Gå til innhold

For mye utbetalt, Nav?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen flere som for noen dager siden fikk brev om for mye utbetaling ufør,  og idag fikk brev om å se bort fra dette?

Anonymkode: e99b2...27f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men jeg hadde fått brev om at de har utbetalt for mye i barnetillegg. Så stemmer nok det. 

Anonymkode: ef418...3c7

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men jeg hadde fått brev om at de har utbetalt for mye i barnetillegg. Så stemmer nok det. 

Anonymkode: ef418...3c7

Det var det jeg også fikk. Men jeg idag fikk jeg nytt, om at dette er feil og at jeg vil få et nytt brev. 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: e99b2...27f

Skrevet

Fikk brev om for mye utbetalt barnetillegg. Fikk i fjor også for 2016. 😡

Anonymkode: bdc47...9e8

Skrevet

Det hadde jo vært deilig, men jeg har bare fått et brev med for mye utbetalt barnetillegg. 

Helt utrolig egentlig, mannen har samme lønn som alltid så skjønner ikke at de kan regne så feil. 

Anonymkode: 4b5a7...731

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde jo vært deilig, men jeg har bare fått et brev med for mye utbetalt barnetillegg. 

Helt utrolig egentlig, mannen har samme lønn som alltid så skjønner ikke at de kan regne så feil. 

Anonymkode: 4b5a7...731

De fleste øker jo i lønn hvert/annet hvert år? 

Anonymkode: 91ff0...cce

Skrevet

Jeg har fått innvilget uføretrygd fra 1.12.19. 

Jeg regner med at de da beregner alle utbetalingene riktig? Siden jeg ikke har hatt det før.

Håper det er greit at jeg spør.

Anonymkode: 1b8b9...7fa

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har fått innvilget uføretrygd fra 1.12.19. 

Jeg regner med at de da beregner alle utbetalingene riktig? Siden jeg ikke har hatt det før.

Håper det er greit at jeg spør.

Anonymkode: 1b8b9...7fa

Beretningen av uføretrygden blir riktig, det er barnetilleget som kan være problematisk. 

For det er behovsprøvd og husholdningenes totale inntekt er grunnlaget, så det beregnes etter hva forventet inntekt er. Om det da blir litt andre tall når de sjekker med skatteetaten (ser på skattemeldingen) blir beregningen feil. 

Anonymkode: 4b5a7...731

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Beretningen av uføretrygden blir riktig, det er barnetilleget som kan være problematisk. 

For det er behovsprøvd og husholdningenes totale inntekt er grunnlaget, så det beregnes etter hva forventet inntekt er. Om det da blir litt andre tall når de sjekker med skatteetaten (ser på skattemeldingen) blir beregningen feil. 

Anonymkode: 4b5a7...731

Åja, forstår. Bør kanskje sette av endel hver måned til ev. tilbakebetaling da? Hmm.. må se gjennom det der. De oppga min manns lønn og min inntekt som grunnlag, de vet jo hva min inntekt er men mannen min sin må jeg sjekke opp.

Oppgir de det brutto da?

Anonymkode: 1b8b9...7fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...