Anonym bruker Skrevet 15. november 2019 #1 Skrevet 15. november 2019 Jeg har en datter i 9.klasse. de har etter min mening ekstremt mye prøver og fremføringer. Er det vanlig? Det er jo nesten ikke tid til annet enn å skulle bli vurdert. Bare den uken som kommer er det satt opp 4 fremføringer og 3 prøver. I tillegg har de en større oppgave som må leveres før skolestsrt mandag. De har ikke veldig mye lekser utenom dette denne uka, men jeg synes det blir mye. Datteren vår får gode karakterer, men hun bruker veldig mye tid på skolearbeid hjemme. Skal det være slik? Anonymkode: 1b14b...20e
Anonym bruker Skrevet 15. november 2019 #2 Skrevet 15. november 2019 Min erfaring er at det avhenger av lærerne. Eldstemann har generelt hatt lite lekser og krav både på barne og ungdomsskolen. Hun som går i 5. klasse har siden de fikk ny lærer enorme mengder lekser, mye mer enn eldstemann som nå går på videregående. Synes ikke dette er greit og har i dag sendt mail til lærer. Min datter som er faglig sterk elsket skolen. Nå hater hun skolen. Tenker med skrekk og gru på hvordan de som ikke er like faglig sterk som henne har det. Anonymkode: ba62e...412
Anonym bruker Skrevet 15. november 2019 #3 Skrevet 15. november 2019 Vi har en i 3. klasse som også har masse lekser. De skal f.eks lese 3-4 sider tre ganger, gjøre mattelekse, skrivelekse + engelsk hver dag. Hun som før elsket å lære, er i ferd med å hate det. Skal snakke med lærerne hennes på foreldremøte neste uke. Anonymkode: a7586...855
Anonym bruker Skrevet 15. november 2019 #4 Skrevet 15. november 2019 Nei, det er ikke normalt. Jeg jobber i VGS og vi har som mål å ha maks tre vurderinger i uken, helst bare en eller to. For å regulere dette har vi prøveplan som alle faglærere har tilgang til og hvor alle må legge inn sine vurderinger. Er det "fullt" en uke, må vi vente, selv om vi da må begynne på nytt tema i mellom. Elevene, og foreldre, har også prøveplanen tilgjengelig. Jeg ville tatt det opp med skolen til din datter, slik skal de ikke holde på. Anonymkode: 58882...c15
Anonym bruker Skrevet 15. november 2019 #5 Skrevet 15. november 2019 Heldig? Nei. Farlig? Nei. Ikke legg opp til at alt ubehagelig er et stort problem, Norge trenger ikke flere persilleblad som må ha psykiater før de er tretten. Anonymkode: 399f5...f72
Mamma_til_2 Skrevet 15. november 2019 #6 Skrevet 15. november 2019 Ja noen ganger er det mye her på elste og hun er bare i 7.kl i går var hun så sliten at hun begynte og gråte over en filleting under leksene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå