Gå til innhold

Hjelp til jul-annonser. Synes det er vanskelig å ikke gi.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å gi noe til noen av de som har slike annonser, men jeg synes det er vanskelig. Hvordan vet jeg hvem jeg burde gi til, og hvem som bare vil ha gratis greier? Og hva hvis de ikke liker det de får, og alt var forgjeves? Har ikke så lyst til å gi kontanter eller gavekort, vil være mest mulig sikker på at det blir brukt på rett måte. 
 

Kanskje noen her har innspill? 

Anonymkode: 41a2a...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vurdert det også. Har gitt litt til de fleste veldedige formål som har dukket opp det siste året. Men så hører man om at pengene ikke blir brukt på en god måte der heller. 
 

Jeg ble skuffet da jeg vippset noen hundrelapper til Leger uten grenser her for litt siden. Like etter sendte de meg en tjukk blekke i posten for å si takk. Var ikke helt dét jeg hadde tenkt at pengene skulle gå til!  

Hi 

Anonymkode: 41a2a...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vurderer å gi noe til noen av de som har slike annonser, men jeg synes det er vanskelig. Hvordan vet jeg hvem jeg burde gi til, og hvem som bare vil ha gratis greier? Og hva hvis de ikke liker det de får, og alt var forgjeves? Har ikke så lyst til å gi kontanter eller gavekort, vil være mest mulig sikker på at det blir brukt på rett måte. 
 

Kanskje noen her har innspill? 

Anonymkode: 41a2a...9f6

Kan du ikke gi gavekort på mat? Det må jo være det enkleste

Anonymkode: 5aa53...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er idiot om man tror sannsynligheten for at pengene kommer de mest trengende til nytte, er større ved å gi til finntiggere enn til en velrenommert organisasjon. 

Anonymkode: 6556b...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har vurdert det også. Har gitt litt til de fleste veldedige formål som har dukket opp det siste året. Men så hører man om at pengene ikke blir brukt på en god måte der heller. 
 

Jeg ble skuffet da jeg vippset noen hundrelapper til Leger uten grenser her for litt siden. Like etter sendte de meg en tjukk blekke i posten for å si takk. Var ikke helt dét jeg hadde tenkt at pengene skulle gå til!  

Hi 

Anonymkode: 41a2a...9f6

Så, fordi de sier takk så har ikke pengene gått dit de skal?

Anonymkode: 4bda3...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så, fordi de sier takk så har ikke pengene gått dit de skal?

Anonymkode: 4bda3...0b0

Ja? Porto er dyrt her til lands, det samme er jo trykksaker når man like gjerne kunne sendt en mail eller SMS. 
 

Hi

Anonymkode: 41a2a...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får meg ikke til å lage en annonse.
Men jeg hadde trengt hjelp 😣 

og jeg er enig med deg, hvordan vite hvem man skal hjelpe. 

skulle ønske jeg hadde penger til å kunne hjelpe andre 😞 for har man det har man det godt ... Og gleden må jo være stor ved å kunne hjelpe. 
jeg fikk nye joggesko i gave til min bursdag i fjor, men de var for store, så jeg valgte å ikke bytte de, men la de ned i esken med lapper på pakket de inn og la de under et juletre som søkte gaver. Det kostet meg ingen ting og jeg fikk en veldig god følelse av å kunne gi. 
(mine gamle joggesko holdt ut en liten stund til)

Anonymkode: 09cf2...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stem rødgrønt i neste stortingsvalg. Om flertallet gjør som deg får de som har der vanskeligst det bedre og vil dermed ha mer penger å kjøpe julegaver og julemat for

Anonymkode: 3ce7b...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Stem rødgrønt i neste stortingsvalg. Om flertallet gjør som deg får de som har der vanskeligst det bedre og vil dermed ha mer penger å kjøpe julegaver og julemat for

Anonymkode: 3ce7b...a5b

Hvem er det som vil gi de som har minst mere da? Jeg kan ikke se at noen av de jobber så voldsomt for det

Anonymkode: 5aa53...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...