Gå til innhold

Hva er ditt beste juleminne som barn og voksen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Som barn var det VELDIG mange,men husker ekstra godt engang når flere i familien var samlet det var utrolig koselig og skjedde bare en gang, jeg var 7-8 år, er stor familie så skjønner det ikke skjedde hvert år

voksen : egentlig alle julene med barnet som ble født 2013, er noe mer magisk når du har barn selv, Glade og spente barn og gleder seg til julnissen kommer og mat :)

hva med dere?

Anonymkode: 44767...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som barn: alle egentlig.

Som voksen: den ene jula hvor brødrene mine og jeg feiret alene. Vi er ekstremt nære, alle tre og det var en fantastisk jul. 3 ulike retter til middag (pinnekjøtt, andebryst og reinkoteletter), brettspill, litt alkohol og mye moro. 

Anonymkode: 2f24e...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonym bruker said:

Husker best det året vi laget snølykter på verandaen som vi tente klokken 17.00

Anonymkode: 0c102...961

Det hørtes veldig kos ut :)

Anonymkode: 44767...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonym bruker said:

Som barn: alle egentlig.

Som voksen: den ene jula hvor brødrene mine og jeg feiret alene. Vi er ekstremt nære, alle tre og det var en fantastisk jul. 3 ulike retter til middag (pinnekjøtt, andebryst og reinkoteletter), brettspill, litt alkohol og mye moro. 

Anonymkode: 2f24e...6a3

så Koslig da :)

Anonymkode: 44767...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som barn husker jeg den gangen jeg fikk kamera til jul, jeg ble så glad at jeg gråt, hadde aldri ventet en så dyr gave. Vi var en familie med lite penger, så det var slett ikke alltid vi fikk store og flotte gaver, husker godt de gangene vi fikk det. 

Ellers husker jeg julestrømpen, det var en av pappas oppgaver å fikse den. Det var ikke så mye han fikset hjemme til jul, men han fikset strømpen. Han var ute og handlet på lille julaften, også satt han oppe til vi hadde sovnet før han hang den på dørhåndtaket vårt. Da vi var helt små trodde vi vel den kom fra nissen, men vi skjønte etterhvert at den var fra pappa, og han slo alltid på stortromma med akkurat denne, tegneserier, masse snop, mandariner osv.

Som voksen er det advent som er koselig synes jeg, mye kos med ungene i adventstiden.

Anonymkode: 2cd3b...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra barndommen husker jeg spenningen hver jul. Kom nissen? Hva var inni pakkene? Jeg kunne nesten ikke vente til de voksne var ferdig med kaffe og kaker. 😅😅

I voksen alder er det hele stemningen fra siste gave er pakket inn, når treet er pyntet og når nissen lurer seg inn mens de små sover, det å se når de finner frem mat og drikke til nissen, setter det foran peisen, spenningen når de våkner om morgenen. Da er kruset tomt og det ligger kun noen smuler på fatet. 

Anonymkode: 56076...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste jula som barn, var da jeg og min mye eldre søster gikk rundt i Oslo halve dagen. Vi bare skravlet, koste oss, kjøpte pølser, boller, julegodt og brus. 

Og beste som voksen var nok jula da minste var 1 år, da feiret vi med min søster med hennes familie, og det var siste julen jeg og min ex mann var sammen. Og veldig gøy å feire med våre 2 barn, og en liten 1 åring, hvor alt med jula var nytt og spennende. 

Anonymkode: 4d21a...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mange gode minner som barn. Elsket å besøke oldemor og bestemor på julaften, men sjeldent vi gjorde det. 

Som voksen koser jeg meg med barna hver jul, men jeg husker med glede spesielt godt den jula da eldste var 3 år og avslørte at bestefar var nissen som kom på døra. Alle holdt på å le seg i hjel fordi ungen var så morsom :)

Anonymkode: f5c6e...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

masse koselige minner ❤️ Hyggelig tråd dette. synes det har vert så masse neagtivethet om jula nå, så tenkte og ha en postiv en

Anonymkode: 44767...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange koselige minner om julen. Vi er ikke fra Norge og har ikke annen familie enn oss 4 da vi vokste opp. Elsket det fordet, red alltid ut en tur på julepyntede hester på morgenen med de andre hestepasserne. Så dro jeg hjem dusjet og så på TV og juletegnefilmene. Koste oss med samme middag vert år og samme kakene. Pyntet også treet den 24. Masse koselige rolige ustressede minner. 

Det beste minnet jeg har som mamma var når gutten min var tre år vi gikk ut på gaten for å gå «tur» med hunden ( mens de andre pakket ut gavene fra nissen under treet) i det vi runder hjørnet ser vi en mann kledd ut som nissen. Sønnen min har siden vert hellig overbevist om at nissen finnes selv om han snart er ti år. Den magien glemmer jeg aldri.

Anonymkode: 3fb4d...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som barn er de beste minnene når jeg ble med min far på jobb hver julaften. Opp lenge før solen sto opp, tok med meg julestrømpa og åpnet den mens de hadde morgenmøte. Hva vi gjorde husker jeg lite av, men det var vel å måke, strø og rydde byen til julaften om ikke noe akutt måtte ordnes tenker jeg. Husker pappa kjørte i grøfta med brøytebil engang, husker ikke mer enn det og masse latter så det kan ikke ha vært veldig alvorlig. 

Som tennåring er de beste juleminnene når jeg og en annen datter på pappas jobb gikk til noen narkomane som bodde i brakker ett ved jobben han med snitter og kake. Det var vist flaut og ha med seg tennåringer på jobb, så da bestemte de seg for å ha julelunsj som avsluttning på julaften som vi ordnet mens de jobbet. Det å gå bort med restene ble dagens høydepunkt. Egentlig veldig rart for jeg syns de alltid var veldig skumle, men det var så koselig å banke på døra deres. 

Som voksen var det julaften alle ungene forsvant ut for å leke, før alle gavene var åpnet. En unge fikk en spark, den ville alle prøve så de kledde på seg og forsvant ut. Ekstremt deilig å sitte i sofaen og høre ungene storkose seg ute. Det ble kakao og krem når de kom inn kalde. 

Anonymkode: aabee...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som barn: Julefeiring hos tante og onkel i Oslo. Sammen med mormor og morfar. Da tror jeg faktisk pappa klarte å holde seg ganske edru også. Var ikke alltid gan klarte det, -og jula var ikke alltid koselig for oss ungene. Men hos tante og onkel ble vi tatt godt vare på. Fikk overnatte på rommet til kusina mi, som var som en storesøster for meg. ❤️ Og tante laget nydelig mat, og onkel tøysa og lo, og lagde god stemning. 
 

Som voksen: Når jeg feirer jul med mann og barn. Vi har vår egen juletradisjon, -og vi trives best når vi får feire jul i eget hus. 🎄 Alle som vil er velkommen hit, men må innrømme at det er superdigg når det bare er oss også. Stille og rolig, null stress, og ingen vertinne-plikter. Det er ganske fint det altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra jeg var barn: Hos mine besteforeldre med tanter og onkler, ikke så mye eldre enn meg, sittende foran askepott mens vi kommenterte kostymer og lo av dubbingen, mens vi satt med hver vår haug poteter og kålrot vi skrelte for å hjelpe til med maten, og det luktet julemat og glitret i alle julelysene. Sukk, savner det.

Som voksen har jeg flere gode minner, men ingen som skiller seg ut på samme måte. 

Anonymkode: 064d2...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...