Gå til innhold

Ballkjole 10.klassing - forslag til nettbutikk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Helst norsk, og helst for en tusenlapp?? Alternativt butikker i Oslo som opererer med normale priser (altså ikke vestkantbutikker med kjoler fra 5000 og oppover...)?

Anonymkode: d6864...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Zalando? Floyd? Google ballkjole og finn riktig str

Anonymkode: d39e8...aa6

Vi har sjekket disse. Tenåringen er kresen🙄😬 Håpet på forslag jeg ikke kjenner til - og ev. butikker/kvalitet som er bra og de man bør styre unna.. Men takk for svar!

hi

Anonymkode: d6864...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp brukt på finn, eller lei kjole. Gå på Fretex eller Uff. Og fortell ungen at ballkjole er noe stort tull og hun skal være glad til at hun får lov å gå.

Anonymkode: 9c7a4...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjøp brukt på finn, eller lei kjole. Gå på Fretex eller Uff. Og fortell ungen at ballkjole er noe stort tull og hun skal være glad til at hun får lov å gå.

Anonymkode: 9c7a4...778

Stakkars, du har det ikke godt

Anonymkode: c2a9f...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Stakkars, du har det ikke godt

Anonymkode: c2a9f...400

Jeg har det fint. Det har barna mine også. Men den syke ideen om at mindreårige skal ha tusenvis av kroner i ballkjole er så vulgær at den i alle fall ikke skal oppmuntres.

Anonymkode: 9c7a4...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har det fint. Det har barna mine også. Men den syke ideen om at mindreårige skal ha tusenvis av kroner i ballkjole er så vulgær at den i alle fall ikke skal oppmuntres.

Anonymkode: 9c7a4...778

Nå sier jo hi at hun vil bruke ca en tusenlapp på kjole. Såpass er vel en penkjole verd?

Min 10 klassing hadde kjole til 600 kr i fjor, og da fikk hun egentlig velge fritt og kunne godt funnet en dyrere. Men det var den hun ville ha og var strålende vakker i den. 

Anonymkode: 7b455...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har det fint. Det har barna mine også. Men den syke ideen om at mindreårige skal ha tusenvis av kroner i ballkjole er så vulgær at den i alle fall ikke skal oppmuntres.

Anonymkode: 9c7a4...778

Du misforstår jo med vilje. HI snakker ikke om kjole til flere tusen kroner. 

Slutt å være en snerpete, gammel dame. La de unge nyte ungdommen. Den varer 3 sekunder og kommer aldri tilbake. 

Anonymkode: c2a9f...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har ungene vært på flere ball og de har kjøpt seg ulike ballkjoler. Den første kjolen eldste valgte å ha på ball kostet meg 40kr fra kina. Min plan var egentlig å teste ut hvordan kvaliteten var for jeg skulle bruke deler av kjolen til noe helt annet. Jeg fikk ikke ta noe av de tre kjolene jeg kjøpte, ungene har brukt de alle, med litt omsøm. Fasonmessig har de ikke passet ungene helt, men nå er det lite her i norge som passer de også. De er begge lave, slik at de egentlig passer inn i barneavd, men de har former slik at de ikke. Voksen str passer i former, men ikke i lengder. 

En ballkjole ble kjøpt i en skikkelig kjærringbutikk i byen, lokal butikk. En butikk jeg aldri hadde tenkt jeg skulle sette mine bein i, men med mormor på shopping ramlet vi plutselig innom der og en unge kom ut med en kjole. Flaks hadde vi også, for det var julesalg. 

Så har de hatt en kjole kjøpt på Nelly, den har begge brukt. Ulikt tilbehør så den har sett ulik ut på begge. 

Siste ball de var på gikk de i brudepikekjoler. De skulle være brudepiker i farens bryllup noen mnd etter, og fikk lov å bruke disse på ballet. Den ble kjøpt i en brudesalong, enkelt og litt kjedelig egentlig, men med litt stæsj så ble de passelige til ball. Det var også første ball de var på sammen. 

Ingen av ungene vil ha slike amerikanske ballkjoler, men de vil ha noe mer enn penkjoler. Det har de fått og de har igrunn fått velge fritt hva de vil ha. Heldigvis for meg, så har det ikke tømt lommeboka mi eller det har sett ut som de skal på strøket. (Har vært vakt noen ganger, og jeg har blitt forundret over hvordan noen foreldre lar ungene gå kledd slik. Kjoler som såvidt dekker rompa, oversminket osv syns jeg ikke helt passer inn på ball på ungdomskolen, eller andre steder)

 

Anonymkode: 231b1...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stort utvalg på Finn, og da får du de dyre "vestkantkjolene" til en rimelig penge. De er som regel brukt én gang. Det ville jeg ha valgt, for da får du mer for pengene.

Anonymkode: e3daf...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...