Gå til innhold

Veganisme er et livssyn. En religion.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og du mener at?

Anonymkode: cc4b6...00e

Skrevet

Da kan du ikke definisjonen av begrepene. Alle etiske og moralske valg en foretar seg, er ikke knyttet til religion. 

Da vil jeg hevde at hipstere er en religion/livssyns. Hvis man ser manbun og hipterskjegg, vet man mye om hvilke holdninger og livsfilosofi de har. De har helt klart synlig religiøs bekledning, de har egne «templer» på bl.a. Grüneløkka, og de er strengt økologiske. 

Anonymkode: 5a4ff...482

Skrevet

Det stemmer jo ikke. Har du litt vansker med å skjønne forskjell på begrepene?

Anonymkode: 3627b...05c

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da kan du ikke definisjonen av begrepene. Alle etiske og moralske valg en foretar seg, er ikke knyttet til religion. 

Da vil jeg hevde at hipstere er en religion/livssyns. Hvis man ser manbun og hipterskjegg, vet man mye om hvilke holdninger og livsfilosofi de har. De har helt klart synlig religiøs bekledning, de har egne «templer» på bl.a. Grüneløkka, og de er strengt økologiske. 

Anonymkode: 5a4ff...482

Samme med ateister :)

Anonymkode: 58d11...3a9

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan se på folk at de er ateister? Utdyp gjerne med eksempler.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Eller de som tror på eventyr🤦‍♀️

Anonymkode: 83d38...1e2

Skrevet

Det finnes en del ulike definisjoner på hva religion er. Bruker du de videste kan veganisme godt komme inn under definisjonen. Det kan mye annet også, som troen på pengenes verdi, demokrati og privat eiendomsrett.

Anonymkode: 5096f...6db

Skrevet

Jeg skjønner meg ikke på folk som hi, som lager en sånn tråd, for så bare å fordufte

Anonymkode: cc4b6...00e

Skrevet

Det er et livssyn, altså et syn på livet. Artikkelen du har linket til handler om en barnehage som tilrettelegger kostholdet til barn som får et tilpasset kosthold på bakgrunn av allergier eller foreldres livssyn. 

Det er selvsagt ingen religion. 

Anonymkode: 9cc16...7bc

Skrevet

Passer bra at stemmekveget til de rødgrønne spiser gress. 

Anonymkode: b51c8...c5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...