Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #1 Skrevet 16. november 2019 og som hardnakket påstår at hvis hun hadde hatt barn så hadde hun gjort alt riktig; latt barnet kjede seg sånn at det skulle blitt kreativt og selvhjulpen, ikke gitt noen e-stoffer i maten - lagd alt fra bunnen av, hatt et eget liv ved siden av uten noe dårlig samvittighet m.m. Jeg er enig at dette er alle bra ting som hadde vært godt for et barn, men når noen UTEN barn tør påstå at de hadde gjort ting sånn og sånn, at de liksom har skjønt alt hvordan man skal gjøre ting - da vet jeg ikke hva jeg skal si uten å måtte fornærme vedkommende. Det er så fryktelig lett og tro at man kan forstå en situasjon og så teoretisk gjøre opp for hvordan man selv ville gjort det, mens når man står med beina midt oppi det hele, så er jo ting så veldig annerledes - alle vet jo det. Hva sier dere til lignende påstander ? Anonymkode: 7f940...628
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #2 Skrevet 16. november 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: og som hardnakket påstår at hvis hun hadde hatt barn så hadde hun gjort alt riktig; latt barnet kjede seg sånn at det skulle blitt kreativt og selvhjulpen, ikke gitt noen e-stoffer i maten - lagd alt fra bunnen av, hatt et eget liv ved siden av uten noe dårlig samvittighet m.m. Jeg er enig at dette er alle bra ting som hadde vært godt for et barn, men når noen UTEN barn tør påstå at de hadde gjort ting sånn og sånn, at de liksom har skjønt alt hvordan man skal gjøre ting - da vet jeg ikke hva jeg skal si uten å måtte fornærme vedkommende. Det er så fryktelig lett og tro at man kan forstå en situasjon og så teoretisk gjøre opp for hvordan man selv ville gjort det, mens når man står med beina midt oppi det hele, så er jo ting så veldig annerledes - alle vet jo det. Hva sier dere til lignende påstander ? Anonymkode: 7f940...628 "Haha, ok" Anonymkode: 69ac3...a72
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #3 Skrevet 16. november 2019 Jeg hadde en som drev på litt sånn da mine fire barn var små. Da tilbød jeg meg å la henne passe dem noen dager, hun er veldig snill og ansvarlig og ungene likte henne. Hun gjorde faktisk det. Etter det hørte jeg aldri et pip, selv om det da ikke var egne barn en gang, tror hun skjønte at barn har vilje og voksne kan bli slitne. Anonymkode: 3d747...a1f
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #4 Skrevet 16. november 2019 Jeg ville bare jattet med. Ønsker hun seg barn? Hvis hun ønsker seg barn, men er ufrivillig barnløs, ville jeg i alle fall jattet med. Hvis hun ikke ønsker seg barn, er det egentlig rart at hun bryr seg så veldig. De venninnene jeg har som er frivillig barnefrie, er overhodet ikke interessert i å snakke om oppdragelse osv. Anonymkode: b57dd...1ee
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #5 Skrevet 16. november 2019 "Ja, det tenkte jeg også før jeg fikk barn" 😉 Anonymkode: d1db2...260
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #6 Skrevet 16. november 2019 Jeg hadde smilt fint og ikke tenkt mer over det. Det nytter nok ikke å si noe før hun ev får erfare barn selv. Anonymkode: 5d9a0...e74
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 16. november 2019 #7 Skrevet 16. november 2019 Ja, alt er enkelt i teorien...
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #8 Skrevet 16. november 2019 De beste foreldrene er de som ikke har fått barn enda. Anonymkode: cab81...c96
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #9 Skrevet 16. november 2019 Jeg regner med at du aldri uttaler deg om ting du ikke har efart selv hi? Anonymkode: a74bc...c22
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #10 Skrevet 16. november 2019 Jeg har hatt noen sånne. De får alltid vite hva jeg synes. «Alltid morsomt når barnløse mennesker tror de vet hva det å være foreldre betyr» for eks Anonymkode: 38ae5...dcc
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #11 Skrevet 16. november 2019 Haha. Jeg var litt sånn. Men jeg sa aldri noe da, takk Gud for dét 😂😂😂 Jeg har kasta teori ut av vinduet og innført praksis. La henne holde på, trøsten er at hun går på en jævla smell når hun får barn. Da kan du jo spørre, men hva skjedde med de e-stoff greiene dine når hun gir de lørdagsgodt. Anonymkode: 92fe0...b46
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #12 Skrevet 16. november 2019 Jeg kjenner ei som var sånn. Hun visste alt om barn, oppdragelse, matvaner, klær osv. Kritiserte folk hvis barna ikke snakket bra til skolestart, kritiserte skiftekorg, kritiserte de som ikke hadde "perfekt" middag hver dag, kjøpte uteklær til fadderbarn og fortalte andre at hun MÅTTE holde barnet med klær, kritiserte urolige barn osv. Når hun fikk barn, skulle det være sånn og sånn og sånn. Hun fikk barn. Den eldste var helt umulig og frekk blant både barn og voksne, mobbet og banket andre, fra ung alder. Barnevernet måtte ta omsorgen, da mor ikke greide å håndtere han. Lillebror har såpass store talevansker, at han er vanskelig å forstå som 11 åring. Det er bare trist hele greia. Og nesten alle tenker "karma"... Anonymkode: 7cab0...10a
Sommerkroppen 2029 Skrevet 16. november 2019 #13 Skrevet 16. november 2019 Jeg hadde bare svart at vi kan snakke mer om det når du har fått barn 😉
Twintipp Skrevet 16. november 2019 #14 Skrevet 16. november 2019 Jeg skulle bli verdenskjent popstjerne når jeg ble voksen, skjønte virkelig hvorfor ikke alle voksne bare ble det! Se på meg nå, kommunearbeider og greier🤣 Så søtt når folk uten barn kommer med slike uttalelser🥰
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #15 Skrevet 16. november 2019 Hadde svart at noe av det første man lærer når man får barn er å svelge kameler Anonymkode: 298e4...b08
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #16 Skrevet 23. november 2019 På 16.11.2019 den 15.35, Anonym bruker skrev: Jeg regner med at du aldri uttaler deg om ting du ikke har efart selv hi? Anonymkode: a74bc...c22 Du sier noe der😊 Anonymkode: 7dc69...633
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #17 Skrevet 23. november 2019 Flinkeste helsesøsteren i kommunen her har ikke barn. Er ikke en forutsetning at man har barn for å ha kunnskap om barn altså. Anonymkode: 3363f...67d
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #18 Skrevet 23. november 2019 Hadde svart: så flott da, det blir sikkert helt supert Anonymkode: 2c07f...0fb
Juicies Skrevet 23. november 2019 #19 Skrevet 23. november 2019 Jeg hadde svart: Ja, de aller fleste VET at de er perfekte foreldre - før de får barn. Det man derimot ikke vet er at ting man ikke engang tenkte på som problematisk - blir problematisk. Som å gå ut døra. Sove natta igjennom uten oppvåkninger. Ta seg en handletur. Men du finner tidsnok ut av det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå