Gå til innhold

Minstekravet til jul

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er minstekravet deres for jul. 
Hva må dere lage, bake, gjøre for at dere skal bli fornøyd? 

Anonymkode: 4b416...6f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må ha lys i nesten alle vinduer, stjerner osv. Må selvfølgelig ha juletre etterhvert. Litt julepynt, men ikke så veldig mye egentlig.

Må ha pepperkakehus, ungene pynter og vi setter de på et stort brett på skjenken med bomull som snø, lyslenker og hjemmelaget julepynt som kongletrær osv rundt.

Ungene må bake pepperkaker, blir liksom ikke jul uten det.

Julemiddag og pent dekket bord, duk, lys og juleservice.

Ellers er jeg ikke så kravstor, setter pris på noen julefilmer, litt baking, en tur på kino osv, men ingenting er et must for å få jul.

Anonymkode: 313a5...cad

Skrevet

Ingen verdens ting, det blir jul allikevel. Klisje, men sant.

Skrevet

Det er et veldig godt spørsmål som jeg nå har tenkt på en stund. Og i bunn og grunn er det ingenting som er så essensielt at jeg ikke kunne ha jul uten, men jeg vil da forbeholde meg retten til å synge O Helga Natt falskt sjøl, dersom selv julemusikken blir fjernet. Det som derimot dreper jula er feil folk og feil tradisjoner. Får jeg nøttesteik og må feire med slitsomme idioter med gaveantipati eller julenegativitet går jeg i svart. Jeg kan ellers helt uproblematisk feire alene, jeg kan feire uten julemat og gaver, og jeg kan feire uten familien (men jeg vil nok gjerne vite at familien har det bra).

Skrevet

Jul er ikke bare en ting. Jeg kan ikke komme på noen ting spm må være tilstede, men alle tradisjoner vil jeg ikke endre. Jeg kan nok feire jul alene og uten mat, men da bør jeg ha julepynt, kirken, gaver og julemusikk. På den andre siden kunne jeg nok hatt en fin feiring uten kirkebesøk og gaver, men helst ikke alene.

Anonymkode: 89512...84a

Skrevet

Julestemning er jo en kombinasjon av tradisjoner, i hvert fall for min del. Det må bakes pepperkaker og brune pinner som et minimum. Det må være juletre, stjerner i vinduene og julepynt i huset. Julemusikk er et absolutt must, og det er også en del julefilmer som vi ser hvert år selv om vi kan de utenat.

Anonymkode: 9ee6c...1ee

Skrevet

Mamma ❤ Vi feirer annenhvert år med svigers og annenhvert år med min side, og årene med svigers er uten julestemning for meg. Det tok noen år før jeg helt så sammenhengen, men jeg må feire med mamma for at det skal bli skikkelig jul.

Anonymkode: ff665...d12

Skrevet

Jeg kunne nok feiret jul på mange måter og vært fornøyd med det, men for å få riktig julestemning her hjemme er det visse ting som må være på plass.

Utelys på trapp og busker, adventstjerne og smånissene i kjøkkenvinduet, juletre den 22 og pinnekjøttlukt i huset bør være på plass. Vi baker lite, men kakemenn, pepperkaker og pynting av pepperkakehus er fast tradisjon. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må ha lys i nesten alle vinduer, stjerner osv. Må selvfølgelig ha juletre etterhvert. Litt julepynt, men ikke så veldig mye egentlig.

Må ha pepperkakehus, ungene pynter og vi setter de på et stort brett på skjenken med bomull som snø, lyslenker og hjemmelaget julepynt som kongletrær osv rundt.

Ungene må bake pepperkaker, blir liksom ikke jul uten det.

Julemiddag og pent dekket bord, duk, lys og juleservice.

Ellers er jeg ikke så kravstor, setter pris på noen julefilmer, litt baking, en tur på kino osv, men ingenting er et must for å få jul.

Anonymkode: 313a5...cad

Du beskriver vår jul.

Pynt  juletre, pepperkaker, julaften, julestrømper og julefilmer.

Ikke noe stress - bare kos ❤🎅🤶

Anonymkode: 2ea6a...592

Skrevet

Pinnekjøtt.

Anonymkode: 20cd8...eeb

Skrevet

Ribbe, sylte og hjemmebakt (egen-bakt) lefse. Trenger ikke stort mer, jeg. 

Anonymkode: bd4fe...587

Skrevet

Det er et godt spørsmål! Hva er det jeg ville savnet mest, slik at det ikke føltes som julen hadde vært her hvis vi ikke hadde det?

Juletre med lys og juletrepynt, bittelitt julepynt (inkl. lys i vinduene, og ute), ordentlig julemat på julaften, og Disneys jul. Det er kanskje ikke mer enn det jeg MÅ ha?

Anonymkode: ba1e8...99c

Skrevet

Julestjernene i vinduene må opp og siruppsnipper må bakes, alt annet er ikke viktig for meg. Ungene er ganske like der også, selv om det hadde vel blitt litt stusselig uten julegaver. I år skal jeg kose meg i pysj på sofaen alene og spise grandiosa, noe jeg gleder meg til. Ungene skal til faren og det året nyter jeg min eneste alenedag, han har de kun denne dagen annenhvert år. I år skal jeg og eldste barnet jobbe også, så spørs om ikke yngste syns det er litt rart å våkne opp hele alene. Men hun liker å være hjemme alene, så vil tro hu er godt fornøyd også. (Vi tar en dag i romjula der vi lager oss mat vi har lyst på, ser julefilm og koser oss med gaver fra min familie. Denne dagen er faktisk nesten kosligere enn julaften, for da er det bare oss og vi gjør ting akkurat som vi vil. Å lage en ny julaften vil ingen av oss, julaften er kun julaften og den får ungene hvert år uansett. 

Anonymkode: 1e1be...402

Skrevet

Ja, siden jeg har skilsmissebarn så blir ikke julen helt som en er vant til. Har bare barna halvparten av adventstiden og halvparten av jula. Så da er tiden litt knapp og lommeboka er ikke så tykk.. 

Det er lett å gå i «skilsmissebarnfella», at man overdriver forventninger både mtp tid og penger. 
Men jeg tenker at hvis vi har adventskalender, julepynt, pepperkakebaking, marsipanlaging, litt juleverksted, inviterer noen på julegrøt en dag, julestrømpe og julegaver ooog masse julemusikk og julefilmer med klementiner og  sjokolade... da blir det vel jul!! 

Anonymkode: 4b416...6f8

Skrevet

Jeg må ha stjerne i vinduet, christmas with the Rat pack, krumkaker og rakfisk, løk, lefse og smør på lillejulaften. Legg på en 6 pack med Hamar Lillehammer julebrus og Tre nøtter til Askepott og jeg er i julehimmelen. Amen.

Skrevet

Må ha rent hus :) 

Anonymkode: c29c2...4e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...