Gå til innhold

Operasjonssår på magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en operasjon (mage, rett over navlen) for to måneder siden så har jeg nå i arret et lite lilla merke på ca 3-4 mm i øverste del av arret. Det har vært der i ca to uker. Jeg synes det blir litt bedre, men det er vanskelig å si.

Jeg har prøvd å google hva det kan være og hva jeg må gjøre med det, men finner ikke noe. 

Det ser ut som et blåmerke, eller en liten blodansamling under huden. Såret har grodd ellers fint, det gjør ikke vondt og er ikke rødt, hovent eller varmt.

Noen som har peiling på sårtilheling og som kan betrygge meg litt? (begynte å google nekrose og så for meg det verste...😣)

Anonymkode: 5fb91...18e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det er fredelig (ikke vondt, hovent, varmt, væsker osv) så høres det ut som normal arrdannelse. Slik tilheling, og blodansamlinger under huden kan ta lang tid før blir borte. For noen blekner ikke arrene ordentlig før det har gått år... 

Man anbefaler å holde arr unda solen, helst tildekket men i det minste høy solfaktor, første 12mnd minimum. Det finnes også spesial teiper av bl. a silikon som man kan ha på, og da må de vist brukes fast i flere uker/mnd, som angivelig skar fremskynde prosessen - Men det har vist noe udokumentert effekt og sprikende erfaring. 

Har forøvrig selv flere oprasjonsarr på magen etter lapraskopier, noen av de er nesten helt usynlige nå. Men det tok flere år. Fikk nye nå forrige uke, så får vi se hvor lang tid de vil ta. De er ganske lilla nå 😉

Anonymkode: 2028a...231

Skrevet

Ok, takk for svar. Får følge med litt så det ikke blir verre, og håpe at det forsvinner med tiden.

Anonymkode: 5fb91...18e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...