Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #1 Skrevet 16. november 2019 Jeg er sykemeldt. Arbeidsgiver har ikke fått full refusjon av sykepenger fordi tidligere arbeidsgiver ikke har meldt sluttdato. Om tidligere arbeidsgiver får endret dette til korrekt sluttdato i a-melding får nåværende arbeidsgiver refundert resten? Anonymkode: 05b87...22c
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #2 Skrevet 16. november 2019 Nåværende arbeidsgiver får mest sannsynlig ikke det, hvis disse pengene allerede er utbetalt til tidligere arbeidsgiver. Det jeg som arbeidsgiver har beskjed om fra nav er at de ikke retter feilutbetalinger hvis det ikke er nav som er skyld i feilen. Men det lønner seg alltid for arbeidsgiver å ringe nav på arbeidsgivertelefonen og snakke med de. Hvis pengene er utbetalt til tidligere arbeidsgiver kan kan kanskje nåværende arbeidsgiver sende et krav dit? Anonymkode: e6af7...76c
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #3 Skrevet 16. november 2019 Det er ikke utbetalt noen penger til tidligere arbeidsgiver, jeg har kun vært sykemeldt fra mitt nåværende arbeidsforhold, men nav har redusert utbetalingen fordi jeg fortsatt stod 100% ansatt hos tidligere arbeidsgiver. Så de har vel tenkt at jeg jobbet 100% der mens jeg var sykemeldt fra et annet 100% arbeidsforhold. Men altså ikke utbetalt noen penger til tidligere arbeidsgiver. Kun en reduksjon i refusjon. Anonymkode: 05b87...22c
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #4 Skrevet 16. november 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke utbetalt noen penger til tidligere arbeidsgiver, jeg har kun vært sykemeldt fra mitt nåværende arbeidsforhold, men nav har redusert utbetalingen fordi jeg fortsatt stod 100% ansatt hos tidligere arbeidsgiver. Så de har vel tenkt at jeg jobbet 100% der mens jeg var sykemeldt fra et annet 100% arbeidsforhold. Men altså ikke utbetalt noen penger til tidligere arbeidsgiver. Kun en reduksjon i refusjon. Anonymkode: 05b87...22c Dette er da enkelt å ordne opp i. Jeg vet ikke hva NAV har innsyn i i AA-registeret. Hvis de har direkte innsyn kan de se om du er reelt ansatt hos tidligere arbeidsgiver, altså om du har fått lønn og evt når du fikk siste lønning. Dersom de ikke har direkte innsyn kan de få disse opplysningene fra skatteetaten. Anonymkode: 32a4b...147
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå