Gå til innhold

Når er det greit å komme hjem fra julebord?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Så bra for mannen din, han har sikkert hatt det trivelig! 
Flaut? Ærlig talt.

Du skulke ta ungene, han hadde fri. Ikkeno problem.

Hadde skjønt det hvis han hadde kommet krypende på alle fire med dressjakka på vranga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde jeg og tenkt å svare. Men man kommer ikke hjem når resten av familien er på vei ut neste morgen når man har familie. Det kan ungkarer gjøre. 
To timer etter julebordet er ferdig holder. 

Anonymkode: 8877e...3b6

Nei, det gjør man ikke, det er jeg enig i... De julebordene jeg vet om er jo ikke ferdig kl 06. De er ferdig kl 01-02.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du fått utrolig mange teite kommentarer her. Har lagt merke til at i disse trådene på dette forumet så har den første kommentaren veldig mye å si for resten av kommentarene. Strømmen «følger» det positive eller det negative, som i ditt tilfelle her.

Kan vedde på at de aller fleste som har svart at du overreagerer og at de ikke ville brydd seg, lyver. 

Men de hadde altså julebord på en hverdag midt i uka? Var det en kveld etter jobb, en reise eller en hel dag? 

Jeg forstår deg veldig godt og ville selv reagert på det. Han vet at det var galt, og nå prøver han å gjøre deg til «syndebukken». Om han ikke vil på julebord til neste år så er det han sitt problem, og tro meg, når det nærmer seg så drar han. 

Nå kommer det litt an på hva slags julebord de har hatt, men man kommer fader ikke hjem så lenge etter sjenkebevillingen og utestedene har stengt. Spesielt ikke han som har små barn! Altså, så mye interessant er det ikke å snakke med kolleger om, at du blir til morgenkvisten. Det er bare tøv! 

Anonymkode: 5a78f...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2019 den 8.21, Anonym bruker skrev:

Bryr du deg om hva andre tenker ? Flaut at noen ser mannen din i dress på morgenen ? Er du ikke voksen? Ikke bry deg om naboen. 

Jeg hadde smilt og tenkt at det er moro. Kjipt at du skal ødelegge det. 

Anonymkode: ad1f4...7cb

Ja, synes jeg ser det. At du smiler og synes det er moro når mannen kommer hjem kl 07:15 slik at barn og naboer ser det. Kjempe moro. Og du er voksen å har barn? I virkeligheten ville du gitt ham en albu i øyet, mens her så er det så greit og gøy? 

På 15.11.2019 den 9.23, Anonym bruker skrev:

Det spørs jo helt hvordan formen var?

Var han fortsatt synlig beruset syns jeg han burde holdt seg unna til barna var ute av huset om han ikke klarte å komme seg hjem før de våknet. 

Men var formen fin og det bare er at tydligvis kom rett fra fest hadde jeg ikke brydd meg. Hva naboene tenker er min siste bekymring. 

Anonymkode: 3d597...461

Du tenker altså at en person som har drukket hele kvelden og natten slik at han ikke kommer seg hjem før kl 07:15 er fin i formen og ikke synlig beruset? Hvordan hadde du sett ut om du hadde vært ute på «livet» en hel kveld og natt?

Anonymkode: 5a78f...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå har du fått utrolig mange teite kommentarer her. Har lagt merke til at i disse trådene på dette forumet så har den første kommentaren veldig mye å si for resten av kommentarene. Strømmen «følger» det positive eller det negative, som i ditt tilfelle her.

Kan vedde på at de aller fleste som har svart at du overreagerer og at de ikke ville brydd seg, lyver. 

Men de hadde altså julebord på en hverdag midt i uka? Var det en kveld etter jobb, en reise eller en hel dag? 

Jeg forstår deg veldig godt og ville selv reagert på det. Han vet at det var galt, og nå prøver han å gjøre deg til «syndebukken». Om han ikke vil på julebord til neste år så er det han sitt problem, og tro meg, når det nærmer seg så drar han. 

Nå kommer det litt an på hva slags julebord de har hatt, men man kommer fader ikke hjem så lenge etter sjenkebevillingen og utestedene har stengt. Spesielt ikke han som har små barn! Altså, så mye interessant er det ikke å snakke med kolleger om, at du blir til morgenkvisten. Det er bare tøv! 

Anonymkode: 5a78f...245

Har lagt merke til det samme. Den første kommentaren er "smittsom". 

Tror IKKE noe på at de fleste her hadde syntes det var greit at mannen kom hjem fra julebord utpå morgenkvisten - spesielt ikke på en hverdag hvor man er på vei til skole med barna!

Anonymkode: 15900...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke likt at han kom ravende etter at barna hadde stått opp (det kunne aldri falt han inn heller), men ellers styrer han seg selv, voksne mannen skal da ikke ha innetid?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer litt på hvilke fester dere har vært på som synes at kolleger/venner ikke er såå interessante å snakke med at man må dra hjem med en gang julebordet er over. Noen få ganger har jeg kommet hjem med første buss om morgenen i 07-08-tiden. Da har jeg vært på en kjempekjekk fest der vi har danset og pratet hele natten og hatt det kjempekjekt. Jeg drikker sjelden mye og nesten aldri etter midnatt så på fester som varer så lenge er jeg helt edru når jeg kommer hjem. I tillegg er det mye billigere med vanlig rutebuss (jeg har månedskort så jeg betaler da ingenting ekstra) enn taxi alene på natten. 

Når er det er avtalt at jeg tar barna og han er på fest, kan han komme hjem når han vil. Vil helst vite det på forhånd (eller med en melding om ting endrer seg) slik at jeg vet sånn ca når han kommer ellers blir jeg litt lyttende etter døren selv om jeg sover. Det å komme full hjem slik at barna ser det hadde ikke vært greit, men å komme hjem på morgenen i grei form når han ikke har noen forpliktelser seg jeg ikke problemet med (spesielt ikke om det ikke skjer ofte). 

Anonymkode: 1f354...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, synes jeg ser det. At du smiler og synes det er moro når mannen kommer hjem kl 07:15 slik at barn og naboer ser det. Kjempe moro. Og du er voksen å har barn? I virkeligheten ville du gitt ham en albu i øyet, mens her så er det så greit og gøy? 

Du tenker altså at en person som har drukket hele kvelden og natten slik at han ikke kommer seg hjem før kl 07:15 er fin i formen og ikke synlig beruset? Hvordan hadde du sett ut om du hadde vært ute på «livet» en hel kveld og natt?

Anonymkode: 5a78f...245

Hvordan vet du at han har drukket hele natta? Selv om du gjør det, så trenger ikke det stemme for alle😉

Anonymkode: c323e...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...