Gå til innhold

Kjøper dere gave for samme sum til ungene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt for 1400 kr til 14 åringen, 600 kr til 12 åringen og for 800 kr til 7 åringen.. Jeg skal kjøpe mer til de 2 minste men tror ikke at det blir lik som som eldste..Hva gjør dere?

Anonymkode: 078ac...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke viktig, hverken for oss eller ungene. At det er gaver som treffer er viktig. Vi er ikke en familie som sjekker prislapper på det vi får.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke viktig. Ungene er opptatt av å glede seg over hva de får, ikke av hvor mye det koster.

Anonymkode: 1f55c...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis. Det kan være noen ganger hvor den ene ønsker seg eller trenger noe dyrere enn den andre. Neste gang kan det være motsatt. Alt trenger ikke være helt likt bestandig. Vi har ganske stor aldersforskjell mellom barna, så ønskene er så forskjellige og evt prisforskjell legges ikke merke til.

Anonymkode: 2319d...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan avvike med flere tusen. Noen gsnger trenger de dyre ting, andre ganger billige, men over tid går det ca opp i opp.

Anonymkode: 331c7...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, absolutt ikke viktig. Kjøper noe de trenger eller ønsker seg. Gjerne brukt. Forrige jul fant jeg en kjempefin gave som eldste ønsket seg, til den nette sum av 150 kr. Mine barn betyr det ikke om pris.. 

Anonymkode: 8de9e...4d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, overhodet ikke.

Kan være flere 1000 i forskjell. 

I år får 14 åringen til 2500,- Noe hun må ha og ønsker seg, mens 17 åringen får noe til under/rundt 1000,-

1 åringen får ingenting fordi han ikke trenger noe, eller kanskje det er noe vi kommer på at han trenger nærmere jul.

Ønsker gjerne fra familie også det de trenger, og har enkelte år når de har vært små kjøpt etter jul det de trenger men ikke fikk i julegave.

Anonymkode: 48890...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lenge de er små, og aldersforskjellen er stor. Men når de begge blir tenåringer, blir det nok likere/jevnere. Da vil de lett forstå hvis det er stort avvik. Det trenger ikke være på krona likt, men ville ikke kjøpt gave for 2 000 kr til 16-åringen og 300 kr til 12-åringen, f.eks.

Anonymkode: 7f3c2...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke prisfiksert. Kjøper også på salg om jeg finner noe brukbart. Men barnas gaver skal føles på nivå med hverandre. Jeg gir ikke den ene en Donald pocket og den andre nye ski og skisko. 

Anonymkode: a1f7e...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. 

Barna vet at sånt jevner seg ut på sikt, de trenger og ønsker seg ikke det samme samtidig. 

 

Anonymkode: 39648...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er litt forskjeller her

13 åringen : 1600

10 åringen : 1500

6 åringen 1000

2 åring : 299

baby 3mnd på julaften : får en leke til 60kr

tviler på de 2 yngste er så veldig intressert uansett, og dessuten får de mye av familien også, de 3 største får 4 pakker hver, så tror ikke de legger så mye merke til hva brødrene og søsteren får

Anonymkode: 4e471...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei!  Det er jo absolutt ikke sant at jo dyrere gave, jo mer populær er den.

Favorittgaven til 4-åringen i fjor var en snøskuffe i barnestørrelse. 

I år får største aquaplay. Minste får en figur som hører til aquaplay.  De kommer til å elske gavene begge to

Anonymkode: 41008...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn cirka likt, ja. 

Jeg husker at jeg la merke til forskjellene i pris når jeg fikk en bok, og broren min fikk dyre ski.....

Anonymkode: 18c12...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. 

11 åringen har fått ødelagt tlf sin i høst, så han får ny iPhone. Ikke de nyeste, men prisen blir vel 5-6000 kr uansett når man tar med ett solid deksel.

4 åringen får litt forskjellig som hun ønsker seg kjempe mye. Utkledningstøy, en spesiell bamse osv. Hennes have havner på ca 1500 totalt. 

Kunne ikke drømt om å lesse på med diverse bare for at hun også skal få gave til 6000 kr... begge får noe de blir veldig glad for.

Anonymkode: 33257...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sånn cirka likt, ja. 

Jeg husker at jeg la merke til forskjellene i pris når jeg fikk en bok, og broren min fikk dyre ski.....

Anonymkode: 18c12...977

Man må jo snakke med ungene om det. Selvfølgelig legger også 10-åringen her merke til at hun får noe på sin ønskeliste som koster 500 kr mens broren på 15 år får ny mobil. 

Men når begge vet at hun vil få mobil når hun trenger det og broren kanskje får en billigere gave det året så er det helt greit. 

Så lenge begge vet at det jevner seg ut på sikt, og alle får ski, sykkel, mobil eller hva det måtte være når de trenger det er det ikke noe problem. 

Anonymkode: 39648...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...