Anonym bruker Skrevet 15. november 2019 #1 Skrevet 15. november 2019 Er det noen flere som for noen dager siden fikk brev om for mye utbetaling ufør, og idag fikk brev om å se bort fra dette? Anonymkode: e99b2...27f
Anonym bruker Skrevet 15. november 2019 #2 Skrevet 15. november 2019 Nei, men jeg hadde fått brev om at de har utbetalt for mye i barnetillegg. Så stemmer nok det. Anonymkode: ef418...3c7
Anonym bruker Skrevet 15. november 2019 #3 Skrevet 15. november 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, men jeg hadde fått brev om at de har utbetalt for mye i barnetillegg. Så stemmer nok det. Anonymkode: ef418...3c7 Det var det jeg også fikk. Men jeg idag fikk jeg nytt, om at dette er feil og at jeg vil få et nytt brev. 🤷🏻♀️ Anonymkode: e99b2...27f
Anonym bruker Skrevet 15. november 2019 #4 Skrevet 15. november 2019 Fikk brev om for mye utbetalt barnetillegg. Fikk i fjor også for 2016. 😡 Anonymkode: bdc47...9e8
Anonym bruker Skrevet 15. november 2019 #5 Skrevet 15. november 2019 Det hadde jo vært deilig, men jeg har bare fått et brev med for mye utbetalt barnetillegg. Helt utrolig egentlig, mannen har samme lønn som alltid så skjønner ikke at de kan regne så feil. Anonymkode: 4b5a7...731
Anonym bruker Skrevet 15. november 2019 #6 Skrevet 15. november 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det hadde jo vært deilig, men jeg har bare fått et brev med for mye utbetalt barnetillegg. Helt utrolig egentlig, mannen har samme lønn som alltid så skjønner ikke at de kan regne så feil. Anonymkode: 4b5a7...731 De fleste øker jo i lønn hvert/annet hvert år? Anonymkode: 91ff0...cce
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #7 Skrevet 16. november 2019 Jeg har fått innvilget uføretrygd fra 1.12.19. Jeg regner med at de da beregner alle utbetalingene riktig? Siden jeg ikke har hatt det før. Håper det er greit at jeg spør. Anonymkode: 1b8b9...7fa
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #8 Skrevet 16. november 2019 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har fått innvilget uføretrygd fra 1.12.19. Jeg regner med at de da beregner alle utbetalingene riktig? Siden jeg ikke har hatt det før. Håper det er greit at jeg spør. Anonymkode: 1b8b9...7fa Beretningen av uføretrygden blir riktig, det er barnetilleget som kan være problematisk. For det er behovsprøvd og husholdningenes totale inntekt er grunnlaget, så det beregnes etter hva forventet inntekt er. Om det da blir litt andre tall når de sjekker med skatteetaten (ser på skattemeldingen) blir beregningen feil. Anonymkode: 4b5a7...731
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #9 Skrevet 16. november 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Beretningen av uføretrygden blir riktig, det er barnetilleget som kan være problematisk. For det er behovsprøvd og husholdningenes totale inntekt er grunnlaget, så det beregnes etter hva forventet inntekt er. Om det da blir litt andre tall når de sjekker med skatteetaten (ser på skattemeldingen) blir beregningen feil. Anonymkode: 4b5a7...731 Åja, forstår. Bør kanskje sette av endel hver måned til ev. tilbakebetaling da? Hmm.. må se gjennom det der. De oppga min manns lønn og min inntekt som grunnlag, de vet jo hva min inntekt er men mannen min sin må jeg sjekke opp. Oppgir de det brutto da? Anonymkode: 1b8b9...7fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå