Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #1 Skrevet 16. november 2019 Jeg har en slitsom sykdom som kan være arvelig, de vet ikke enda, forskere og leger vet lite om sykdommen. Bør jeg uføreforsikre mine barn i TILFELLE de skulle bli syke som meg? Har nylig fått ufør. Jeg har virkelig prøvd å bli frisk, og komme meg ut i arbeidslivet eller i det minste gå på skole. Har jobbet hardt, men det er beintøft og går ikke mer. Føler bare jeg vil sikre meg at barna mine kommer godt ut av det økonomisk om noe skulle skje, for jeg var ikke forsikra. Anonymkode: eb313...c1a
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #2 Skrevet 16. november 2019 Definitivt. Anonymkode: 25755...4db
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #3 Skrevet 16. november 2019 Ja, selvfølgelig. Anonymkode: a04af...981
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #4 Skrevet 16. november 2019 Helt klart Tegn en uføreforsikring som kan overføres til voksenforsikring uten ny helseattest. Barn trenger egentlig ikke en uføreforsikring, men om de blir syke i barn eller tenår får de ingen forsikring som voksen, så det er greit å ha tegnet en før sykdom dukker opp Har en søster som ble syk i 17-18 års alderen, forsikringsselskapene ville derfor ikke forsikre henne når hun ble voksen. Hun ble ufør i 30-årene, uten å ha noen forsikring... Anonymkode: 35852...436
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #5 Skrevet 16. november 2019 Ja, absolutt Anonymkode: c55bc...d90
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #6 Skrevet 16. november 2019 Absolutt, men ville sjekket vilkårene nøye. Noen forsikringer kan man når barnet har blitt 26 år gjøre om til voksen ufør forsikring uten ny helsevurdering, det vil jo være viktig i ditt tilfelle. Det finnes også ulike vilkår som gjør at en sykdom dekkes av en forsikring, men ikke en annen. Hvor mye man får igjen enten som ufør med utbetaling over hele livet eller en engangsutbetaling ved sykdom er også avgjørende for hvilken forsikring du bør velge. https://www.norskfamilie.no/magasin/hvilken-barneforsikring-er-best/ https://www.dinside.no/okonomi/to-barneforsikringer-far-terningkast-6/70639400 Jeg vagt if topp barneforsikring for mitt barn, det er litt dyrere, men man får mer igjen hvis noe skulle skje, samt gode vilkår Anonymkode: 49c38...1e3
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #7 Skrevet 16. november 2019 Takk for svar. Denne sykdommen slo ut på meg etter fødsel, noe som i grunnen er typisk, men jeg skal virkelig undersøke dette... hi Anonymkode: eb313...c1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå