Gå til innhold

Dette hender nå i disse dager, trenger ærlige svar.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På seg selv kjenner en andre - Jeg hadde ikke likt det, men det er nok grunnet mitt eget forhold til min x. Min relasjon til min x var ikke BARE for det praktiske for å si det slik. Jeg var singel, men han var i et nytt forhold. Og han klarte ikke avvise mine tilbud.

I dag er jeg i et forhold, så nå er den greia over, men derfor ville jeg naturligvis væt usikker på om min nåværende mann hadde en slik ordning, for jeg vet hvor crazy ting var være i det skjulte. 

Anonymkode: aa72b...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hadde jeg ikke gjort for å si det sånn. Velger man bort en mann, velger man bort fordelene ved ham og. Den med "samarbeid for barnas skyld" hadde jeg heller ikke brukt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville skaffet og kjørt min egen bil. 

I motsetning til mange andre her synes jeg ikke man trenger å henge sammen med eksen hver eneste ettermiddag, jeg forstår at kjæresten din ikke setter pris på det. Selv om alle skjønner at dere ikke har sex på veien hjem er det ålreit overfor nye kjærester at de gamle er tydelig og helt avsluttet. 

Kvinne 40

Anonymkode: 8e920...fc7

Så lenge de har barn sammen, så vil det jo være mer naturlig å være sammen og tenke praktisk rundt ting enn hvis det bare er en hvilken som helst ek. Hadde vært enig med deg om det bare var eksen. Men en eks man har barn sammen med vil alltid være en del av livet. Et godt samarbeid er jo bare bra

Anonymkode: 6e7c8...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg veldig enig med kjæresten din. Selvsagt kan man treffes og selvsagt skal man samarbeide om barna, men dette blir for mye i mine øyne. Jeg hadde absolutt ikke likt dette. Og jeg nærmer meg 40.

Anonymkode: 8b68b...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor betale for buss, komme senere hjem og generelt være utsatt for mer stress? Bare fordi kjæresten er en usikker fjomp? Da er det vel mye bedre å være singel og slippe slike banale problemer?

Anonymkode: 36c4c...6dc

Så du tenker det er greit at Exen betaler HI’s reiseutgifter fram og tilbake på jobb. Og i forbindelse med handling?

skal man samkjøre bør man i det minste dele på utgiftene!

Personlig ville jeg ikke likt at kjæresten hadde en fast avtale med exen om å hverdagshandle sammen samt samkjøre til/fra jobb hver dag. Det handler ikke om at man ikke HIL sy ener skal møtes eller ha godt samarbeid om ungene. Men det handler om å gi slipp på det som engang var. 
 

Kjøp egen vil, ta bussen, handle med din nåværende kjæreste og ha en hyggelig omgang med exen i de settinger det er naturlig ift barna. 

Anonymkode: 9fe79...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vanligvis ikke regnet som noen spessielt sjalu person, men jeg ville heller ikke likt at mannen min var sammen kjørte hjem og handlet med sin eks hver dag.

Anonymkode: 10b85...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor betale for buss, komme senere hjem og generelt være utsatt for mer stress? Bare fordi kjæresten er en usikker fjomp? Da er det vel mye bedre å være singel og slippe slike banale problemer?

Anonymkode: 36c4c...6dc

Dette er jo også etter mitt syn utnyttelse av exen. Hun gjør det kun for sin egen del. Hvis det ikke er noe annet som er viktig så ville jeg selv absolutt tatt buss og handlet selv, eller da fått den nye kjæresten ta handlingen hvis det blir vanskeligere for HI. 
Jeg selv ville satt et nytt forhold mye høyere enn at jeg fikk sitte på med noen hjem, hvis min nye kjæreste ikke likte det. Handler ikke om samarbeid rundt barna dette. Jeg hadde håpet min kjæreste hadde lyttet til eventuelt mine ønsker også.

Men ja vi er forskjellige, og godt er det.

Anonymkode: c556e...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner kjæresten din godt. Dette har jo ikke noe med samarbeide om barna å gjøre i det hele tatt. Gå videre og ikke vær avhengig av eksen din. Det er over mellom dere og da bør du klare deg på egen hånd. 
Hvis du virkelig er glad i kjæresten din, så syntes jeg du bør respektere hans følelser i dette. 

Anonymkode: 35a92...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan gjerne kritisere nye. 
men, det er upassende å sitte på med eks hver dag. Av og til er en ting. Men fast? Det gjør man ikke. 

Anonymkode: 08bb0...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart at du synes det er greit. Hadde du likt det hvis han gjorde det med sin ex? Selv om de ikke hadde barn sammen? For dette har jo ingen ting å gjøre med om man har barn sammen eller ikke. Ja du skal samarbeide med ex- mannen din omkring barna, men det er forskjell på det og det å stadig få hjelp i hverdagen av en ex. 

For meg handler dette om hvordan man setter grenser for hvilken kontakt man har med sin ex- mann, spesielt når man har fått ny kjæreste. Grensene er jo helt flytende her. Hva blir neste greie - tjeneste- du vil ha fra han?

Enkelte ting gjør man bare ikke etter et brudd, og spesielt hvis din nye kjæreste reagerer, noe jeg også hadde gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så interessant at det ble nøyaktig én side hvor alle var enige med HI, og så én side hvor alle er uenige. :) 

Anonymkode: 18240...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...