Gå til innhold

Hva er normal lønn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Renholder og barnehageassistent er ikke typiske kvinneyrker, det er typiske yrker for ufaglærte. 
Lærer, barnehagelærere, sykepleier, sosionom mm er typiske kvinneyrker, og de ligger rundt gjennomsnittslønn i Norge. 

Anonymkode: a4718...9c6

Jeg tjener ca 425 000 i året, barne og ungdomsarbeider. 10 års ansinitet. Ikke veldig godt betalt mao.

Anonymkode: 00731...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er sikker på at det var 18.000 i måneden? Mange steder har de lønnsutbetaling 2 ganger pr.mnd. Hvis hun bare sa at hun hadde 18.000 utbetalt kan det bety 36.000 pr mnd. Da er det bra!

Ellers er det viktigste at hun er fornøyd. Jeg kjenner en mann som har ca 21.000 utbetalt pr mnd. Det høres jo ikke så mye ut, men tatt i betraktning at han da har gratis hus, strøm, offentlige avgifter, nett ol er det faktisk ganske bra.

Anonymkode: 02e47...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan er det mulig? Jeg har 34 000 utbetalt og tjener 630 000

Anonymkode: 04299...343

Hun må ha veldig lav skatt. Jeg tjener omtrent som deg, 640 000 kr i året, har omtrent 35 000 kr utbetalt hver måned. At en som tjener nesten  100 000 kr mindre i året har nesten samme utbetaling kan jo kun forklares med store skattefradrag. 

Anonymkode: 0a2e5...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gjennomsnittslønna i Norge 2019 er 550.000 NOK brutto. 

Anonymkode: bd4c0...3cc

Dette er det eneste riktige svaret på spørsmålet. 

Dersom du ønsker å fordele det på alder, utdannelse, offentlig/privat, sektor, så får du mer detaljerte svar, men det etterlyser du ikke. 

Anonymkode: dc38e...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han tjener 730 000 og har utbetalt 40 000. Mulig fradragene går på han? Vi ha 3 mill i lån,

Anonymkode: 04299...343

Ja, de går på en av dere, høres ut som han. Dette kan fordeles.

Anonymkode: 3010c...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

19 000 utbetalt. Jobber i butikk. Trives godt og vil egentlig gjerne fortsette med det, men det har jeg ikke råd til. Studerer på siden så jeg kan få bedre jobb etterhvert, men synes det er veldig synd å ikke kunne leve av butikkarbeid.

Anonymkode: 8d0ce...a48

Husk at nå kan man handle svært billig i nettbutikker med kort levering. De trenger ikke betale for leie av butikklokale (bare lager) eller så mange ansatte. For at en butikkansatt skal kunne tjene noe særlig penger må varene koste mye mer enn på nett, men da vil jo folk bare handle på nett...

Anonymkode: eb03d...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...