavhengig av tidligere læring, oppdragelse og evne til resonnering. Vi har også noe som heter instinkt, empati og evne til å agere. Ser man noen falle på gaten, ligger det i manges natur å gripe inn, hjelpe de opp, men ikke alle gjør dette. Noen går bare rett forbi uten å bry seg. I mitt hode er det mangel på empati. Noen vil ikke agere, de bryr seg rett og slett ikke. Da jeg var 12 år, kjørte jeg og mamma i bilen langs trafikkerte E6 i Nord- Norge (i en liten by). Langs veien ser vi en 1- åring løpe alene langs veien. I body og strømpebukse. Mange biler passerte uten å stoppe. Min mor stoppet selvfølgelig og plukket opp babyen og fant ut av hvor han bodde. Han kunne blitt påkjørt og i verste fall drept. Det var 60- sone langs veien og han nærmet seg en bro over en dyp elv. Jeg lærte tidlig at man skal bry seg. Men selvfølgelig må man vurderer egen risiko samtidig. Folk som bare står der som nek i vinden blir jeg rett og slett skremt av. Det betyr at man rett og slett aldri kan satse på at andre kommer til å gripe inn om man blir overfalt og roper om hjelp. En trist verden. Anonymkode: f49e3...7aa Nå medførte jo ikke eksempelet ditt noen risiko for dere da.. saken er vel at man fryser når man aner at det er livsfare forbundet med å gripe inn.. Anonymkode: f3191...128
Anonym bruker Skrevet 17. november 2019 #11 Skrevet 17. november 2019 Jeg hadde ikke turt å gå inn i en slik situasjon, hadde nok sprunget å funnet telefon å ringt politiet, kan godt være at kvinnen i videoen ble helt handlingslammet, hun ser jo veldig sjokkert ut. Anonymkode: 6e3fc...af8
Anonym bruker Skrevet 17. november 2019 #12 Skrevet 17. november 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde ikke turt å gå inn i en slik situasjon, hadde nok sprunget å funnet telefon å ringt politiet, kan godt være at kvinnen i videoen ble helt handlingslammet, hun ser jo veldig sjokkert ut. Anonymkode: 6e3fc...af8 Jeg synes hun ser ganske avbalansert ut, mer nysgjerrig enn noe annet Anonymkode: e63f1...89e
Anonym bruker Skrevet 17. november 2019 #13 Skrevet 17. november 2019 Kanskje mannen i huset ringer politiet. Anonymkode: 06ab8...c24
Anonym bruker Skrevet 17. november 2019 #14 Skrevet 17. november 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kanskje mannen i huset ringer politiet. Anonymkode: 06ab8...c24 En mann ville grepet inn. Det er kvinnen som ringer til politiet og holder seg på avstand, i frykt for egen sikkerhet. Anonymkode: f1685...ed9
Anonym bruker Skrevet 17. november 2019 #15 Skrevet 17. november 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Hun kunne jo ha løpt og ringt politiet umiddelbart. Eller prøvd å sjekke ut situasjonen uten å sette eget liv i fare. Mennesker er rare skapninger. Selv dyr hjelper hverandre i nød. Anonymkode: f49e3...7aa Hvordan hjelper dyr hverandre i nød? Eksempel der et dyr hjelper et annet? Anonymkode: 0b622...9f5
Anonym bruker Skrevet 17. november 2019 #16 Skrevet 17. november 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan hjelper dyr hverandre i nød? Eksempel der et dyr hjelper et annet? Anonymkode: 0b622...9f5 Anonymkode: f1685...ed9
Anonym bruker Skrevet 17. november 2019 #17 Skrevet 17. november 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan hjelper dyr hverandre i nød? Eksempel der et dyr hjelper et annet? Anonymkode: 0b622...9f5 Har du aldri sett dyrevideoer hvor en dyreflokk hjelper en av sine babyer i nød? Anonymkode: e63f1...89e
Syngensang Skrevet 17. november 2019 #18 Skrevet 17. november 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Anonymkode: f1685...ed9 Nja, ikkje heilt overbevist 😂😂
Anonym bruker Skrevet 17. november 2019 #19 Skrevet 17. november 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du aldri sett dyrevideoer hvor en dyreflokk hjelper en av sine babyer i nød? Anonymkode: e63f1...89e Jo, men da beskytter de avkommet sitt, en i flokk. Har aldri sett noen dyr ofre sin egen sikkerhet for et ukjendt individ. Anonymkode: 0b622...9f5
Anonym bruker Skrevet 17. november 2019 #20 Skrevet 17. november 2019 Min egen mor hjalp ikke meg da vi var i en bilulykke sammen. Hun sto bare å så på. Det var helt forferdelig for meg at hun ikke gjorde noe. Mot sin egen datter. Sitt eget barn ! Tok det veldig tungt. Men fikk dette forklart av traumepsykolog. Fight-flight. Dere får bare synse så mye dere vil. Anonymkode: f83ff...59a
Anonym bruker Skrevet 17. november 2019 #21 Skrevet 17. november 2019 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo, men da beskytter de avkommet sitt, en i flokk. Har aldri sett noen dyr ofre sin egen sikkerhet for et ukjendt individ. Anonymkode: 0b622...9f5 Det har jeg sett mange ganger! Bruk Google så finner du haugevis med videoer og historier. Anonymkode: f49e3...7aa
Anonym bruker Skrevet 17. november 2019 #22 Skrevet 17. november 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det har jeg sett mange ganger! Bruk Google så finner du haugevis med videoer og historier. Anonymkode: f49e3...7aa Brukte google, fant en video på på resett.no, er vel fremdels ikke overbevist nei. Anonymkode: 0b622...9f5
Anonym bruker Skrevet 17. november 2019 #23 Skrevet 17. november 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Brukte google, fant en video på på resett.no, er vel fremdels ikke overbevist nei. Anonymkode: 0b622...9f5 Resett faktisk... Anonymkode: e63f1...89e
Anonym bruker Skrevet 17. november 2019 #24 Skrevet 17. november 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Resett faktisk... Anonymkode: e63f1...89e Ja, det syns jeg var litt rart... Anonymkode: 0b622...9f5
Anonym bruker Skrevet 18. november 2019 #25 Skrevet 18. november 2019 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet hvordan hjernen fungerer, jeg har studert hjernens biologi og kognitiv psykologi. Men hjernen fungerer ikke uavhengig av tidligere læring, oppdragelse og evne til resonnering. Vi har også noe som heter instinkt, empati og evne til å agere. Ser man noen falle på gaten, ligger det i manges natur å gripe inn, hjelpe de opp, men ikke alle gjør dette. Noen går bare rett forbi uten å bry seg. I mitt hode er det mangel på empati. Noen vil ikke agere, de bryr seg rett og slett ikke. Da jeg var 12 år, kjørte jeg og mamma i bilen langs trafikkerte E6 i Nord- Norge (i en liten by). Langs veien ser vi en 1- åring løpe alene langs veien. I body og strømpebukse. Mange biler passerte uten å stoppe. Min mor stoppet selvfølgelig og plukket opp babyen og fant ut av hvor han bodde. Han kunne blitt påkjørt og i verste fall drept. Det var 60- sone langs veien og han nærmet seg en bro over en dyp elv. Jeg lærte tidlig at man skal bry seg. Men selvfølgelig må man vurderer egen risiko samtidig. Folk som bare står der som nek i vinden blir jeg rett og slett skremt av. Det betyr at man rett og slett aldri kan satse på at andre kommer til å gripe inn om man blir overfalt og roper om hjelp. En trist verden. Anonymkode: f49e3...7aa Hvis du virkelig har studert hjernens biologi og psykologi, så er jo studier av «tilskuer-rollen» essensiell. hvis du misset den delen av studiet vedrørende dette kan du Google bystandard. Anonymkode: f5a43...658
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå