Gå til innhold

Hvordan var mannen under fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Støttende? Hjelpende?? Ville fjerne smerten om han kunne? 

Anonymkode: 33f64...ed3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HAN SOV :) Og så prøvde han å støtte. Men tror han forstod at ingenting nytter, eneste som hjalp var en svær sprøyte i ryggen.

Anonymkode: d5fc3...6cb

Skrevet

Støttende, oppmuntrende og med sin vanlige humor. 

Anonymkode: 81617...815

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HAN SOV :) Og så prøvde han å støtte. Men tror han forstod at ingenting nytter, eneste som hjalp var en svær sprøyte i ryggen.

Anonymkode: d5fc3...6cb

Haha. Min også. Jordmor måtte riste liv i han. 😂😂😂

Han var støttende og flink, da han våknet. 😂

Anonymkode: eec9a...c4a

Skrevet

Han holdt seg unna, jeg tåler ikke at folk tar på meg ved så sterke smerter. Han lærte etter første fødsel..hehe..fødsel nr.3 som var styrtfødsel så fikk han så vondt av meg at han ble dårlig, holdt på å svime av. Husker når ungen var ute og jeg så på han så var han likblek..hehe

Anonymkode: 0ea09...038

Skrevet

Far til mine første var med, men jeg gav fullstendig blaffen i han underveis. Han var støttende i den grad at han ikke var i veien eller irriterende, og jeg ville ikke at han skulle gjort noe annerledes.

Nå er jeg gravid med en ny mann, og er spent på hvordan fødsel blir. Både hvordan han takler det, og hvordan jeg takler det denne gangen.

Skrevet

Han var støttende og gjorde alt riktig. Lot meg styre det som jeg ville (null smertelindring). Han måtte tvinge meg til å dra på sykehuset med non-stop rier. Jeg var nemlig livredd for å dra også bli sendt hjem igjen. Husker spesielt godt under pressriene at han hjalp meg igjennom. Jeg trodde helt seriøst jeg skulle dø og barnet måtte fort ut. Han hadde 30 i puls da han kom ut. Pappaen holdt ene beinet oppe, en sykepleier det andre. Én tredje trykket på magen mens jeg presset og skrek. 

Hadde han bare vært like støttende gjennom svangerskapet og tiden etter, hadde vi kanskje vært sammen enda. 

Anonymkode: ec92a...7f2

Skrevet

Første fødsel støttet han, kom med saft, og gjorde det han kunne for å trøste.

Med andre var han enda mer aktivt med. Andre er født på abc på Ullevål, så han var med å støttet meg i forskjellige fødestillingen. Jordmor ba han aktivt holde og støtte meg under fødsel, og det var veldig trygt og godt, og han syns det var flott å kunne hjelpe til enda mer enn ved første 😊

Anonymkode: a91b5...78c

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han var støttende og gjorde alt riktig. Lot meg styre det som jeg ville (null smertelindring). Han måtte tvinge meg til å dra på sykehuset med non-stop rier. Jeg var nemlig livredd for å dra også bli sendt hjem igjen. Husker spesielt godt under pressriene at han hjalp meg igjennom. Jeg trodde helt seriøst jeg skulle dø og barnet måtte fort ut. Han hadde 30 i puls da han kom ut. Pappaen holdt ene beinet oppe, en sykepleier det andre. Én tredje trykket på magen mens jeg presset og skrek. 

Hadde han bare vært like støttende gjennom svangerskapet og tiden etter, hadde vi kanskje vært sammen enda. 

Hvorfor støttet han deg ikke gjennom svangerskapet? Hvordan? 

Anonymkode: 35844...100

Skrevet

Han var rolig og på trygg avstand😉 

orker ikke noen nær meg når jeg har vondt

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor støttet han deg ikke gjennom svangerskapet? Hvordan? 

Anonymkode: 35844...100

Velger å ikke rippe altfor mye opp i det. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, ja og ja + litt til.

Anonymkode: 50d4c...07c

Skrevet

I veien. Han er helt udugelig under fødsel. Han sitter i et hjørne, sukker over kjedsomhet og spiller på telefon. Hvis jeg ber han hente saft eller massere meg sukker og stønner han mens han presser ut en halvdårlig unnskyldning til hvorfor han ikke gidder. Når fødselen er ordentlig i gang stresser han verre og griner som en liten unge når baby kommer ut. Og jeg kan trøste meg med at det er noen år til neste gang jeg får oppleve ham på sitt verste. 

Anonymkode: 40ea8...f44

Skrevet

Første var støttende og hjelpende helt til jeg ba han sette seg i stolen, og ti helt still! Husker han fløy rundt med kamera som en journalist fra Se og Hør.

Barnefar nå rakk ingenting. Vi skulle hvile et par timer for så og bli undersøkt litt senere, jeg la meg bakover og følte jeg satt på hodet til baby. Ringte i snora og spurte hva det kunne komme av og sa jeg ikke klarte å slappe av før de sjekket at jeg ikke gjorde nettopp det. Både barnefar og jordmor lo litt og sa at det sikkert var nedpress, og at jeg definitivt ville kjenne det når ho ville ut. Da jeg la meg ned i sengen ba jordmor mannen min trekke i snora med en gang, for der var ho på vei ut. Og rett etterpå var han blitt far.. Vi skjønte ingenting😅

Skrevet

Min mann var helt fenomenal. Gjorde alt jeg ba ham inn, inkludert å lese tankene mine (nesten, da). Hvis jeg trengte litt vann hentet han det. Trengte jeg å bli massert på ryggen gjorde han det. Da jeg løp på badet for å kaste opp under førte fødsel, ryddet han vei og forklarte jordmor hva som skjedde.

Under andre fødsel holdt han meg i den stillingen jeg ville ha (knestående i senga) men ikke klarte helt selv.

Under tredje fødsel rakk han ikke stort mer enn å kjøre meg til sykehuset før ungen var ute.

Skrevet

Han var morsom 🥰

Anonymkode: 912ef...947

Skrevet
21 hours ago, Anonym bruker said:

rolig og støttende ❤️

Anonymkode: 40393...ccc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...