Gå til innhold

Hvor mange kontoer har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tips til å organisering av kontoer i nettbank for bedre oversikt i økonomien?! 

Anonymkode: cfc0f...ab2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lønnskonto med kort

Felles regningskonto

Felles matkonto med kort

Sparekonto, en felles og en egen

Anonymkode: 7ea41...00e

Skrevet

Lønnskonto / forbrukskonto

Regningskonto

Sparekonto - meg

Sparekonto - barnet 

Anonymkode: c18ad...6d8

Skrevet

Regningskonto
Superspar
Bilkonto
Tannlege og lege
Brukskonto med kort
Gavekonto
Gjeldskonto

Anonymkode: 01ba9...ea4

Skrevet

jeg har en lønnskonto med kort, her gåralt forbuk og alle regninger ut fra. I tillegg har jeg en konto til kortsiktig sparing, og en sparekonto til buffer/langsiktig sparing.

Anonymkode: c4cd2...d7a

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noen tips til å organisering av kontoer i nettbank for bedre oversikt i økonomien?! 

Anonymkode: cfc0f...ab2

Bor alene.

Brukskonto med kort

Regningskonto (her kommer lønna)

Sparekonto til meg

Sparekonto til barnet 

Men vurderer å sette opp i tillegg: «kommunale avgifter». Siden de er så høye er det greit å ha det separat. 

Da jeg var samboer hadde vi i tillegg: felles regningskonto, felles matkonto med kort. 

Anonymkode: e530f...05b

Skrevet

Brukskonto (her kommer lønna). Felleskonto som mannen også har kort til (mat, bensin, vanlig forbruk). Regningskonto. Sparekonto (bufferkonto). Sparekonto til hvert av barna i mitt navn. Sparekonto hvor jeg sparer til ferie. 

Anonymkode: 815b3...dad

Skrevet

Mannen og jeg har hver vår brukskonto

Én felles regningskonto (ALT går ut fra denne)

Én sparekonto (til buffer)

Én sparekonto til sønnen vår

Anonymkode: 5cb7c...9bf

Skrevet

Vi har hver vår lønnskonto med kort, dette er vår private konto som ikke kommer opp i hverandres nettbank. Vi legger oss ikke opp i hva som spares, hva som brukes til nye joggesko eller fuktighetskrem herfra ;) Vi har fast trekk på lønningsdag begge to og penger føres da over til:

Felles regningskonto hvor alt av lån og regninger går fra.

Felles matkonto med kort, alt vi handler i matbutikk går herfra.

Felles sparekonto.

I tillegg har barna hver sin lommepengekonto med kort og hver sin sparekonto, alle disse kommer i begges nettbank.

Jeg har i tillegg en sparekonto for småsparing, setter inn kroner og øre her så sakte men sikkert blir det littegranne sparepenger, også har vi en bunadskonto siden vi har to jenter som skal ha bunad til konfirmasjonen. Bunadskontoen står også i mitt navn og jeg overfører noen hundrelapper i måneden hit pluss at bestefaren til ungene setter inn en 500 lapp en gang eller to i året. Jentene er nå 10 og 12 år.

Alt av klær, gaver, frisør, tannlege, lege osv går fra lønnskontoene våre, jeg får barnetrygden inn på min så jeg handler oftest småting som trengs til ungene, men mannen tjener litt mer enn meg så han betaler som regel dyrere ting som bursdagsgaver, middager ute osv. 

Vi tjener nok til at vi har det greit, men ikke godt nok til å kunne bruke uten kontroll og oversikt. Vi har aldri på våre 22 år sammen kranglet om penger tror jeg, vi har veldig likt syn på det med økonomi. Ingen av oss bruker over evne.

Anonymkode: c9948...f0f

Skrevet

3. Brukskonto, konto lånet trekkes fra og en sparekonto🙂

Skrevet

Er veldig mange som sparer til barnet? Hvorfor gjør dere det? Jeg måtte begynne å jobbe for å tjene penger. 

Anonymkode: 43c64...a83

Skrevet

Regningskonto

brukskonto

sparekonto

konto for kjøp/salg av aksjer

konto til virksomheten min

sparekonto for meg

sparekonto for barn

sparekonto for barn

sparekonto for barn

konto for kortsiktig sparing

Anonymkode: 8e83d...8de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...