Anonym bruker Skrevet 13. november 2019 #1 Skrevet 13. november 2019 Klør endel, til blods (med dopapir). Nå flasser jeg der, er tørr og klør. Hva hjelper? Har matallergier. Vet det kan gi eksem. Har håndeksem og generelt tørr hud, men i rumpa liksom?? Har tørr hud foran og, klør endel der pga det. Bruker asan intimsåpe og tror kanskje det tørker ut... Anonymkode: bcee1...433
Anonym bruker Skrevet 13. november 2019 #2 Skrevet 13. november 2019 Men eksemen blir verre hvis jeg hopper over dusjen en dag. Kanskje fordi dusjingen fukter.. Anonymkode: bcee1...433
Anonym bruker Skrevet 14. november 2019 #3 Skrevet 14. november 2019 I første omgang kan du prøve hydrokortison fra apoteket, den er reseptfri. Hvis ikke det hjelper må du nesten bestille en legetime for resept på sterkere skyts. Daglig dusjing og eksem er dog en dårlig ide. Asan, eller dr.greve, skal ikke gi plager i seg selv, men vann tørker ut huden. Anonymkode: 0b858...fc1
Anonym bruker Skrevet 14. november 2019 #4 Skrevet 14. november 2019 Du kan ha fått en infeksjon der også. Mye bakterier som kan trenge seg inn i såret. Hvis fuktighetskrem ikke hjelper, (eller noe mot eksem) så bør du kanskje få en resept på fucidin. Anonymkode: 57689...70d
Anonym bruker Skrevet 14. november 2019 #5 Skrevet 14. november 2019 Ikke bruk antibiotika ( fucidin etc) uten at du vet det er nødvendig. Asan eller annet med lav ph er bra. Prøv med en fet krem du tåler, evt krem for å beskytte området, en barrierekrem, det har de på apoteket. Jeg jobber med hudproblemer, og på sykehuset hos oss bruker vi Optima-produkter. De tror jeg du får på helsekosten også. Eller på nett. Anonymkode: ebcb8...e37
Anonym bruker Skrevet 14. november 2019 #6 Skrevet 14. november 2019 Sønnen hadde, og da behandlet vi først mot sopp også apolar med dekvalin. Den var svært effektiv. Fås på resept. Anonymkode: 500d7...127
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå