Gå til innhold

Foreldrekontakt...ble sur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min går i 6 trinn. I år er det 6 trinn som skal ha ansvar for 17 mai og alle må stille opp og hjelpe til. Vi har russ også, så jeg sa at vi kan hjelpe til i forkant og komme etter russetoget og hjelpe med å rydde. Klassekontakten ble sur. Trenger dere begge å se på? Ja, vi trenger det. Man er bare russ 1 gang og vi har ikke mere familie her som kommer å ser på. Jeg vet at flere dropper å feire 17 Mai og reiser på hytta i stedet. Vi stiller bestandig opp, så at jeg skal på dårlig samvittighet for dette, synes jeg ikke er greit 

Anonymkode: bb0de...c1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La henne bli sur. 

Anonymkode: db523...835

Skrevet

Hun får nok en premie i himmelen med den instillingen der. Se russen dere og ha en fin 17.mai uten dårlig samvittighet!

Skrevet

La henne bli sur. Å være med å hjelpe til i forkant og med opprydding må vel være mer enn nok. Du er jo grei som informerer om det allerede nå tenker jeg.

Skrevet

Jøss, det var jo litt spesielt.

Hadde dere sagt at dere ikke ville hjelpe til i det hele tatt kunne jeg til nøds forstå at hun ble sur, men at dere sier dere kan hjelpe før og etter fordi dere vil se russetoget er jo helt innenfor.

Det er helt vanlig her. Det er 8.klasse som har ansvaret for arrangementet her, og de som har eldre søsken i russetoget ser selvfølgelig det og hjelper til dagen før og på slutten av arrangementet på skolen.

Anonymkode: 77a01...fa7

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jøss, det var jo litt spesielt.

Hadde dere sagt at dere ikke ville hjelpe til i det hele tatt kunne jeg til nøds forstå at hun ble sur, men at dere sier dere kan hjelpe før og etter fordi dere vil se russetoget er jo helt innenfor.

Det er helt vanlig her. Det er 8.klasse som har ansvaret for arrangementet her, og de som har eldre søsken i russetoget ser selvfølgelig det og hjelper til dagen før og på slutten av arrangementet på skolen.

Hun er litt spesiell 😉😉 Vi skal samle inn premier til lodd salg. Hun er veldig for at det kan være brukte ting som loddes ut. Ikke mange var enig 🤪

Skrevet

Vi har ansvaret for 17. mai om 1,5 år. Likevel ble det informert om på foreldremøte forrige uke, at vi ikke måtte legge noen planer, fordi alle må bidra. Det var nesten så vi fikk forbud mot å ikke være med. 🙄

Anonymkode: 1b40c...4e4

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi har ansvaret for 17. mai om 1,5 år. Likevel ble det informert om på foreldremøte forrige uke, at vi ikke måtte legge noen planer, fordi alle må bidra. Det var nesten så vi fikk forbud mot å ikke være med. 🙄

Anonymkode: 1b40c...4e4

Ja, og da mener de jo å reise på hytta, besøke bestemor osv. Akkurat dette året vet dere at dere må stille opp og da gjør dere det.

Men man kan få fri et par timer for å se storebror i russetoget altså, det betyr ikke at man ikke stiller opp. Da jobber man på forhånd og etterpå, og bidrar i aller høyeste grad, men man er fritatt akkurat mens russetoget går.

De er nødt til å si at alle må bidra, for sier de noe annet er det veldig mange som sniker seg unna slike dugnader altså.

Vi hadde ansvaret i fjor, og det var mange som bare ikke dukket opp. De hadde ikke sagt fra at de ikke kom engang, de bare kom ikke. Det gjør jo at jobben blir veldig mye større for de som faktisk bidrar.

Når man sier ifra at man kan hjelpe før og etter russetoget, så lages vaktlistene etter det og du settes opp på rigging og rydding, også er det noen andre som står i kiosken når russetoget går.

Skrevet

Rart det der.... når idretten trenger hjelp og dugnad stiller foreldre opp uten å mokke  men når  skolen trenger hjelp til arrangementer som 17. Mai, trafikk dag etc.. da er alt vannskelig. 

Anonymkode: 00d4b...968

Skrevet

Det er helt utrolig hvilke unskyldninger folk bruker for å slippe å gjøre en innsats til 17.mai.

Russetoget tar ikke så lang tid. Dere har jo masse tid både før og etter. Har du spurt om å få ta ut dine timer bare på et annet tidspunkt eller har du spurt om å slippe?

Anonymkode: a6973...dac

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er helt utrolig hvilke unskyldninger folk bruker for å slippe å gjøre en innsats til 17.mai.

Russetoget tar ikke så lang tid. Dere har jo masse tid både før og etter. Har du spurt om å få ta ut dine timer bare på et annet tidspunkt eller har du spurt om å slippe?

Du gadd tydeligvis ikke å lese innlegget i det hele tatt, eller bare sliter du voldsomt med leseforståelsen din? Gidd å les neste gang før du svarer da.

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Gutten min går i 6 trinn. I år er det 6 trinn som skal ha ansvar for 17 mai og alle må stille opp og hjelpe til. Vi har russ også, så jeg sa at vi kan hjelpe til i forkant og komme etter russetoget og hjelpe med å rydde. Klassekontakten ble sur. Trenger dere begge å se på? Ja, vi trenger det. Man er bare russ 1 gang og vi har ikke mere familie her som kommer å ser på. Jeg vet at flere dropper å feire 17 Mai og reiser på hytta i stedet. Vi stiller bestandig opp, så at jeg skal på dårlig samvittighet for dette, synes jeg ikke er greit 

Anonymkode: 7037c...08d

Skrevet
14 minutes ago, Anonym bruker said:

Rart det der.... når idretten trenger hjelp og dugnad stiller foreldre opp uten å mokke  men når  skolen trenger hjelp til arrangementer som 17. Mai, trafikk dag etc.. da er alt vannskelig. 

Nei. Alle foreldre stiller ikke opp i idretten heller. Det er de samme som unndrar seg dugnader i bhg, borettslag, skole og idrett.

Anonymkode: f77ed...510

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du gadd tydeligvis ikke å lese innlegget i det hele tatt, eller bare sliter du voldsomt med leseforståelsen din? Gidd å les neste gang før du svarer da.

Ja, men spørsmålet var om det ble like mange timer. Hos oss må alle hjelpe til både før under og etter. Det er vanskeligst å få folk nok til å stille under selve arrangementet. Du må nok regne med å yte ganske mye ekstra før og etter for å ta fri i den travleste tiden.

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Les hovedinnlegget en gang til du. Saaaaakte denne gang. 

Anonymkode: e086b...224

Skrevet

Synes nå folk mukker som bare det når det gjelder fritidsaktiviteter også, jeg.

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men spørsmålet var om det ble like mange timer. Hos oss må alle hjelpe til både før under og etter. Det er vanskeligst å få folk nok til å stille under selve arrangementet. Du må nok regne med å yte ganske mye ekstra før og etter for å ta fri i den travleste tiden.

Mens her hjelper du enten før eller etter. Kommer sikkert an på hvor stor skole det er og hvor stor klasse det er som arrangerer. Her varer arrangementet fra kl 14-16 og du har vakt enten fra 13-15 eller fra 15-17, og russetoget går i 13-14 tiden så det er ikke noe problem å ta den seneste vakten.

Skrevet

Kanskje du kunne vært litt tydeligere med hva du mener med "hjelpe til i forkant" og "etter russetoget"?

Mulig hun trodde dere bare kunne hjelpe til før selve 17. mai og med opprydding på kvelden? hva med å spesifisere når russetoget er og hvilke to timer dere ikke kan bidra og være på tilbudssiden om hvilke vakt dere kan ta?

Anonymkode: 99ad4...5c5

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje du kunne vært litt tydeligere med hva du mener med "hjelpe til i forkant" og "etter russetoget"?

Mulig hun trodde dere bare kunne hjelpe til før selve 17. mai og med opprydding på kvelden? hva med å spesifisere når russetoget er og hvilke to timer dere ikke kan bidra og være på tilbudssiden om hvilke vakt dere kan ta?

Anonymkode: 99ad4...5c5

Hva med å ta det som en selvfølge at voksne folk ikke trenger å få ting inn med teskje? Det er jo ikke noe å misforstå med måten HI sier det på... 

Anonymkode: e84d0...4e7

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med å ta det som en selvfølge at voksne folk ikke trenger å få ting inn med teskje? Det er jo ikke noe å misforstå med måten HI sier det på... 

Anonymkode: e84d0...4e7

De som har forsøkt å lede en dugnad til 17.mai har nok lært at det er nødvendig å regne med at mange forsøker det meste for å vri seg unna.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De som har forsøkt å lede en dugnad til 17.mai har nok lært at det er nødvendig å regne med at mange forsøker det meste for å vri seg unna.

Men de prøver jo ikke å vri seg unna, de sier at de kan hjelpe både før og etter russetoget

Skrevet

Mens her hjelper du enten før eller etter. Kommer sikkert an på hvor stor skole det er og hvor stor klasse det er som arrangerer. Her varer arrangementet fra kl 14-16 og du har vakt enten fra 13-15 eller fra 15-17, og russetoget går i 13-14 tiden så det er ikke noe problem å ta den seneste vakten.

Her går russetoget kl 16 og arrangement på skolen er kl 16-18. Har ikke prøvd å snike meg unna 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

For oss som blir forventet at bidrar hvert jævla år med kaker, kiosk etc., så ja. Det gidder jeg ikke hvert år ass.

Men har man en ordning på at det er 1 klasse som bidrar til 17.mai - da synes jeg folk skal strekke seg langt for å klare og dukke opp...

Anonymkode: ac845...ee8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...