Gå til innhold

Lov å ikke sende julekort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid sendt, men går det ann  kutte det ut? Har tidligere bestilt 70-80 stk. Over halvparten har vi sendt i post. Det blir jo kjempedyrt 🙈

Anonymkode: 08655...4a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sender aldri julekort vi, går helt fint

Anonymkode: 66cc0...2a7

Skrevet

Oi, det var mange, hvem sender du til da?

Vi sendte julekort til nærmeste familie og noen gode venner da ungene var små, med bilder av dem, ble kanskje 15 stykker.

Nå vil ikke ungene på julekort lenger, så vi kjøper en pakke fra div veldedige organisasjoner ca annenhvert år og gir til noen eldre som setter stor pris på å få. 

Anonymkode: 63daf...64d

Skrevet

Besteforeldre til barna, tanter og onkler til barna og min og mannen sine tanter og onkler. Våre søskenbarn. Klassen til barna (de er 11 og 10 i klassene), men noen har søsken i samme klasse. Klubbvenninner, jobb. Osv.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Besteforeldre til barna, tanter og onkler til barna og min og mannen sine tanter og onkler. Våre søskenbarn. Klassen til barna (de er 11 og 10 i klassene), men noen har søsken i samme klasse. Klubbvenninner, jobb. Osv.

Det kan du med god samvittighet kutte ut altså, om dere vil gi noen julekort til nærmeste familie så gjør dere det, men det er helt unødvendig å gi til alle de du ramser opp her.

Anonymkode: 63daf...64d

Skrevet

Det hadde jeg kuttet ut i alle fall, er så kjip at jeg hadde skrevet på facebook. 

Men jeg sender, men vi sender bare til kanskje 5-8 stk. Kan kjøpe 10pk

Du kan også sortere ut hvem du virkelig vil sende til, du har jo ikke 80 bestevenner

Anonymkode: d4d23...e83

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde jeg kuttet ut i alle fall, er så kjip at jeg hadde skrevet på facebook. 

Men jeg sender, men vi sender bare til kanskje 5-8 stk. Kan kjøpe 10pk

Du kan også sortere ut hvem du virkelig vil sende til, du har jo ikke 80 bestevenner

Anonymkode: d4d23...e83

Ja, det er så vanskelig. Har en del søskenbarn som bor langt vekke så julekort er liksom den eneste kontakten vi har. Vanskelig å vite hvem som ikke skal få og hvor grensa bør gå. 

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Klassekamerater trenger da ikke julekort? Aldri hørt om.

Vi prøver å levere de fleste julekort, fordi porto er jo svinedyrt

Anonymkode: 89694...248

Skrevet

Vi sluttet for 3 år siden. Tok heller de pengene vi da evt brukte på kort og porto og ga til Kirkens bymisjon!

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klassekamerater trenger da ikke julekort? Aldri hørt om.

Vi prøver å levere de fleste julekort, fordi porto er jo svinedyrt

Anonymkode: 89694...248

Tja her er det vanlig pga ei lita bygd der alle kjenner alle, så vi har god kontakt oss foreldre i mellom og.

Skrevet

Julekort er da ikke så vanlig lengre. Laget da poden var bitteliten for det var så gøy å vise ham fram, men har ikke blitt noen de siste 9-10 årene gitt. Orker ikke. Får ingen selv heller, så føler folk flest har kuttet ut den trenden. 

Anonymkode: 26a2d...112

Skrevet

Jeg elsker julekort. Det er neste det beste med julen. I fjor bestilte vi 80 stk. Akkurat litt for lite. I år blir det 90 stk🎄😊

Å få fine bilder av venner og familie i postkassen er noe jeg koser meg med!

Anonymkode: 49a81...839

Skrevet

Deler ut og sender julekort! Alltid hyggelig å få julekort :) Takk for påminnelsen, må sette i gang med det snart.

Skrevet

Det er kos med julekort, det er en sånn veldig enkel del av juletradisjoner og en så stor glede å lage, skrive, sende og få. Klart det er lov å la være, men hvorfor? 

Skrevet
31 minutter siden, sug lut skrev:

Det er kos med julekort, det er en sånn veldig enkel del av juletradisjoner og en så stor glede å lage, skrive, sende og få. Klart det er lov å la være, men hvorfor? 

Pga at det er stritt å få til gode bilder med tre barn og for at det blir dyrt 🤔 HI

Skrevet

Hvis du sender til folk du ikke har så mye annen kontakt med synes jeg du skal overveie om vennskapet er verdt 25 kroner i året, eller hvor mye det blir. Du kan jo begynne å ringe i steden. Uten noen kontakt svinner vennskapet.

Anonymkode: be7d7...65d

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Pga at det er stritt å få til gode bilder med tre barn og for at det blir dyrt 🤔 HI

Drit i bilder, da. Og kutt antallet ned til det er overkommelig.

Skrevet

Jeg sendte julekort før, men sluttet for ca. fem år siden. Får aldri julekort heller (selvfølgelig en sammenheng her, men det var ikke vi som sluttet først i de fleste tilfellene). Det er kos med julekort, men for oss veier det ikke opp for tiden det tar. Det er ikke pengene som er bøygen, men å velge bilde, bestille kort, skrive dem, skrive på konvoluttene, og ikke minst – finne ut hvor det finnes postkontor/frimerker i 2019 ...

Jeg kjente bare inni meg at NÅ er det nok, jeg ønsker ikke å fortsette. It didn't spark joy. :P 

Anonymkode: 846fe...44e

Skrevet

Pleier å plukke ut et bilde fra en tur vi har hatt i løpet av året, om det er fra sommerferien eller en søndagstur i skogen. Har aldri tatt bilder for et spesifikt julekort. De beste bildene er de fra situasjoner som ikke er planlagt. 

Skrevet

Vi skal kutte kraftig ned på julekortfronten i år. Skal sende ut til de jeg vet vi får julekort tilbake i fra. Koster en liten formue.. 14ish kr for et kort liksom, nei.. Vettu hva.. I år får kun noen få et kort. 

Anonymkode: f1d6d...95d

Skrevet

Jeg elsker julekort og synes at det er så trist at den tradisjonen er i ferd med å død ut. En fellesmelding på Facebook eller sms er en svært dårlig og intetsigende erstatning. Jeg begynner med julekortene om et par dager, og koser meg både med å lage dem og å skrive dem. Sender vel en 50-60 julekort hvert år. 

Anonymkode: e49f2...a16

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg elsker julekort og synes at det er så trist at den tradisjonen er i ferd med å død ut. En fellesmelding på Facebook eller sms er en svært dårlig og intetsigende erstatning. Jeg begynner med julekortene om et par dager, og koser meg både med å lage dem og å skrive dem. Sender vel en 50-60 julekort hvert år. 

Men da er det jo ingen grunn til å slutte. :) Jeg hater det. Derfor bruker jeg ikke tid på det.

Skrevet

Om du syns det er stress og dyrt så slutter du.

Jeg koser meg med å skrive julekort, sender flere enn jeg får tilbake men det er helt greit. Sender vel rundt 20-25 og leverer noen personlig så det er et mindre antall enn deg.

Anonymkode: 7533d...c0b

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men da er det jo ingen grunn til å slutte. :) Jeg hater det. Derfor bruker jeg ikke tid på det.

Jeg slutter ikke med det heller. Men det er synd at så mange andre gjør det, for det er veldig koselig å få julekort også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...