GĂ„ til innhold

Jobbdilemma🙁

Anbefalte innlegg

Skrevet

KjĂŠre orakel (DiB😆) - hjelp meg med fĂžlgende dilemma. Jeg jobber et sted med avdelinger i flere byer. Min sjef sitter i en annen enn meg selv og det gĂ„r uker mellom hver gang vi sees. I det daglige har vi en slags mellomleder som pĂ„ser at avd. fungerer som den skal men hn har ikke personalansvar. Saken er at jeg nĂ„ etter mange Ă„r har begynt Ă„ sĂžke andre jobber - samtidig som det fĂžrst nĂ„ har begynt Ă„ dukke opp muligheter for Ă„ avansere der jeg er. Jeg har vĂŠrt pĂ„ jobbintervjuer og det ser nĂ„ ut til at jeg kommer til Ă„ fĂ„ jobb - men jeg fĂ„r ikke bekreftelse fĂžr om et par, tre uker. Min sjef vet ingenting - jeg har ikke Ăžnsket Ă„ si noe for ikke Ă„ miste mulighetene for Ă„ avansere og i tillegg sĂ„ er det slik at hvis jeg ikke fĂ„r jobb nĂ„ sĂ„ blir det antagelig ikke noe nytt Ă„ sĂžke pĂ„ fĂžr til vĂ„ren. Det er kun tre stk pĂ„ jobb som vet at jeg sĂžker og en av de er mellomlederen som jeg «mĂ„tte» spĂžrre om Ă„ vĂŠre referanse da det ble etterspurt konkret nĂ„vĂŠrende leder. Straks skal jeg og disse to ha mĂžte for Ă„ drĂžfte mine muligheter og oppgaver videre - og jeg har nĂ„ et skikkelig dilemma og dĂ„rlig samvittighet overfor sjefen. Jeg er lojal og dette fĂžles ikke godt - nĂ„ vet jeg ikke hva jeg skal gjĂžre. Si det som det er eller ikke? Noen innspill der ute??Â đŸ™đŸ»

Anonymkode: 23948...432

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke si at du fÞler deg veldig klar for noen nye oppgaver og faktisk har begynt Ä se deg om etter noe nytt, men at du aller helst Þnsker deg noe nytt i det firmaet du jobber? 

Anonymkode: f881c...d6a

Skrevet

Dette er jo et helt supert forhandlingskort. La det komme tydelig fram at du har fÄtt nye tilbud, men at du ogsÄ gjerne fortsetter der du er hvis tilbudet matcher. 

Anonymkode: e52f7...626

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dette er jo et helt supert forhandlingskort. La det komme tydelig fram at du har fÄtt nye tilbud, men at du ogsÄ gjerne fortsetter der du er hvis tilbudet matcher. 

Anonymkode: e52f7...626

Jo - men jeg har pĂ„ en mĂ„te allerede da fĂ„tt vite at det blir nye muligheter for meg der jeg er. Av ulike grunner er jeg nok bestemt pĂ„ at jeg vil ut, samtidig som jeg er litt i tvil fordi det er mye som har vĂŠrt veldig bra (bl a usedvanlig godt arbeidsmiljĂž og grei sjef). Men hvis jeg ikke fĂ„r jobb nĂ„ sĂ„ kan det mange mĂ„neder fĂžr jeg fĂ„r en ny mulighet.. Vanskelig! FĂžler det blir ille hvis jeg nĂ„ ikke sier noe, for sĂ„ Ă„ komme en uke senere og fortelle at jeg har fĂ„tt jobb🙁

Men takk for svar!

hi

Anonymkode: 23948...432

Skrevet

SĂ„ vĂŠr ĂŠrlig da. Vil du ut kan du jo gi noen andre muligheten til Ă„ avansere fremfor deg.

Tenker du at om denne nye jobben faller igjennom skal du avansere der du er, for sÄ Ä sÞke deg videre? Det virker veldig egoistisk og illojalt.

Anonymkode: d3f42...5b3

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...