Gå til innhold

Søsteren min slapp babyen sin i sofaen

Anbefalte innlegg

Skrevet

I all utslitthet etter 5 måneder med urolig og skrikete baby. Null søvn. Hva skal jeg gjøre?? 

Anonymkode: 8b1a6...bd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I all utslitthet etter 5 måneder med urolig og skrikete baby. Null søvn. Hva skal jeg gjøre?? 

Skjønner ikke helt scenariet

Anonymkode: ed3e6...133

Skrevet

Har hun etterlatt barnet hos deg og gått? Eller snakker vi mishandling?

Anonymkode: ed6bc...ac1

Skrevet

Hun slapp barnet, kanskje fra en høyde på 10cm fra sittende stilling i sofaen, ned i sofaputen. 

Grunnen var at hun er utslitt etter mange måneder alene med baby, der kolikk og andre ting gjør at hun fikk en glipp. 

Burde jeg melde til bv? 

Skrevet

Du bør passe barnet og la henne få sove - i morgen bør hun snakke med helsesøster eller lege.Hun trenger avlastning. 

Skrevet

Da bør du hjelpe henne før det går for langt. Med så lite søvn og skrikete baby over lang tid vil gjøre en psykisk syk. 
Du bør avlaste henne slik at hun får tatt igjen mangel på søvn. Søvn er utrolig viktig. 

Det er litt unødvendig å kontakte BV med en gang, hjelp heller henne først nå så ser du hvordan det går. 

Anonymkode: 51208...da1

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg klarer å se henne uten å tenke på handlingen... Det er jo vold...☹️

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun slapp barnet, kanskje fra en høyde på 10cm fra sittende stilling i sofaen, ned i sofaputen. 

Grunnen var at hun er utslitt etter mange måneder alene med baby, der kolikk og andre ting gjør at hun fikk en glipp. 

Burde jeg melde til bv? 

Seriøst ? Din egen søster? Uten at hun har gjort noe galt. Hvem er du ??

Anonymkode: 8dd13...1ae

Skrevet

10 cm vold??? Har du slått deg???? I tillegg var dette en 5 måneder gammel baby og ikke en helt nyfødt som har svak nakke. Seriøst hjelp henne da i stedet for å tenke på melde henne. Hva salgs person er du egentlig?  I hvert fall ikke en som selv har opplevd å ha kolikk baby i 5! Måneder.

Anonymkode: 24820...43f

Skrevet (endret)

Du må heller hjelpe henne. Ærlig talt, det er søsteren din. Du kan ikke mene seriøst at du skal melde henne til barnevernet for den glippen?

Endret av Hengebukksvinet
Skrevet

Hjelp henne. 

er hun fysisk med baby fler ganger sier du fra at det ikke er OK. Hvis hun syns det kan du si hun bør få veiledning av barnevernet. Så kontakter du bv. 

Anonymkode: e688f...699

Skrevet

10 cm ned i en sofapute er ikke vold. Det kunne vært et uhell, og fikk ingen konsekvenser. Men hvis det ble gjort "med vilje", så må du jo hjelpe søsteren din! Gi henne avlastning, og hjelp henne med å søke hjelp. Er hun alenemor?

Anonymkode: 9e2d6...7f4

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke om jeg klarer å se henne uten å tenke på handlingen... Det er jo vold...☹️

Veldig dårlig ting å trolle om!

Og er du mot formodning ikke troll - hvorfor i all verden har du ikke hjulpet henne mer i denne tiden? Eller hjulpet henne slik at hun kan få mer avlastning av andre? Hvor god søster er egentlig du?

Anonymkode: 05920...9ae

Skrevet

Trolleri, trollera... 

Skrevet

Troller ikke. Hvor langt går det før det går under vold, da? 

Hjelper henne nå, men tenker på babyen...

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Troller ikke. Hvor langt går det før det går under vold, da? 

Hjelper henne nå, men tenker på babyen...

Hvis du virkelig tenker på babyen, så er babyens beste at mor får hjelp og avlastning.

Anonymkode: 9e2d6...7f4

Skrevet

Hjelp henne! Når jeg hadde en baby på 4 mnd hadde jeg lyst å kaste henne ut av vinduet! Kolikk, vugget og gikk over gulvet timevis hver dag. Hele kveldene. Var helt utslitt! Sa til og med til helsesøster hvilke tanker jeg hadde. Hadde selvfølgelig aldri gjort det, men så på randen av desperasjon blir man. Helsesøster forsto meg, sa jeg måtte be om avlastning. Glad jeg gjorde det.

Anonymkode: d8db3...ad8

Skrevet

Hvor stor høyde falt du fra da?

Man skal ikke ta lett på vold, men dette høres da ut som et begrenset utbrudd i fortvilelsen. 

Hjelp henne, både øyeblikkelig med å passe baby og på sikt med å få hjelp og støtte. 

Anonymkode: 305f3...0ad

Skrevet

Stakkars søsteren din ❤ 

Baby ble utsatt for noe som under lek hadde vært kjempe gøy! 

En 5 mnd gammel baby er mye mer robust enn ett spebarn, og 10 cm er lavere enn lengden på telefonen din. Sofaputa er tykkere!!! 

Her er søsteren din på randen av personlig krise, hun er på bunnen av stupet, hun er i sitt verste mareritt. Å du snakker om å melde til bv i FØRSTE OMGANG! 

DU BURDE SKAMME DEG!

Anonymkode: 6b179...431

Skrevet

Hvis babyen var mindre og høyden var høyere, hva da? Når ville det vekkes bekymring hos dere? 

Skrevet

Hvorfor er du ute etter «å ta» søsteren din? Hvorfor vil du ødelegge for henne fremfor å hjelpe? Hvorfor er du så lysten på å kontakte barnevernet?

Skrevet

Jeg lurer på når det går over til bekymring. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Tenker du selv at dette er en barnevernssak?

Anonymkode: 95fd4...d1f

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Antar at du ikke har barn selv? For en mor hadde aldri kommet med disse latterlige utsagnene. 

Skrevet

10 cm, for en 5 mnd gammel unge? Det er da ikke vold....

Mine barn kunne sitte selv når de var 5 mnd, de rullet frem og tilbake, ålet seg fremover og var ganske mobile egentlig. Å bli sluppet 10cm over sofaen kategoriseres da slett ikke som voldt.

Hadde hun ristet ungen eller sluppen den i gulvet skulle jeg vært enig, men ikke 10 cm og ned i sofaen.

Anonymkode: 30ad6...8ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...