Anonym bruker Skrevet 13. november 2019 #2 Skrevet 13. november 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Anonymkode: b5baf...900 Som lærer selv, er den der noe av det dummeste jeg leser. Total ansvarsfraskrivelse! Og å si at dette er til alle foreldre fra alle lærer vil jeg for pokker ha meg frabedt! Som lærer skal du utdanne hele mennesket. Du kan ikke skille fag fra noe annet, være seg oppdragelse, atferd, sterke følelser eller noe som helst annet. Ungene skrur ikke av alt annet og går på skolen for å kun lære fag. Du har misforstått totalt. Stakkars elevene dine. Anonymkode: 8b593...853
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. november 2019 #3 Skrevet 13. november 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Anonymkode: b5baf...900 Du har ikke helt skjønt overordnet del av læreplanen ser jeg. Hva med livsmestring, bærekraft og demokrati og medborgerskap? Bruk litt mer tid på udir sine sider og se hva staten mener om det du skriver.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2019 #4 Skrevet 13. november 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Som lærer selv, er den der noe av det dummeste jeg leser. Total ansvarsfraskrivelse! Og å si at dette er til alle foreldre fra alle lærer vil jeg for pokker ha meg frabedt! Som lærer skal du utdanne hele mennesket. Du kan ikke skille fag fra noe annet, være seg oppdragelse, atferd, sterke følelser eller noe som helst annet. Ungene skrur ikke av alt annet og går på skolen for å kun lære fag. Du har misforstått totalt. Stakkars elevene dine. Anonymkode: 8b593...853 Ser at det ble mye «annet» her, ble litt engasjert... Én ting til - hva med de som av ulike grunner IKKE lærer disse tingene hjemme? Skal de aldri lære det? Fordi du kun skal lære dem om Hamsun og 2+2? Den regla der er noe av det som gjør at jeg virkelig begynner å lure på deler av min yrkesgruppe... 🙄 Anonymkode: 8b593...853
Anonym bruker Skrevet 13. november 2019 #5 Skrevet 13. november 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Anonymkode: b5baf...900 Så de som kommer fra vanskelige familieforhold er basically fucked? Anonymkode: 5de09...23c
Anonym bruker Skrevet 13. november 2019 #6 Skrevet 13. november 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så de som kommer fra vanskelige familieforhold er basically fucked? Anonymkode: 5de09...23c Stort sett. Anonymkode: 41591...65e
Anonym bruker Skrevet 13. november 2019 #7 Skrevet 13. november 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Som lærer selv, er den der noe av det dummeste jeg leser. Total ansvarsfraskrivelse! Og å si at dette er til alle foreldre fra alle lærer vil jeg for pokker ha meg frabedt! Som lærer skal du utdanne hele mennesket. Du kan ikke skille fag fra noe annet, være seg oppdragelse, atferd, sterke følelser eller noe som helst annet. Ungene skrur ikke av alt annet og går på skolen for å kun lære fag. Du har misforstått totalt. Stakkars elevene dine. Anonymkode: 8b593...853 Og derfor takker jeg min skaper for at jeg ikke har barn i offentlig skole i Norge. Anonymkode: 41591...65e
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. november 2019 #8 Skrevet 13. november 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så de som kommer fra vanskelige familieforhold er basically fucked? Anonymkode: 5de09...23c Sosial reproduksjon er jo et problem. Så da er det godt at vi selvforherligende og selvhøytidelige lærere som hi i skolen som kunn er opptatt av Ibsen og multiplikasjon.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2019 #9 Skrevet 13. november 2019 1 minutt siden, Lektor Doppler med tillegg skrev: Sosial reproduksjon er jo et problem. Så da er det godt at vi selvforherligende og selvhøytidelige lærere som hi i skolen som kunn er opptatt av Ibsen og multiplikasjon. Ibsen er viktig. Matematikk er viktig. Ingen av delene kan læres til aper uten oppdragelse. Anonymkode: 41591...65e
Anonym bruker Skrevet 13. november 2019 #10 Skrevet 13. november 2019 Som forventet er det nok av foreldre i tråden, som ikke fatter at egne barn er eget ansvar. Anonymkode: b5baf...900
Petra Prøvedukke Skrevet 13. november 2019 #11 Skrevet 13. november 2019 Jeg er både forelder og lærer. For det første: It takes a village to rise a child. For det andre: Alt HI har kopiert inn i innlegget sitt, er et fellesansvar for foreldre og skole, og også et samfunnsansvar. Jeg vil anbefale HI å lese overordnet del av læreplanen for det trettenårige skoleløpet. Grundig, og gjerne med assistanse fra en kompetent person, forelder eller lærer, det spiller ingen rolle.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2019 #12 Skrevet 13. november 2019 HI, bruk avspaseringstiden din på å lese kommaregler i stedet. Anonymkode: a6c96...a5d
Anonym bruker Skrevet 13. november 2019 #13 Skrevet 13. november 2019 For en gangs skyld gir svarene på en tråd på anonymforum meg tro på menneskeheten Anonymkode: 1be5f...296
Anonym bruker Skrevet 13. november 2019 #14 Skrevet 13. november 2019 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ibsen er viktig. Matematikk er viktig. Ingen av delene kan læres til aper uten oppdragelse. Anonymkode: 41591...65e Får du en god følelse av å skrive sånn om barn? Da gjerne barn som kanskje ikke har det bra hjemme? Anonymkode: f5f9d...f8f
Anonym bruker Skrevet 13. november 2019 #15 Skrevet 13. november 2019 HI, om du ikke har skrevet dette selv må du legge ut en link på hvor du har tatt det fra!?! Ang. siste setning - hva med de elevene som har foreldre som ikke har lært dem normale sosiale ferdigheter, skal skolen da forsterke det disse foreldrene har gjort av skade hos barnet...? Anonymkode: e83b1...c04
Anonym bruker Skrevet 13. november 2019 #16 Skrevet 13. november 2019 Det jeg bet meg mest merke til at det er foreldrenes som skal lære barn å respektere lærere. Ja, det ville vært merkelig om læreren skulle få respekt av elever på egenhånd Anonymkode: 2d341...f54
Anonym bruker Skrevet 13. november 2019 #17 Skrevet 13. november 2019 Jeg jobber som renholder på en videregående skole. Der opplever jeg at noen elever urinerer på toalettsetet og veggene. Blir frustert. Men så kommer jeg på personal toalett og der er det også urin på veggene. Lærerne søler kaffe på gulvet og bare går videre. Er ikke så rart at elevene ikke rydder etter seg Anonymkode: 77565...254
Hannasbananas Skrevet 13. november 2019 #18 Skrevet 13. november 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Som forventet er det nok av foreldre i tråden, som ikke fatter at egne barn er eget ansvar. Anonymkode: b5baf...900 Jeg vet ikke om det er noe galt med leseforståelsen din, men fler av oss er lærere. Lærere som ikke har misforstått oppdraget vårt totalt.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2019 #19 Skrevet 13. november 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Anonymkode: b5baf...900 Da vi sendte ungene på skolen var de renslige og høfflige. De hadde en enorm nysjerroghet og trodde voksne var noen de kunne stole på. Selvtillitten var på topp og de forventet at lærerene skulle kunne lære dem alt de lurte på. I løpet av 3 år hadde lærerene prentet inn i dem at de var dumme og at deres mening ikke betydde noe. De hadde lært å skjule nyskjerrigheten og at lærerenes utsagn ikke var til å stole på. Etter 6 år hadde de forstått at de måtte dobbeltsjekke lærerenes opplysninger og at prøver skulle besvares med det læreren trodde var riktig, ikke med sanheten. De forsto at regler gjaldt for dem, men ikke for lærere og at lærete altid støttet hverandre selv om de viste at elevene hadde rett. Nå har de heldig vis gått over på ungdomskolen og fått lærete som faktisk kan noe fag og ikke er redde for å si det hvis de ikke vet alt. De opplever endelig å bli tatt på alvor og annetkjent for det de kan og vet. Jeg burde tatt dem ut av skolen på barneskolen. Ingen unger burde blitt utsatt for den gjengen av "lærere" som hevet lønn på barneskolen. Anonymkode: 97a0c...32b
Hannasbananas Skrevet 13. november 2019 #20 Skrevet 13. november 2019 1 time siden, Hannasbananas skrev: Jeg vet ikke om det er noe galt med leseforståelsen din, men fler av oss er lærere. Lærere som ikke har misforstått oppdraget vårt totalt. Og - hvis du faktisk er lærer bør du ta en lang, god titt i speilet og vurdere om du kanskje skal finne på noe annet...
Anonym bruker Skrevet 13. november 2019 #21 Skrevet 13. november 2019 1 time siden, Hannasbananas skrev: Jeg vet ikke om det er noe galt med leseforståelsen din, men fler av oss er lærere. Lærere som ikke har misforstått oppdraget vårt totalt. Tja. Tenk om dere hadde kunnet noe. Og i tillegg kunnet formidle noe. Da kunne kanskje barn i norsk offentlig skole lært noe. I stedet for nytteløse væresnill-kampanjer kunne det vært greit å holde sånn passe faglig følge med andre siviliserte land. Men det krever jo en annen type lærere. Anonymkode: 41591...65e
Anonym bruker Skrevet 13. november 2019 #22 Skrevet 13. november 2019 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tja. Tenk om dere hadde kunnet noe. Og i tillegg kunnet formidle noe. Da kunne kanskje barn i norsk offentlig skole lært noe. I stedet for nytteløse væresnill-kampanjer kunne det vært greit å holde sånn passe faglig følge med andre siviliserte land. Men det krever jo en annen type lærere. Anonymkode: 41591...65e Å, kyss meg en viss plass. Begynn å jobbe i skolen selv, da vel! Eller flytt, hvis det er så jævlig her. Anonymkode: 6f170...2d5
Anonym bruker Skrevet 14. november 2019 #23 Skrevet 14. november 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: HI, om du ikke har skrevet dette selv må du legge ut en link på hvor du har tatt det fra!?! Ang. siste setning - hva med de elevene som har foreldre som ikke har lært dem normale sosiale ferdigheter, skal skolen da forsterke det disse foreldrene har gjort av skade hos barnet...? Anonymkode: e83b1...c04 Facebook😏 Har sett den der i det siste.. Anonymkode: ac368...651
Anonym bruker Skrevet 14. november 2019 #24 Skrevet 14. november 2019 Det som er litt artig er de foreldrene som ikke evner, eller prøver, å oppdra barna sine selv, samtidig som de blir lynforbanna fordi skolen ikke klarer å oppdra fjarten unger i løpet av kort tid. Ja, skolen skal danne «hele mennesket», men barna får mer ut av skolegangen om foreldre ikke fraskriver seg ansvaret totalt og overlater alt til skolen. Jeg ser på mine barns skole hvor mye tid og ressurser skolen bruker på å lære et lite antall barn elementær folkeskikk og dannelse. Anonymkode: 319e3...aa3
Anonym bruker Skrevet 14. november 2019 #25 Skrevet 14. november 2019 Noe sier meg at hi ikke er lærer selv. Anonymkode: 98495...5f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå