Anonym bruker Skrevet 13. november 2019 #1 Skrevet 13. november 2019 Noen tips til å organisering av kontoer i nettbank for bedre oversikt i økonomien?! Anonymkode: cfc0f...ab2
Anonym bruker Skrevet 13. november 2019 #2 Skrevet 13. november 2019 Lønnskonto med kort Felles regningskonto Felles matkonto med kort Sparekonto, en felles og en egen Anonymkode: 7ea41...00e
Anonym bruker Skrevet 13. november 2019 #3 Skrevet 13. november 2019 Lønnskonto / forbrukskonto Regningskonto Sparekonto - meg Sparekonto - barnet Anonymkode: c18ad...6d8
Anonym bruker Skrevet 13. november 2019 #4 Skrevet 13. november 2019 Regningskonto Superspar Bilkonto Tannlege og lege Brukskonto med kort Gavekonto Gjeldskonto Anonymkode: 01ba9...ea4
Anonym bruker Skrevet 13. november 2019 #5 Skrevet 13. november 2019 jeg har en lønnskonto med kort, her gåralt forbuk og alle regninger ut fra. I tillegg har jeg en konto til kortsiktig sparing, og en sparekonto til buffer/langsiktig sparing. Anonymkode: c4cd2...d7a
Anonym bruker Skrevet 14. november 2019 #6 Skrevet 14. november 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Noen tips til å organisering av kontoer i nettbank for bedre oversikt i økonomien?! Anonymkode: cfc0f...ab2 Bor alene. Brukskonto med kort Regningskonto (her kommer lønna) Sparekonto til meg Sparekonto til barnet Men vurderer å sette opp i tillegg: «kommunale avgifter». Siden de er så høye er det greit å ha det separat. Da jeg var samboer hadde vi i tillegg: felles regningskonto, felles matkonto med kort. Anonymkode: e530f...05b
Anonym bruker Skrevet 14. november 2019 #7 Skrevet 14. november 2019 Brukskonto (her kommer lønna). Felleskonto som mannen også har kort til (mat, bensin, vanlig forbruk). Regningskonto. Sparekonto (bufferkonto). Sparekonto til hvert av barna i mitt navn. Sparekonto hvor jeg sparer til ferie. Anonymkode: 815b3...dad
Anonym bruker Skrevet 14. november 2019 #8 Skrevet 14. november 2019 Mannen og jeg har hver vår brukskonto Én felles regningskonto (ALT går ut fra denne) Én sparekonto (til buffer) Én sparekonto til sønnen vår Anonymkode: 5cb7c...9bf
Anonym bruker Skrevet 14. november 2019 #9 Skrevet 14. november 2019 Vi har hver vår lønnskonto med kort, dette er vår private konto som ikke kommer opp i hverandres nettbank. Vi legger oss ikke opp i hva som spares, hva som brukes til nye joggesko eller fuktighetskrem herfra Vi har fast trekk på lønningsdag begge to og penger føres da over til: Felles regningskonto hvor alt av lån og regninger går fra. Felles matkonto med kort, alt vi handler i matbutikk går herfra. Felles sparekonto. I tillegg har barna hver sin lommepengekonto med kort og hver sin sparekonto, alle disse kommer i begges nettbank. Jeg har i tillegg en sparekonto for småsparing, setter inn kroner og øre her så sakte men sikkert blir det littegranne sparepenger, også har vi en bunadskonto siden vi har to jenter som skal ha bunad til konfirmasjonen. Bunadskontoen står også i mitt navn og jeg overfører noen hundrelapper i måneden hit pluss at bestefaren til ungene setter inn en 500 lapp en gang eller to i året. Jentene er nå 10 og 12 år. Alt av klær, gaver, frisør, tannlege, lege osv går fra lønnskontoene våre, jeg får barnetrygden inn på min så jeg handler oftest småting som trengs til ungene, men mannen tjener litt mer enn meg så han betaler som regel dyrere ting som bursdagsgaver, middager ute osv. Vi tjener nok til at vi har det greit, men ikke godt nok til å kunne bruke uten kontroll og oversikt. Vi har aldri på våre 22 år sammen kranglet om penger tror jeg, vi har veldig likt syn på det med økonomi. Ingen av oss bruker over evne. Anonymkode: c9948...f0f
Elizabeth Skrevet 14. november 2019 #10 Skrevet 14. november 2019 3. Brukskonto, konto lånet trekkes fra og en sparekonto🙂
Anonym bruker Skrevet 14. november 2019 #11 Skrevet 14. november 2019 Er veldig mange som sparer til barnet? Hvorfor gjør dere det? Jeg måtte begynne å jobbe for å tjene penger. Anonymkode: 43c64...a83
Anonym bruker Skrevet 14. november 2019 #12 Skrevet 14. november 2019 Regningskonto brukskonto sparekonto konto for kjøp/salg av aksjer konto til virksomheten min sparekonto for meg sparekonto for barn sparekonto for barn sparekonto for barn konto for kortsiktig sparing Anonymkode: 8e83d...8de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå