Gå til innhold

Erfaring genital herpes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har etter en periode med kraftig stress fått mitt første utbrudd av genital herpes. I perioder har det vært omtrent invalidiserende, og jeg har måttet bruke opptil 5 plaster samtidig for å klare å gå, veldig smertefullt.

Jeg har nå hatt utbrudd i snart to mnd, og er på min andre kur med Valtrex 500.

Hvor lenge varte deres første utbrudd? Vil dette noen ende ta???

Anonymkode: 02185...19f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oioi du er virkelig hardt rammet. Det vanlige er å ha utbrudd en uke eller to. Jeg får alltid kun 1 blemme og den sprekker etter en dag eller to og blir vond noen dager før den gradvis forsvinner. Det første året hadde jeg 4 utbrudd, i år har jeg hatt to. Siste er i juni så går liksom og venter nå. Håper det blir sjeldnere og sjeldnere. 

Har jo ikke særlig råd å gi deg for du bruker jo allerede valtrex. Du smører kanskje også med zovirax? Man kan også smøre med sinksalve. Når det har vært ekstra ille har jeg også vasket meg med medisinsk grønnsåpe fra apotek.

En helvetes sykdom, så masse god bedring. 

Anonymkode: e323f...3c8

Skrevet

Mitt første utbrudd varte fire-fem dager og var det desidert verste utbruddet jeg har hatt. Vanskelig å gå fordi sårene sprakk opp hele tiden. Men brukte ikke plaster, da.

Så gikk det 11 år uten utbrudd. Trodde jeg var en av dem som slapp unna med ett utbrudd, men dessverre ikke.

Nå får jeg utbrudd ved stress, men det er maks et par ganger i året, og nå er det bare ubehag, ikke væskende sår.

Jeg har type I, da, tror type II er verre.

Du har min fulle medfølelse!!

Anonymkode: 19c0c...292

Skrevet

Fikk mitt første utbrudd høsten 2017. Varte i 3 uker cirka. De første dagene før utbruddet var jeg kjempe syk. Aldri følt meg så elendig før og trodde noe var alvorlig galt. Så fikk jeg en stor blemme som klødde masse og som jeg trodde var en betent hårsekk. Jeg valgte å klemme på den og da fikk jeg et helvetes sår. Var utrolig smertefullt å gå med truse for såret sprakk opp hele tiden og jeg begynte å fossblø hver gang.

Har hatt hyppig utbrudd siden første utbruddet i 2017, så endret jeg kostholdet og begynte å få sjeldnere utbrudd. Får som regel små sår ved mye stress og under menstruasjon. 

Anonymkode: 94242...8bc

Skrevet

Jeg får utbrudd ved hver menstruasjon og bare jeg stresser litt... ble innlagt første gangen, klarte ikke gå på do. 

Jeg bruker aceliclovir/ zovirax tabletter. Forebyggende. Med en gang jeg merker det. Gyn ba meg ta den du bruker istedenfor, men dem funket ikke i det hele tatt på meg. 

Du kan bruke xylocain salve fra apoteket til å smøre på. Hjelper og bedøver. 

Anonymkode: 46bcf...682

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...