Anonym bruker Skrevet 14. november 2019 #1 Skrevet 14. november 2019 Hei, Hva slags sjanger legger du deg på når du kjøper gave til barna? Nyttige ting som lampe, klær, votter og ski og sånt? Eller leker som lego, dukker? Eller «halvnyttige» som høyttaler f.eks og hvor mye legger du i gave til barna? Anonymkode: 7b07a...98c
Anonym bruker Skrevet 14. november 2019 #2 Skrevet 14. november 2019 Sønnen vår er bare fire og har aldri fått fysisk gave fra oss enda. Han har ikke merket det. Han får penger på sparekonto, så det går vel i kategorien "nyttig gave". I framtiden tenker vi å gi ham nyttige ting som sykkel, ski osv., dersom han ikke får det fra andre. Han får alltid masse flotte gaver fra andre, så det er virkelig ingen grunn til at vi kjøper enda en Transformer til ham. Anonymkode: 2c955...5d6
DetYrer Skrevet 14. november 2019 #3 Skrevet 14. november 2019 Vi kan gi både og, men en regel hos oss er at alt barna TRENGER er det vi foreldre som ordner, i hverdagen. De går ikke rundt og mangler noe. Så stort sett er gaver bare for gøy. Men du har jo de gavene som er både nyttig og gøy, som ski, akebrett, skøyter... Vi gir en opplevelse i år Sammen med noen småleker...
Anonym bruker Skrevet 14. november 2019 #4 Skrevet 14. november 2019 Ting som lampe, seng osv er ting de slipper å få under juletreet, det er ting vi som forsørgere sørger for at de har. Da de var små kunne de få en liten ting, en leke e.l. og 3-500 kroner. Da skjønte de ikke verdien og fikk noe de ønsket seg og var såre fornøyd med det. Nå som de er eldre blir gavene dyrere og de har fått ting som snowboard, skøyter o.l. i julegave, de har også fått ting som pysj og andre nyttige ting. Men de har fått pc, nettbrett og telefon også. Vi har fire barn, nå mellom 10 og 18 år, de får som regel noe de trenger eller noe de ønsker seg, og vi er ikke nazi på at det må være likt hvert år for det jevner seg ut på sikt. Anonymkode: eaaef...550
amandine Skrevet 14. november 2019 #5 Skrevet 14. november 2019 Fire gaver, én nyttig, én unyttig, noe å lese og noe å ha på seg.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2019 #6 Skrevet 14. november 2019 Ja takk, begge deler. Anonymkode: d0125...491
Anonym bruker Skrevet 14. november 2019 #7 Skrevet 14. november 2019 Min har alltid fått leker og lego og annet han aldri får ellers, kall det gjerne unyttig, men jeg ser faktisk nytten i å få glede seg over sånt også jeg 😊 I år ønsker han seg en skriver/kopimaskin for han savner å kunne skrive ut ting fra pcn. Selv om jeg også drar nytte av det så gir jeg det til ham. Vi har såpass dårlig råd at skriver er ikke viktig nok å bruke penger på sånn egentlig, så å kjøpe det som julegave når det er sååå ønsket, ja da blir det sånn i år. Har funnet en på power til 500 kr. Ikke sikkert det er beste sort, men har ikke råd til mer. Anonymkode: e8c39...b20
Anonym bruker Skrevet 14. november 2019 #8 Skrevet 14. november 2019 Litt forskjellig, men ikke leker og slikt. Nyttige ting som ski, spark og dyre klær som de trenger/ønsker seg. Eks har de 2 eldste fått scooter-klær i julegave(dette er snakk om dyre klær, som de sannsynligvis ikke blir å vokse fra) Halvnyttige ting har vi vel også kjøpt, uten at jeg helt klare å sette fingeren på hva som er halvnyttig, mobiltelefon kanskje, men det er jo nyttig. Anonymkode: 19399...dfe
Anonym bruker Skrevet 14. november 2019 #9 Skrevet 14. november 2019 4 hours ago, Anonym bruker said: Hei, Hva slags sjanger legger du deg på når du kjøper gave til barna? Nyttige ting som lampe, klær, votter og ski og sånt? Eller leker som lego, dukker? Eller «halvnyttige» som høyttaler f.eks og hvor mye legger du i gave til barna? Anonymkode: 7b07a...98c her får han Nintendo switch i år, så får han litt klær, bøker og skolesekk, så både nyttig og gøy ca 3000kr Anonymkode: 92cc3...a88
Anonym bruker Skrevet 14. november 2019 #10 Skrevet 14. november 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Min har alltid fått leker og lego og annet han aldri får ellers, kall det gjerne unyttig, men jeg ser faktisk nytten i å få glede seg over sånt også jeg 😊 I år ønsker han seg en skriver/kopimaskin for han savner å kunne skrive ut ting fra pcn. Selv om jeg også drar nytte av det så gir jeg det til ham. Vi har såpass dårlig råd at skriver er ikke viktig nok å bruke penger på sånn egentlig, så å kjøpe det som julegave når det er sååå ønsket, ja da blir det sånn i år. Har funnet en på power til 500 kr. Ikke sikkert det er beste sort, men har ikke råd til mer. Anonymkode: e8c39...b20 Husk å sjekke hva blekk koster, de billigste skriverne bruker gjerne kjempedyrt blekk så produsenten tjener inn pengene sine der... Anonymkode: eaaef...550
Anonym bruker Skrevet 14. november 2019 #11 Skrevet 14. november 2019 Jeg tar meg av nyttig. Det er mange andre som tar seg av gøy Anonymkode: 1e90b...c45
Anonym bruker Skrevet 14. november 2019 #12 Skrevet 14. november 2019 Litt nyttig og litt "unyttig". 🙂 Anonymkode: 33321...8e0
Anonym bruker Skrevet 14. november 2019 #13 Skrevet 14. november 2019 Både barn og voksne får gaver de trenger, men ofte en litt finere og dyrere enn vi egentlog trenger. Anonymkode: d6bfe...0d9
Anonym bruker Skrevet 14. november 2019 #14 Skrevet 14. november 2019 Halvnyttig fra foreldre, typ ski, sykkel, penger til mobil, PC, kamera etc. Unyttig fra søsken (som vi betaler). Hvis de i tillegg skal få noe ekstra, som de trenger, men som vi har lyst til at ikke skal være noe man «bare får» i hverdagen er det katta som må trå til. Dyret har så langt spandert ekstra sangundervisning, lommepenger til skoletur og fjellstøvler. Anonymkode: 36d77...6dd
Anonym bruker Skrevet 14. november 2019 #15 Skrevet 14. november 2019 Begge deler. Barna mine får noe klær, noe morsomt (leke, tegnesaker eller noe slikt) og noe å lese i. Bruker 800-1200 på hver. I år blir det pysj til den ene, hettegenser til den andre, et akebrett til hver og en bok til hver. Anonymkode: 49a85...f81
Bergen_by Skrevet 14. november 2019 #16 Skrevet 14. november 2019 Kjøper kun leker til jul/bursdag. Gidder jo ikke gi han klær som vi kjøper hele året ellers. Å ski og sykkel får han ved behov.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2019 #17 Skrevet 14. november 2019 Klær er litt kjipt. Det må de jo få uansett. Synes jula skal være litt overdådig, så her blir det masse unyttige leker, spill ol. Ski, sykler og skøyter er utstyr de må ha og egner seg heller ikke som julegave. Anonymkode: 45e7e...c67
Anonym bruker Skrevet 15. november 2019 #18 Skrevet 15. november 2019 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Klær er litt kjipt. Det må de jo få uansett. Synes jula skal være litt overdådig, så her blir det masse unyttige leker, spill ol. Ski, sykler og skøyter er utstyr de må ha og egner seg heller ikke som julegave. Anonymkode: 45e7e...c67 Det er jo fint hvis man har råd, men hvis man ikke har så god dårlig, så er ski, sykkel og skøyter flotte gaver. Og klær. Man må jo leve etter evne. Anonymkode: 2c955...5d6
Anonym bruker Skrevet 15. november 2019 #19 Skrevet 15. november 2019 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Ski, sykler og skøyter er utstyr de må ha og egner seg heller ikke som julegave. Det er jo flotte gaver det Anonymkode: 27d6b...b1b
Anonym bruker Skrevet 15. november 2019 #20 Skrevet 15. november 2019 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Klær er litt kjipt. Det må de jo få uansett. Synes jula skal være litt overdådig, så her blir det masse unyttige leker, spill ol. Ski, sykler og skøyter er utstyr de må ha og egner seg heller ikke som julegave. Anonymkode: 45e7e...c67 Nei, om man skjemmer sine unger bort materielt så er slike gaver uaktuelle. Anonymkode: 49a85...f81
sug lut Skrevet 15. november 2019 #21 Skrevet 15. november 2019 Begge deler. Store ting de trenger eller ønsker seg kan godt gis som julegave.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2019 #22 Skrevet 15. november 2019 23 timer siden, Anonym bruker skrev: her får han Nintendo switch i år, så får han litt klær, bøker og skolesekk, så både nyttig og gøy ca 3000kr Anonymkode: 92cc3...a88 Hvor i alle dager får du tak i så billig Nintendo switch? Jeg vil gjerne ha tips! De vi finner koster i overkant av 3000 kr. Hvis du klarer å få både den + alt det andre du ramser opp, må du jo ha funnet noen til halve prisen. Anonymkode: 8fdc7...72b
Anonym bruker Skrevet 15. november 2019 #23 Skrevet 15. november 2019 2 minutes ago, Anonym bruker said: Hvor i alle dager får du tak i så billig Nintendo switch? Jeg vil gjerne ha tips! De vi finner koster i overkant av 3000 kr. Hvis du klarer å få både den + alt det andre du ramser opp, må du jo ha funnet noen til halve prisen. Anonymkode: 8fdc7...72b Finn Anonymkode: 92cc3...a88
Anonym bruker Skrevet 15. november 2019 #24 Skrevet 15. november 2019 2 minutes ago, Anonym bruker said: Hvor i alle dager får du tak i så billig Nintendo switch? Jeg vil gjerne ha tips! De vi finner koster i overkant av 3000 kr. Hvis du klarer å få både den + alt det andre du ramser opp, må du jo ha funnet noen til halve prisen. Anonymkode: 8fdc7...72b ops svarte litt fort, jeg og far skal betale 1500 hver men er til ca 3000 på finn Anonymkode: 92cc3...a88
Anonym bruker Skrevet 15. november 2019 #25 Skrevet 15. november 2019 Mest gøy, noe nyttig. Anonymkode: a21b1...d1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå